Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C++] Cannot convert 'char' to 'char *'

pol102 10 Sty 2011 01:48 3166 12
  • #1 10 Sty 2011 01:48
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

Witam! To, że jestem moderatorem optoelektroniki nic nie znaczy :)
    Jestem w trakcie uczenia się programowania i za cel postawiłem sobie przeszukiwanie tablicy o stałym rozmiarze, wypełnionej dowolnym wyrazem, i wyświetlanie ile razy dany wyraz w niej występuje.

Problemy, których nie umiem przeskoczyć:
    - zdefiniowanie tak tablicy oraz zmiennej 'szukana' by mogły przechowywać więcej niż jedną literę (char to raczej złe rozwiązanie)
    - jeśli program znajdzie zdefiniowaną zmienną ma wyświetlić cały wiersz (nie mam pomysłu jak można to zrealizować)
    - co oznacza błąd z tytułu?

Wskazówki czego nie robić w kodzie też mile widziane.

Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 12
  • Pomocny post
    #2 10 Sty 2011 07:36
    Terminator
    Poziom 23  

zamień na
    dla pojedyńczych znaków.

Cytat:
    zdefiniowanie tak tablicy oraz zmiennej 'szukana' by mogły przechowywać więcej niż jedną literę (char to raczej złe rozwiązanie)

to zainteresuj się tablicą tablic znaków :) np tutaj mały tutorial
    Do porównywania ciągów znaków możesz wykorzystać strcmp albo napisać swoją.

0
  • #3 10 Sty 2011 12:41
    szelus
    Specjalista - Mikrokontrolery

pol102 napisał:

- zdefiniowanie tak tablicy oraz zmiennej 'szukana' by mogły przechowywać więcej niż jedną literę (char to raczej złe rozwiązanie)

To podobno C++ - bardziej interesująca (od propozycji Terminatora) będzie klasa string - http://www.cplusplus.com/reference/string/string/
    Cytat:

- co oznacza błąd z tytułu?

Typy char i char* (wskaźnik na char, używany również w C do napisów) nie są ze sobą bezpośrednio kompatybilne. Tutaj