Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 96r 55kW 1.6 benzynka - pare problemów;/

tomex_0111 09 Sty 2011 23:46 5414 19
  • #1 09 Sty 2011 23:46
    tomex_0111
    Poziom 9  

    Witajcie,

    Od niedawna jestem współposiadaczem z moją dziewczyną Astry jak w temacie;p
    Jestem początkującym kierowcą, więc proszę o wyrozumiałość,jeśli pomyliłem dział to proszę Moderatora o przeniesienie tematu.

    Jak na rocznik to ma dopiero 120tyś przebiegu, ponieważ troszkę stała i właśnie myślę że przez to narobiło się problemów;/

    Jazda początkowa fajna,wszystko ok, do czasu kiedy nie padła pompa wodna( w czasie jazdy temp skoczyła do ponad 100 i na czerwone pole, a miałem 100km do powrotu i musiałem jakoś wrócić, dolewałem wode,płyn, ale slinik dostał po dup..;/ ), no ale już wymieniona i rozrząd też;) filtr oleju, pospawane tam drobiazgi, olej zmieniony,płyny - chłodniczy.

    Zacznę od tego, że po wymianie jeżdżąc temperatura skacze różnie dochodzi do 100-105? i spada do 90/95 różnie to bywa, wrzucam na luz lub ogrzewanie włączam. I tu pytanko czy jest kopnięty jakiś czujnik?
    Na postoju jak otworzę maskę to cieplusio od silnika ale rozumiem że pracuje to ma prawo być ciepły.

    Jeżdżąc wczoraj i dziś zalałem paliwo z Bliskiej 95 i dolałem trochę z Orlenu 95 i zaczęło mi zrywać na niskich obrotach i czasem wysokich więc jak dodałem gazu to nie było problemu choć szarpało. Każdy z Nas wie jakie mamy paliwa;p czym te szarpania mogą być spowodowane? Filtr?powietrze?

    No i teraz przejdę dalej, po powrocie a zrobione juz ok.400/500km po wymianie pompy wodnej i rozrządu itd.stanąłem autem na jakąś godzinkę i potem chciałem ruszyć dalej,odpaliłem auto i zapaliła się kontrolka "check engine" która nie zgasła, więc rozumując ją zatrzymałem auto wsumie to samo zgasło bo obroty skakały 600-900 i 900-0 i gasł czasem sam się ratował i wskakiwał na obroty.Podniosłem maskę posprawdzałem prawie wszystko to co wiem i nic nie znalazłem więc myśle odpale auto, i po odpaleniu znów kontrolka, dodałem gazu zgasła i jak puściłem gaz to znów sie paliła/migała i jak obroty spadały to było słychać pod schowkiem od strony pasażera jakieś cykanie, czyżby to jakaś elektryka? czy coś zalane przez te roztopy? udało mi się wyjechać żeby pod dom dojechać,choć musiałem trzymać obroty na "checku" jechałem całą drogę pod dom i zaparkowałem, chcąc odpalić auto raz mi się udało ale za kolejnym razem już nie i kolejny też nie,chociaż kręcił chwile ale nie odpalił już, check się świeci ciągle lub mruga. Akumulator jest ok, więc to wina czego? Coś przy zapłonie? Wujek mówił mi też zebym odłączył na jakis czas akumulator(-) to tak zrobiłem ale po podłączeniu dalej to samo się dzieje, paliwa jest na rezerwie bo dopiero mi się zapaliła pod domem.

    Na koniec zapytam jeszcze o tylną wycieraczkę i światło wewnątrz.
    Załączam wycieraczke tylną słychać buuuu ale ani płyn nie leci ani wycieraczka nie dryga, co z nią? Jakiś sliniczek padł?

    A co chodzi o światło wewnątrz to żarówka jest cała po sprawdzałem,a światło nie działa,kabelki całe. Mam rozumieć że to światło się włącza w tej Asterce pokrętłem od świateł które trzeba pociągnąć do siebie?

    Wiem że były podobne problemy u innych ale nie znalazłem tematu żeby mieć odpowiedzi na wszystkie moje pytanka.

