Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1,6 16 V p rozrusznik kręci nie odpala

10 Sty 2011 17:05 6613 13
  • Poziom 9  
    Witam jestem zmuszony założyć nowy temat w sprawie mojego Fiata Brava 1999r 1,6 16 V ponieważ samochód stoi na parkingu nie uruchomiony i już nie mam pomysłów co jest przyczyna niedpalania, Dodam jeszcze żę samochód w grudniu miał pełno śniegu pod maska bo nie mam osłony pod silnik i nawiało , pompę paliwa wykuczam bo założyłem sprawną .Iskra też jest Proszę pomóżcie mi moi drodzy bo samochód nie może tak stać na parkingu. A mechanik podejmie sie dopiero za tydzień Z Góry Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
  • Poziom 13  
    To wykręć jeszcze świece żeby sprawdzić czy są mokre ,aby było wiadomo czy w ogóle paliwo jest podawane przez wtryski .
    Sterownik silnika sygnalizuje jakiś błąd ?
    Akumulator w pełni sprawny ?
  • Poziom 9  
    Powiem tak nie jestem do końca pewien czy paliwo leci jutro sprawdzę jeszcze czujnik uderzeniowy , ale wydaje mi się że pompka ,przekaźnik działa po przękręceniu stacyjki a paliwo czuję w okolicach silnika ale sprawdzę ten wyłącznik dla pewności , a sterownik nic nie sygnalizuje bo żadna z kontrolek sie nie świeci

    Dodano po 1 [minuty]:

    A aku sprawne na postoju pokazuję na multimetrze 12 ,15 V więc jest dobry:
  • Poziom 9  
    Witam sprawdzałem ten wyłącznik uderzeniowy w moim autku jest on zamontowany w lewym słupku pod plastikiem koło bezpieczników wszystko jest tak jak trzeba jest wciśnięty . Koledzy pomóżcie nie mam pomysłów , a poza tym przecież wyłącznik uderzeniowy by odcinał zasilanie na pompe paliwową a zasilanie jest . Dzięki za wszystkie cenne wskazówki
  • Moderator Samochody
    Są impulsy na wtryski podczas kręcenia rozrusznikiem?
    Po włączeniu zapłonu zaświeca się na chwilę kontrolka awarii ECU ("marchewa"/CHECK) po czym gaśnie?
  • Poziom 9  
    Tak Marchewka zapala się i gaśnie a czy są impulsy na wtryski nie wiem . A jak to można sprawdzić ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    I czy można to sprawdzić multimetrem impulsy wtryskiwaczy??

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    I jeszcze nurtuje mnie jedna rzecz . Czy w tym samochodzie to normalne że po uzbrojeniu alarmu tzn zamknięcie pilotem , i przy próbie otwierania kluczykiem drzwi nie powinna wyć syrena (alarm chodzi ) Bo u mnie nic nie wyje
  • Moderator Samochody
    Impulsy na wtryskiwaczu można sprawdzić diodą LED z opornikiem 1k...

    Masz alarm bezpilotowy i używasz oryginalnego pilota w kluczyku? Jeśli tak to można powiedzieć, że to normalne, choć można to podłączyć inaczej (poprawnie).
  • Poziom 9  
    Aha dobrze jutro zakupię taki zestawik i dolutuję rezystor . A pilot owszem jest oryginalny razem z kluczykiem .I mam pytanie do Ciebie Tzok czy jest możliwe że regator ciśnienia na listwie też może być winny temu co się dzieje bo tu przed chwilą był taki załóżmy znachor i mi tak mówił //??

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Common Rail napisał:
    Aha dobrze jutro zakupię taki zestawik i dolutuję rezystor . A pilot owszem jest oryginalny razem z kluczykiem .I mam pytanie do Ciebie Tzok czy jest możliwe że regulator ciśnienia na listwie też może być winny temu co się dzieje bo tu przed chwilą był taki załóżmy znachor i mi tak mówił //??
  • Moderator Samochody
    Wiem, że w Puntach zdarzało się, że pękała membrana w regulatorze i paliwo lało się wężykiem do kolektora, jednak zazwyczaj nie unieruchamiało to samochodu.
  • Poziom 9  
    Aha rozumiem kolego Tzok ale no właśnie cieżko uwierzyć że z tego powodu by silnik nie odpalał . Jutro sprawdzę impulsy na wtryskiwaczach , a możliwe że z powodu niskich temperatur i ta wilgoć pod maska spowodowała uszkodzenie któregoś z obwodów sterowania wtryskiwaczami ??

    Dodano po 35 [minuty]:

    Jeszcze jutro przy tej czynności którą będę wykonywał( sprawdzanie impulsów ) powyciągam wszystkie wtyczki z czujników może coś to pomoże i psiknę takim środkiem do utleniania sie jakiejkolwiek korozji czy śniedzi
  • Poziom 9  
    Witam dzisiaj nie sprawdzałem nic ale przeczyściłem styki od poszczególnych czujników ale niestety nic nie pomogło. Jutro dostanę tą diode i rezystor mieszkam w małej mieścinie i ciężko coś dostać. Choć powiem że tak na słuch słychać cykanie od strony wtryskiwaczy (sprawdzane słuchawkami lekarskimi hehe)

    Dodano po 3 [godziny] 53 [minuty]:

    Nasuwa mi się jedno pytanie czy możliwe że iskra jest bo sprawdzałem na 1 cylindrze a nie miałem dostępu do czujnika poł wału i on może chodzi nie do końca tak jak powinien . Czy on się znajduje koło filtru olejowego?/ Bo jeśli tak to do niego nie zagladałem a widziałem bo podświetliłem latarką że jest czarny nalot na prawdopodobnie 3 pinowej wtyczce Jutro to zbadam ewentualnie . Proszę o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika czy to jest tam koło tego filtra olejowego ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam, proponuje sprawdzić jednak co dzieje się z wtryskami. Na jednym pinie powinno być zasilanie, zaś na drugim powinna pojawiać cyklicznie masa. Możesz sprawdzić to żaróweczką max 3W taką na przykład z podświetlenia zegarów
  • Poziom 9  
    Aha dobrze jutro to zrobię właśnie posiadam taką żarówkę jutro sprawdzę Dzięki za wskazówkę PawelWawa
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich Dziękuję za wszystkie cenne porady otóż powiem co dokładnie było przyczyną nieodpalenia mojego samochodu zaprowadziłem dziś do znajomego i przychodzę za 2 godziny i auto zrobione otóż okazało się że śnieg zalegający na masce dostał się do złącz do sterownika i to było przyczyną a on mówi że wziął preparat kontakt psiknął i wszystko jasne zaśniedziałe styki . Powiem szczerze że dziwne ale skoro chodzi to jest ważne Temat uważam za zamknięty Dziekuję wszystkim za wskazówki itd