Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] T4 2,5 TDI 102 KM Nie chciał odpalić po zgaszeniu.

maverick606 09 Jan 2011 14:28 16860 21
  • #1
    maverick606
    Level 10  
    Witam wszystkich. Problem z moim samochodem polega na tym,ze wczoraj po przejechaniu ok 100 km parkujac silnik zgasl na wolnych obrotach i nie moge go spowrotem zapalic mimo ze rozrusznik krecil jak szalony. Odczekalem ok minuty i zapalil na strzal. Po chwili na wolnych obrotach zgasilem i chcac znowu go zapalic sytuacja sie powtorzyla. Odczekalem minute i zapalil bez problemu. Dzis rano odpala za kazdym razem bez zajakniecia (i cieply i zimny). Czytalem inne podobne tematy,ale tam jest mowa tylko o paleniu na silniku cieplym/zimnym. Jakies 3 tyg. temu na VAG-u pokazywalo blad czujnika temteratury,ale wszystko chodzilo dobrze i nie bylo zadnych problemow. Moze to cos z immo? Przyblokowal sie? Bo taki blad tez mi sie wtedy pokazal,ale jak mowie - do tej pory silnik zapalal bez zadnych problemow wiec juz sam nie wiem.. Na pewno musze podpiac pod komputer jeszcze raz i zobaczyc co teraz bedzie pokazywal,ale to dopiero jutro. Poki co moze jakies pomysly? Filtr paliwa sie przytkal? Pompa sie konczy? Dodam jeszcze ze w niedalekiej przeszlosci raz czy dwa zdarzylo sie tak,ze na wolnych obrotach tak jakby troszeczke z opoznieniem reagowal na wciskanie gazu wchodzeniem na obroty ale to bylo minimalne. Nie brakowalo mu wtedy mocy,nie dusil sie ani nic z tych rzeczy.

    Wklejam to co pokazywal VAG jakis czas temu.

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 7D - VW Transp T4
    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,45,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 074 906 018 AL
    Component: 2,5l R5 EDC 0000SG 3906
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 62415
    WV2ZZZ70ZRA080653 VWZ1Z0B2067115
    5 Faults Found:
    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
    P1256 - 35-10 - - - Intermittent
    16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
    P0501 - 35-00 - -
    16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
    P0571 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
    P1619 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 7D0 920 802 Q
    Component: T4-KOMBIINSTR. VDO V01
    Coding: 01122
    Shop #: WSC 38200
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 0001
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 35110
    No fault code found.

    Address 25 -------------------------------------------------------
    Controller: 6X0 953 257
    Component: IMMO 0008
    Coding: 00001
    Shop #: WSC 38200
    WV2ZZZ70ZRA080653 VWZ1Z0B2067115
    1 Fault Found:
    01176 - Key
    65-10 - Unauthorized - Intermittent

    End -----------------------------------



    Bledy 16885 i 18027 zniknely po wykasowaniu.

    Tak nawiasem,ktory czujnik pokazuje VAG? Bo zdaje sie,ze w tym silniku sa dwa tak?
  • #3
    maverick606
    Level 10  
    Problem chyba rozwiazany. Urwany byl przewod od wtrysku sterujacego. Narazie odpala dobrze wiec to chyba bylo przyczyna. Zastanawiaja mnie jeszcze te czujniki temperatury. Bo od nich VAG pokazuje blad,a raz nie. Auto czasami na wolnych obrotach zamiast ok 780 tak jak zawsze,trzyma teraz jakies 950. Czasem tez nie gasna w ogole swiece zarowe po przekreceniu kluczyka. Kontrolka gasnie dopiero po odpaleniu silnika. Jutro bedzie wymieniony czujnik temp.

    Jeszcze jedno,za co konkretnie jest odpowiedzialny czujnik w chlodnicy?
  • #4
    T5
    Admin of Cars group
    Czujnik temperatury płynu do wymiany.Czujnik w chłodnicy jest odpowiedzialny za właczenie wentylatorów chłodnicy(załącza przekażnik który uruchamia wentylatory)
  • #5
    maverick606
    Level 10  
    Dzieki. Jutro napisze czy pomoglo. Pozdrawiam.
  • #6
    inginio
    Level 15  
    A jaką temperature pokazuje vag w blokach mierzonych?
  • #7
    diodakt
    Level 2  
    Witam chciałbym przyłączyć się do tematu . Również mam problem z moim VW t4 2,5 czasami podczas rozruchu zapalą się podstawowe kontrolki od ładowania , oleju itd. Lecz jednak od świec nie mignie i wtedy też nie słychać charakterystycznego cyknięcia przekaźników przy bezpiecznikach. Muszę parę razy przekręcić stacyjką wtedy mignie kontrolka od świec i zapali. Co może być powodem takich objawów ? Proszę o pomoc.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    diodakt wrote:
    Witam chciałbym przyłączyć się do tematu . Również mam problem z moim VW t4 2,5 czasami podczas rozruchu zapalą się podstawowe kontrolki od ładowania , oleju itd. Lecz jednak od świec nie mignie i wtedy też nie słychać charakterystycznego cyknięcia przekaźników przy bezpiecznikach. Muszę parę razy przekręcić stacyjką wtedy mignie kontrolka od świec i zapali. Co może być powodem takich objawów ? Proszę o pomoc.