    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc, jeśli coś przegapiłem to piszcie, napisze co dokładnie jest nie tak.


    Pozdrawiam,
    Tomek

    0 19
  • #2 09 Sty 2011 23:56
    mkubol
    Poziom 24  

    Kolego po przegrzaniu silnika to może się okazać że jest on do wymiany bo remont raczej nie opłacalny. Na początek jakaś diagnostyka komputerem by się przydała a później będziemy mówić co robić. Czujniki temp owszem mogły zostać uszkodzone ale bez odpowiedniego sprzętu tego nie sprawdzisz.

    0
  • #3 10 Sty 2011 00:00
    tomex_0111
    Poziom 9  

    No właśnie silnik przegrzany;/ czyli dobrze wyczytałem wcześniej. A koszt silnika jak się przedstawia mniej więcej?Wiesz może?Na diagnostykę będzie trzeba się jakoś wybrać.

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Sty 2011 00:15
    mkubol
    Poziom 24  

    Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie specyfiki, i sprawdź czy oleju nie przybywa albo płynu chłodniczego nie ubywa.

    0
  • #5 10 Sty 2011 00:17
    tomex_0111
    Poziom 9  

    Rano będę załatwiał;) dzięki. Oleju nie przybywa, a płynu chłodniczego nie ubywa.

    0
  • #7 10 Sty 2011 00:30
    tomex_0111
    Poziom 9  

    Że da się uratować;]?

    0
  • #8 10 Sty 2011 01:58
    007pl
    Poziom 11  

    tak, moze sie da zczytac samemu bledy, jaki to silnik dokladnie, oznaczenie?

    0
  • #9 10 Sty 2011 20:34
    tomex_0111
    Poziom 9  

    Silnik 8-zaworowy.

    A co chodzi o "checka" to dziś dzwoniłem do diagnostyka, to mówi że jak mruga check to jest usterka immobilizera i że powinienem dorobić klucz i zkodować go i powinno działać. a powiedział też żeby spróbować odpalić drugim kluczem, więc tak zrobiłem,ale niestety dalej to samo się dzieje. Czy jest warto dorabiać kolejny klucz? czy już wstawiać auto do elektromechanika?

    0
  • #10 10 Sty 2011 22:54
    mkubol
    Poziom 24  

    To już więcej do tego mechanika nie dzwoń. Tylko wstaw do pożądanego warsztatu i poproś żeby najpierw zrobili diagnostykę. Chek miga lub się pali jeżeli jest coś nie tak z silnikiem.

    0
  • #11 10 Sty 2011 23:26
    grom1000
    Poziom 10  

    Z tą skaczącą temperaturą, to trzeba sprawdzić czy czujnik znajdujący się w
    chłodnicy załącza wentylator chłodnicy?

    0
  • #12 10 Sty 2011 23:30
    ociz
    Moderator Samochody

    mkubol napisał:
    To już więcej do tego mechanika nie dzwoń. Tylko wstaw do pożądanego warsztatu i poproś żeby najpierw zrobili diagnostykę. Chek miga lub się pali jeżeli jest coś nie tak z silnikiem.

    Jak już piszesz takie rzeczy to się chociaż upewnij że masz rację, pewnie że MIL miga jak immo blokuje.

    0
  • #13 10 Sty 2011 23:38
    tomex_0111
    Poziom 9  

    dzięki;]Ociz czyli mam rozumiec ze jakis uklad do wymiany bedzie?skoro immo blokuje.

    0
  • #14 10 Sty 2011 23:59
    ociz
    Moderator Samochody

    Do diagnozy a nie wymiany. Sprawdziłeś chociaż czy transpondera z kluczyka nie zgubiłeś? Miałem wiele takich przypadków i przeważnie je znajdowałem na podłodze pod fotelem kierowcy, czasem w kieszeni właściciela, a czasem też się nie odnajdywały wcale.

    0
  • #15 11 Sty 2011 19:03
    tomex_0111
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o transponder to jest to takie ze szkiełkiem?to w jednym kluczu mam a w tym którym zawsze odpalam auto to nie mam. a nigdzie nie znalazlem tego. jesli chodzi o diagnoze to ciezko mi tu kogos zalatwic bo mial byc koles dzis ale nie dotarl, drugi twierdzi dalej ze to immo blokuje.

