Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikiem prądu stałego /bieżnia/ 220V do 1KW

13 Paź 2004 17:51 9289 21
  • Poziom 21  
    Mam problem z wysterowaniem takiego silnika , może istnieje gotowy układ który by pasował do tego silnika.
    Za wszystkie porady z góry dziękuję
  • HELUPOWER
  • Poziom 14  
    Jakie są wymagania dla sterowania silnikiem?
    Pozdrawiam
  • HELUPOWER
  • Poziom 14  
    moze po przerobkach drobnych taki od odkurzacza by zadzialal?
    pozdrawiam
  • Poziom 39  
    O jakim problemie mowa? Jeśli chodzi o regulację mocy(w silniku szeregowym wiąże się z obrotami) to jest trochę regulatorów na triakach, które nadają się. Oczywiście przebiegi prądowe są różne ale silnikowi to przynajniej w górnych zkresach regulacji specjalnie nie przeszkadza.
  • Poziom 14  
    Witam. Jest wiele układów sterujących silnikami prądu stałego, ale przede wszystkim powiedz nam na czym problem polega.
    Arek
  • Poziom 23  
    jaki to jest silnik ? dobrze wiedzieć jakiego producenta i typ (parametry)w jaki sposób ma sie odbywać regulacja - skokowo, płynnie, w jakim zakresie obrotów itd ... czy sterowanie silnika ma być "dynamiczne" -- tzn czy przewidujesz częste zmiany kierunku obrotów -a to się wiąże z hamowaniem (obciążenie wirnika opornością lub "przeciwprądem" ) oraz jak ma się odbywac zasilanie - zakładasz z sieci jednofazowej czy trójfazowe, następna seria pytań - czy nastawiasz sie na budowę typowego prostownika do zasilania silnika (np tyrystorowy regulator napięcia) czy tez może przetwornicę częstotliwościową - z modulacją szerokości impulsów ... itd itd - zalezy jako są twoje możliwośći konstrukcyjne oraz zasoby finansowe ....
  • Poziom 26  
    Zgaduj-zgadula - ciąg dalszy :roll:

    A może autotransformator i prostownik?
  • Poziom 21  
    Silnik jest zamontowany w tokarce.stary sterownik uległ uszkodzeniu (brak możliwości naprawy).Jedynym wyjściem jest zrobienie nowego.
    Sterowanie ma polegać na regulacji obrotów.Wiem ,że silnik jest prądu stałego 220V 400W.
    Znalazłem sterownik ale do silników prądu zmiennego .AVT1007. Jak go przerobić ,by pracował z tyum silnikiem.

    Przepraszam ,że się nie odzywałem,miałem awarię kompa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    efekt napisał:
    Silnik jest zamontowany w tokarce.stary sterownik uległ uszkodzeniu (brak możliwości naprawy).Jedynym wyjściem jest zrobienie nowego.
    ??? postaraj się naprawić stary. Jaki to typ regulatora? Ew. daj foto.
    Cytat:
    Sterowanie ma polegać na regulacji obrotów.Wiem ,że silnik jest prądu stałego 220V 400W.
    Czyli 220V,2A= sterowane i 200V= uzwojenie wzbudzenia.-> Czy na silniku jest tachoprądniczka?
    Cytat:
    Znalazłem sterownik ale do silników prądu zmiennego .AVT1007. Jak go przerobić ,by pracował z tyum silnikiem.
    I ten sterownik się nie nadaje do tego silnika.
  • Poziom 34  
    efekt pierwszy raz spotykam tokarnię napędzaną silnikiem prądu stałego, ale widzę że takie też istnieją . Mam pytanie czy jest to główny silnik napędowy?.
  • Poziom 21  
    Hi, tokarnia.To raczej tokareczka ,ma jeden silnik i można ją postawić na dwóch stołkach.
    Foto postaram się zamieścić nieco póżniej .
    Tachoprądniczki nie ma ten silnik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież sądząc z tabliczki znamionowej (foto) masz silnik : 230V 50Hz 400W a więc jest to silnik prądu zmiennego !
  • Poziom 21  
    Na silniku jest tabliczka 220-240 DC
  • Poziom 2  
    Cześć

    Mam podobny problem jak kolega efekt, czyli płynna regulacja obrotów w jednofazowym silniku prądu stałego 220V. Silnik jest zamontowany w bieżni, którą kupiłem jakiś czas temu, kłopot w tym, że nie ma w niej sterownika.
    właściwie to mam koncepcje impulsowego sterownika z np. BU 2525A.
    poradźcie czy to dobry pomysł. I czy zabezpieczenie przed przepięciami zwykłą diodą wystarczy?

    Zauważyłem, że kolega jozefg dał linka do jaiejś oryginalnej aplikacji regulatora obrotów. Niestety widzę że trzeba mieć jakieś punkty aby zassać plik. Może bez tych punktów ktoś udostępni mi ten schemat?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=152643#152643

    byłbym bardzo wdzęczny.
    trytonik(malpa)op.pl

    Pozdrawiam
    Grzesiek
  • Poziom 15  
    Mam podobny problem jak Piro55. Bieżnia sportowa przywieziona z zachodu "MT-390EL". I podobnie brakuje tu sterownika silnika - na silniku napis 180VDC. Co by tu założyć do płynnej reg. obrotów ?

    P.S.
    Piro55-może ty coś wymyśliłeś ?
  • Poziom 17  
    Witam

    Mam przed sobą taki sterownik firmy LENZE typ LENZE 510 (35.513E)
    Uwej. - 230V 50/60 Hz
    Wyj.1 - 180V 1,4A
    Wyj.2 - 200V 0,3A

    Może coś takiego sie wam nada do sterowania tych silników.

    Pozdrawiam - powodzenia :)
  • Poziom 15  
    A masz jakiś sposób na pokazanie nam tego? Jeżeli nie jest zbyt skomplikowane, to mógłbyś to narysować albo zeskanować, czy zrobić zdjęcie :P. Jaki tam jest element wykonawczy (tyrystor,triak)?
    P.S.
    Z góry dzięki i "Wesołych Świąt" :D
  • Poziom 17  
    Witam

    Jest to raczej nie wykonalne poniewarz są tam dwie hybrydy Lenze na porcelance a elementy wykonawcze są skutecznie obudowane radiatorem i nie można nic podejrzeć
    Posiadam też wykonanie 180V - 4A , 200V 0,3A

    Pozdrawiam :D
  • Poziom 15  
    Ten drugi byłby super! (4A). Na tabliczce na silniku mam 180VDC, 4A.
    Myślę, że to jest to. Może udałoby ci się podpatrzeć jakiej wartości jest
    potencjometr do reg.obr., bo chciałbym podpasować ten oryginalny, który
    jest na "desce rozdzielczej" bieżni (chodzi o wygląd).

    PS.
    Daj znać na priv ile kasy szykować?
  • Poziom 11  
    Witam

    Jeżeli temat nie został jeszcze zamknięty to podepnę się z pytaniem ponieważ mam uszkodzoną bieżnię model - MT 390EL firmy ELEKTRISCHES LAUFBAND
    Bieżnia po włączeniu i bez obciążenia działa poprawnie, lecz po upływie kilku minut zaczyna się strasznie grzać kondensator 120mF 400V na wyjściu zasilania silnika.
    Kondensator wymieniony na nowy ponieważ poprzedni nie wytrzymał i zamienił się w świecę dymną przy zasilaniu silnika niespełna 40-50V.
    Silnik 180V 4A.

    Proszę o podpowiedź co może być odpowiedzialne za takie zachowanie.

    Sterowanie silnikiem prądu stałego /bieżnia/ 220V do 1KW
    Sterowanie silnikiem prądu stałego /bieżnia/ 220V do 1KW
    Sterowanie silnikiem prądu stałego /bieżnia/ 220V do 1KW