    Przekaznik 109
  • #9
    diodakt
    Level 2  
    Wielkie dzięki (fuelinyourblood) po rozebraniu przekażnika 109 ukazały się zimne luty na płytce drukowej.Jeszcz raz dzięki pozdrawiam(':D')













    :D:D:D:D:D:D
  • #10
    grzesgrab73
    Level 11  
    Witam wszystkich, podepnę się do tematu posiadam vw t4 2.5 tdi ACY 102 KM 2000rok.
    Wczoraj normalnie wróciłem nim do domu a następnego dnia odpalił przejechałem kilka metrów i zgasł.
    Nie mogę się połączyć z komputerem w żaden sposób, próbowaliśmy zwykłymi interfejsami a skończyliśmy na launchu też bez efektu. Po prostu brak komunikacji.
    Paliwo do pompy dochodzi, filtr nowy, ale nie wychodzi z pompy na wtryski.
    Napięcia na zaworze n109 nie ma jak połączę zawór na krótko słychać pykanie lecz paliwo na wtryski nie podaje, przekaźnik 109 podmieniałem też bez efektu, kontrolka od świec żarowych nie świeci się po włączeniu zapłonu. Koledzy proszę o pomoc.
  • #12
    grzesgrab73
    Level 11  
    Bezpieczniki sprawne, alarmu nie ma, pstryczków też, jest tylko immo ale fabryczne. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego nie mogę podpiąć kompa?
  • #13
    T5
    Admin of Cars group
    grzesgrab73 wrote:
    Najbardziej zastanawia mnie dlaczego nie mogę podpiąć kompa?
    Brak zasilania ECU.Kontrolka świec musi się zapalić -będzie komunikacja z ECU.
  • #14
    grzesgrab73
    Level 11  
    Myślałem, że nie ma paliwa ale przed powrotem do domu tankowałem auto. Sprawdziłem przewody paliwowe, wszystkie były drożne, zaworek sprawny, filtr paliwa nowy, pompa paliwa była podłączona na krótko i też nic na wtryski nie szło paliwo. Zawór na pompie oczywiście był na krótko podpięty. Co steruje tym przekaźnikiem 109? Jak jest zasilany?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego T5 dziękuję za zainteresowanie tematem jak mam sprawdzić zasilanie ECU brakuje mi schematu elektrycznego do tego modelu.
  • #16
    grzesgrab73
    Level 11  
    Witam ponownie .
    Nawiązując do schematu powyższego zrobiłem pomiary napięcia w ECU oto wyniki:
    pin 18- 5v
    pin 42- 5v
    pin 1 i 2- 12v
    pin 37- 12v
    pin 4,5,20- 12v
    czyli chyba jest napięcie na ECU
    przy czym pin 4 i 5 musiały nie łączyć gdyż były delikatnie podpalone. wyczyściłem je, ale ciągle nie mogę podpiąć kompa diagnostycznego.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    chciałbym poprawić dane powyższe zrobiłem drugi pomiar lepszym miernikiem oto wyniki przy zapłonie wyłączonym:
    pin 1 - 0v
    pin 2 - 0v
    pin 18 - 0v
    pin 42 - 0v
    pin 37 - 0v

    zaś przy zapłonie włączonym:
    pin 1 - 0v
    pin 2 - 0v
    pin18 - 12v
    pin42 - 12v
    pin 37 - 0v

    nie wiem czy dobrze rozumuje ale w tym przypadku nie dochodzi napięcie do kompa na pinie 1 i 2 powinno tam być 12 v przy zapłonie włączonym
  • #18
    grzesgrab73
    Level 11  
    Bezpieczniki nie są spalone gniazda też nie zaśniedziałe te dwa piny 1 i 2 mają zasilanie po stacyjce ale tam nie ma prądu, i nie wiem dlaczego?
  • #19
    badyl666
    Level 17  
    W twoim przypadku masz problem z masą (-) na komputerze. Sprawdź styki 4,5 i 38 a najlepiej zrób na chwilę dodatkową masę.

    Z 18 i 42 wychodzi masa na sterowanie przekaźników.
    Przeoczyłem pin 37 tam musi być 12V po stacyjce, a piszesz że nie ma.
  • #20
    grzesgrab73
    Level 11  
    Pin 4,5 i 38 sprawdziłem tam idzie masa bezpośrednio z akumulatora, kabel jest cały, styki wyczyściłem i dalej nic. Ciągle nie ma napięcia na zaworze odcinającym na pompie i ciągle nie mogę się wpiąć kompem aby cokolwiek odczytać a ten samochód zawsze był oporny na komputery diagnostyczne

    Dodano po 33 [minuty]:

    zaraz sprawdzę piny 37 i 38 jeszcze raz i odpiszę

    Dodano po 53 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze raz te piny wprowadzam poprawkę:
    pin4,5,38 jest sygnał
    pin 37 czy zapłon jest włączony czy jest wyłączony tam ciągle jest 12 v

    Dodano po 30 [minuty]:

    pin 4,5, 38 "jest sygnał" znaczy kabel jest cały od wtyczki ECU do akumulatora czyli masa do ECU dochodzi

    Dodano po 3 [godziny] 22 [minuty]:

    Panowie powoli rozgryzam temat, znalazłem usterkę związaną z kontrolką świec żarowych. okazało się że na pinie 37 ktoś sobie założył odcięcie jakieś taki "pstryczek elektryczek" był schowany w bardzo trudno dostępnym miejscu, na moje nieszczęście uaktywnił się podczas jazdy. Jutro albo w piątek spróbuję się połączyć z ECU odczytać błędy, odpowietrzyć pompę i może nawet odpalić :) bo nie wiem czy się uda, mam już tego auta dosyć...
    Napiszę jakie będą efekty mojej dalszej pracy a na chwilę obecną dziękuję kolegom za pomoc.
  • #22
    grzesgrab73
    Level 11  
    Witam, wypadało by podziękować wszystkim zainteresowanym za pomoc.
    VW odpalił od strzała. Jak taki mały pstryk może namieszać w instalacji, tak to jest jak ktoś próbuje ulepszać fabrykę.
    Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam