Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STAG 50 - nie przelacza na LPG

warma-87 09 Jan 2011 16:15 4822 11
  • #1
    warma-87
    Level 14  
    Witam, zakupiłem nie dawno skode felicje 1,3 z silnikiem SPI (jednopunktowy wtrysk)
    i mam następujący problem z LPG, niestety nie przełącza na gaz, mam 2 centralki ponieważ sprzedający zakupi 2 sterownik bo myślał ze jest uszkodzony, oddałem do elektronika te 2 centralki i on twierdzi ze centralka się "rozkodowała" czy jest to możliwe?

    z 1 centralka sa objawy takie:
    włączam zapłon w aucie i totalne zero reakcji na przycisk pb/lpg
    z 2 centralką jest inaczej, ponieważ po włączeniu na zapłon ona otwiera i zamyka zawory z gazu co kilka sekund (ok 5 sek) świeci dioda na przełączniku ale tez zero reakcji na przycisk. Niestety na LPG nie odpala.

    w związku z tym mam pytanie czy jest możliwe jak twierdzi elektronik rozkodowania centralki z powodu tego, że auto nie miało dłuższy czas akumulatora?
  • #2
    grzesiek132
    Level 12  
    witam jest to całkiem możliwe. a sprawdzałeś przełącznik i bezpieczniki? bo nawet jak się rozkoduje to powinna przejść na gaz
  • #3
    warma-87
    Level 14  
    tak kolego sprawdzałem, bezpieczniki 2 szt ok, przełącznik mierzyłem miernikiem, także jest w porządku.

    irytuje mnie,że gdy daję na "zapłon" on od razu otwiera zawory z gazu i po ok 5 sek zamyka i tak w koło ;(. a pali tylko na benzynie
  • #4
    grzesiek132
    Level 12  
    a jaki jest ten przełącznik? jest na trzy pozycje przełączany?
  • #5
    warma-87
    Level 14  
    nie jest jeden przycisk. wychodza z niego 3 przewody.

    STAG 50 - nie przelacza na LPG

    tyle że 1 diodowy
  • #6
    grzesiek132
    Level 12  
    a co się dzieje jak odpali?

    Dodano po 9 [minuty]:

    zerknij sobie na tą stronke jest tam cały schemat tej instalacji i opis programowania.http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/programy-i-instrukcje-obslugi

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam to jest to.http://www.ac.com.pl/

    Dodano po 2 [minuty]:

    spwawdz jeszcze sterownik i emulator wtrysków
  • #7
    warma-87
    Level 14  
    jak odpali to tez cykaja zawory co 5 sek na 5 sekund. i nic wiecej.
  • #8
    odrobina1372
    Level 9  
    proponuję podjechać na zwykły serwis gazowy podłączą kompa i powiedzą co go boli koszt około 30 zł .Polecam serwis gazu Zabrze ul.Gala nie kiedy nawet nie biorą z sprawdzenie .mieszkam w Gliwicach i do ich jeżdzę bo u mnie nie ma gazowników którym można zostawić samchód-pozdrawiam
  • #10
    odrobina1372
    Level 9  
    no dokładnie o tej ja nie mam z nimi problemu i znajomi też twierdzę że są godni polecenia
  • #11
    warma-87
    Level 14  
    na chwile obecną, uszkodzony parownik oraz centalka gazu.
    Dzikuję wszystkim za pomoc.


    Do moderatora: Proszę nie zamykać tematu gdy problem ukaże się rozwiązany, osobiscie kliknę "Rozwiązano"
  • #12
    warma-87
    Level 14  
    Panowie więc tak:
    1. Sterownik chyba spalony, nie świeci się dioda nie reaguje na komputer itp. uważam go za martwy
    2-gi sterownik niby działa ale nie działa, wcześniej był objaw taki iż po załączeniu auta na "zapłon" zawory z gazu się otwierały i zamykały z częstotliwością 1 raz na 2 sekundy i tak w kółko, natomiast teraz jest tak,że po załączeniu zapłonu auto od razu wskakuje na gaz, tylko ani silniczek krokowy nie reaguje ani nie ma komunikacji z PC. Da się taki sterownik jakoś "odratować"? czy lepiej zakupić nowy?