    0
  • #16 14 Sty 2011 20:39
    tomex_0111
    Poziom 9  

    odświeżam temat,był dziś elektromechanik, i zobaczył ze to wina czujnika temperatury za silnikiem,który wchodzi w dziurkę i w niej płyn chłodniczy,więc wymieniłem czujnik i dalej to samo się dzieje;/ dochodzi do tego ze czasem zapali, a jak zapali to dalej slychac cyk cyk pod schowkiem od strony pasazera. A jeśli przekręce klucz do kontrolek to po lewej stronie przy szybie słychać co jakieś 0,5-1min cyck-cyk. co to może być?coś z elektryką nadal?

    0
  • #17 16 Sty 2011 16:22
    marco789
    Poziom 10  

    Po prawej stronie (od pasażera) na dole masz jednostkę sterującą zobacz co stuka (chyba jakiś przekażnik) jeśli go "wyczaisz" to w schemacie zobacz od czego

    0
  • #18 19 Sty 2011 01:54
    slawarek
    Poziom 16  

    Witam.
    Spróbuj kodów migowych zewrzyj piny 5 i 6 w gnieździe diagnostycznym , włącz zapłon i zliczaj impulsy, rozpoczęcie i zakończenie pojawi się liczba 12 i powtórzy się trzy razy , tyle samo powtórzą się inne błędy.

    I ważne u mnie brzęczy czy cyka silnik krokowy podczas diagnostyki i może check engin ci miga i krokowiec buczy, sprawdź czy nie masz zwartych kabli od ty pinów.

    Mam podobny problem w silniku x14nz i na mrozach był problem z zapalaniem zrobiłem test abcom-em i
    mógłby mi ktoś napisac co to jest RON coding bo w abcomie mam watrośc -40
    https://obrazki.elektroda.pl/6635007900_1295295320.jpg

    mam też problem z czujnikiem temperatury jak zimny pokazuje jakieś gupoty bo 137*C jak tylko przekroczy 33*C to już wskazuje dobrze myśle go wymienic ale się waguję trochę sprawdziłem całą elektronikę i wszystko jest dobrze pompe
    wymienię, wyczyściłem silniczek krokowy bo był aż skamieniały nagarem tam w przewodzie od podciśniej (koło krokowca)był jakiś węgiel czy tak ma byc bo wywaliłem
    to moje screny jak trochę wystygło auto
    https://obrazki.elektroda.pl/8364951500_1295295992.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8390202100_1295295994.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9212569000_1295295997.jpg

    Dziś podstawiłem potencjometr zamiast czujnika temp. i abcom pokazywał że napięcie zmienia się prawidłowo w zadanym zakresie natomiast temp. wyświetla aż dwa razy zakres 33-143*C
    miał ktoś taki problem bo podejrzewam sterownik padł jeżeli abcom pokazuje prawdę.

    0
  • #19 20 Sty 2011 23:18
    tomex_0111
    Poziom 9  

    witajcie,postawilem auto do "naciągaczy" ale zrobili, skasowali pierw 150zł niby za komputer,robocizne i szukanie. haha. a auto i tak nie palilo. powiedzieli ze to cewka,więc załatwiłem cewkę i wymienili juz za darmo i bez gadania, odpalilem auto i hula;] ale po wymianie nie powinno szarpać na obrotach, a czuć czasem to szarpanie, ale domyslam się ze to jak jest na zimnym to tak się dzieje.

    Co chodzi o te tykanie to w poniedzialek podjade do kumpla to mi sprawdzi.

    Po wymianie czujnika temp cieczy nadal widzę że temperatura jest jak wczesniej,zbijam ja maximum ogrzewania.

    Więc jeszcze jakiś czujnik mi sie spalił?

    0
  • #20 30 Sty 2011 00:53
    slawarek
    Poziom 16  

    On ma dwa czujniki jeden z jedna końcówką steruje wskazówką na zegarze drugi dwu przewodowy komputerem chyba że masz inną wersję.

    0