Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączenie AIRBAG pasażera VAG - jak to jest??

buulee 09 Sty 2011 14:52 13504 0
  • #1 09 Sty 2011 14:52
    buulee
    Poziom 11  

    Panowie jak to jest - wyłączyłem poduszkę pasażera VAG-iem ze względu na przewożenie dziecka , teraz lampka airbag mryga przez chwile i gaśnie normalnie.

    Jakiś czas temu czytałem procedure wyłączania airbag w serwisie i tam wypinaja wtyk od poduszki i wpinaja kostke-opornik i potem dezaktywacja programem.
    cytaz z serwisówki vw transportera 2006r

    Aktywowanie i dezaktywowanie (dopasowanie i kodowanie) poduszki bezpieczeństwa pasażera

    Kodowanie komputera sterującego systemem poduszek bezpieczeństwa VAG

    [15] Poduszka bezpieczenstwa > [07] Kodowanie komputera sterujacego
    Podac numer kodu XXXXX (0-32000)



    W celu umożliwienia używania fotelika dziecięcego, skierowanego tyłem do kierunku jazdy, istnieje możliwość zablokowania, a następnie ponownego uaktywnienia czołowej poduszki bezpieczeństwa pasażera, za pomocą VAG. Po zaprzestaniu używania fotelika, poduszka bezpieczeństwa powinna zostać ponownie uaktywniona.
    Wyłączyć można tylko czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera. jeśli istnieją poduszki boczne lub kurtyny będą nadal aktywne. Opcja odłącznia poduszki jest przystosowane fabrycznie w powyższym celu.

    Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa po stronie pasażera
    - rozłaczyć połączenie akumulatora z masą
    - wymontować schowek po stronie pasażera.
    - rozłaczyć złącze wtykowe od duszki bezpieczeństwa (wyciągnąć wtyczkę)
    - włożyć specjalną wtyczkę z zestawu naprawczego 3B0 998 521 B w obudowę wtyczki komputera sterującego poduszką bezpieczeństwa.
    - zamontować schowek
    - podłaczyć połączenie akumulatora z masą
    - podłączyć VAG
    - włączyć zapłon

    [15] Poduszka bezpieczenstwa > [10] Dopasowanie
    Na wyświetlaczu zostanie wyświetlony aktualny numer wersji komputera sterującego,
    - wprowadzić odpowiedni numer kanału (np. 01)
    - w celu zablokowania poduszki bezpieczeństwa pasażera 00001
    - w celu uaktywnienia poduszki bezpieczeństwa pasażera 00000
    - [06] exit - wyłączyć zapłon

    Obrazek

    Uwaga!! 1
    Lampka sygnalizacyjna K75 zapala się na około 4 sekundy i miga przez około 15 sekund. W ten sposób sygnalizuje wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera.

    Uwaga!! 2
    Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera powinno się wykonać w autoryzowanej stcji obsługi gdzie odnotowany jest ten fakt w dokumentacji pojazdu oraz nalepina specjalna (naklejka) informująca o dokonaniu dezaktywacji poduszki pasażera

    Uwaga!! 3
    Po wyłączeniu lub uaktywnieniu jednostki poduszek bezpieczeństwa pasażera, wypełnić kartę rejestrową i przesłać ją do odpowiedniego centrum sprzedaży lub do importera w celu dokonania rejestracji i zmianę tę potwierdzić w ASO samochodów Volkswagen w „Książce przeglądów serwisowych”. W Niemczech wyłączenie lub uaktywnienie poduszki bezpieczeństwa musi zostać sprawdzone przez uznane urzędowo stanowisko kontrolne, np. TUV i potwierdzone wpisem w dokumentacji samochodu. Druga karta rejestracyjna musi być starannie przechowywana przez klienta (w dokumentacji samochodu), aż do uaktywnienia modułu poduszki bezpieczeństwa pasażera.



    Coś w tym musi być bo gdy ostatnio chciałem wyłaczyć airbag w vw 2006r to lampka przez chwilę miga potem zapala się i wywala błąd że przerwa w obwodzie poduszki - przy cały czas zapiętej kostce - więc tu na pewno trzeba opornik.

    PYTANIE : Czy czy wyłączenie airbag które skutkuje miganiem lampki przez chwile i potem gaśnie dezaktywuje poduszkę na 100% bez konieczności odpinania kostki i symulacji opornikiem :?:

    0 0