Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124/360 słabe hamulce mimo wielu napraw

skutpol 10 Sty 2011 19:15 16488 29
  • #1 10 Sty 2011 19:15
    skutpol
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.
    Mam problem z hamulcami w Scanii 124/360 rok 1998.
    Nabiłem nowe okładziny, bębny przetoczone, nawet regulator luzu rozpieracza tzw(grzechotki) sprawne a hamulce tępe jak w masło i dopiero przy podłodze trzeba mocno cisnąć, żeby uzyskać jakiś efekt podpowiedzcie coś.
    Słyszałem opinie, że w Scanii takie tępe hamulce są czy to prawda i czy można temu w jakiś sposób zaradzić?

    0 29
  • Relpol
  • #2 10 Sty 2011 21:25
    BanTir
    Poziom 15  

    niewiem jak na bębnach ja mam tarczowe i jak się wciśnie to można wylecieć przez szybę i wcale jakoś mocno ich nie trzeba naciskać, prawdę mówiąc z początku się trudno przyzwyczaić

    a powiedz mi czy masz jakieś błędy w abs-ie?

    1
  • #3 10 Sty 2011 21:33
    Juras1844
    Poziom 14  

    Tępy to był ten co Ci to powiedział .Auto musi hamować co prawda volvo na bębnach lepiej hamuje jak scania ,ale żeby były tępe może źle masz przetoczone bębny .A jak było przed toczeniem.

    0
  • #4 10 Sty 2011 21:39
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    moze warto zaczac od stacji diagnostycznej i testu na rolkach hamulcowych??

    0
  • #5 10 Sty 2011 21:44
    Juras1844
    Poziom 14  

    A rozpieraki chodzą lekko były smarowane bo może przytarte są ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pod skrzynką akumulatorów jest zawór na którym można podregulować hamulce .Ale proponuję zlecić to komuś kto wie o co chodzi to są hamulce !!!!!!!!!!

    1
  • #6 10 Sty 2011 22:46
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Skontaktuj się ze mną poprzez PW lub email z numerem podwozia.

    2
  • #7 10 Sty 2011 22:52
    mazurekma
    Poziom 9  

    A moze zawór głowny ten przy pedale hamulca co rozdziela powietrze na hamulce? mam podobnie w atego tzn. uciakło mi z niego powietrze ale hamulec byl dobry oddałem do regeneracji i po regeneracji tego zaworu hamuje bardzo słabo własnie tez prawie w podłodze.

    0
  • Relpol
  • #8 10 Sty 2011 23:47
    grom1000
    Poziom 10  

    Zmniejsz skok na siłownikach regulacją przy "grzechotkach", bo jak jest za duży luz po montażu, to samoregulacja nie zawsze działa.

    0
  • #9 10 Sty 2011 23:53
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Sty 2011 19:24
    multihunter
    Poziom 25  

    witam, 1sza os sterowana jest z pedału hamulca tzn. ile wciśniesz tyle pompnie w siłowniki, natomiast 2ga sterowana jest na podstawie regulatora który zamontowany jest pod siodłem , owy zawór często się zapieka, łatwo sprawdzić czy tak jest odkręcając pokrywkę od spodu zaworu i sprawdzić czy pracuje ewentualnie też można go nieco podkręcić . Dodatkowo tak ja pisze "Juras1844" można dokręcić zawór pod bateriami sterujący wyjściem (w mojej 124 to pomogło) jedyna opcja by lepiej hamowała naczepa bo w tych modelach do regulacji abs-u komp jest właściwie bezużyteczny.

    1
  • #11 13 Sty 2011 18:39
    miszagrom
    Poziom 21  

    Idziemy tropem Bodka:) póki co jedyna wypowiedz warta zastanowienia zanim zaczniesz kręcić regulatorami ciśnienia. Jakie masz ciśnienia w siłownikach?? jaka jest różnica miedzy przednimi a tylnymi?? jakie jest wyprzedzenie zaworu sterowania naczepy/przyczepy?? Nic nie piszesz to znaczy ze pewnie nie wiesz. Wiec skoro nie wiesz jak masz zdiagnozować usterkę i tym bardziej nie wiesz gdzie jej szukać, to jak chcesz ja naprawić??

    0
  • #12 13 Sty 2011 19:06
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Poczekajcie koledzy na odpowiedź "założyciela" postu, bo póki co nie kwapi się do odpowiedzi, nawet na PW o co prosiłem.

    0
  • #13 14 Sty 2011 19:59
    leszekgd
    Poziom 2  

    witam ale tu mechaników :) niczego nie reguluj być może naczepa straciła hamulce . kolega sewris_gh ma racje poczekajmy na założyciela postu bo nie wiemy czy to solo czy koń

    0
  • #14 15 Sty 2011 01:12
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 16 Sty 2011 00:37
    hanti
    Poziom 13  

    po 1. podpiąć manometry na siłowniki i sprawdzić wskazania - jeśli będzie wszystko ok to możemy wykluczyć pneumatykę i przejść do następnego pomiaru.
    po 2. czy grzechotki są odpowiednio wyregulowane (nie jeden raz widziałem inteligentów, którzy podstawiali hamulce na zaciągniętym ręcznym).
    poza tym grzechotki mogły się już skończyć i po pierwszym naciśnięciu na hamulec po prostu się rozregulować..
    Może być wiele przyczyn, ale najgorsze to może być to kręcenie zaworami lub zabawa mechaniką hamulcową przez kierowców, co może w końcu doprowadzić do tragedii.

    1
  • #16 16 Sty 2011 15:58
    skutpol
    Poziom 8  

    WITAM WSZYSTKICH
    Ciśnienie wyprzedzenia z naczepą jest ok naczepa szybciej hamuje o około 0.5 bara w pierwszym momencie naciskania pedału a przy końcu ciśnienie jest jednakowe a numeru nadwozia nie spisałem a scania jest w drodze i jak siadam do kompa nie mam z autem kontaktu, a czy to jest takie istotne jakie numer vin

    0
  • #17 16 Sty 2011 20:51
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    W/g numeru podwozia można sprawdzić np. jakie są bębny, średnica siłowników, korektory siły hamowania i itp. wyposażenie. Chyba że od razu podaje się wszystko w poście co na elektrodzie uchodzi za wielką żadkość :)

    0
  • #18 30 Sty 2011 00:27
    jannaszek
    Poziom 39  

    Jeśli bębny są cienkie, to już po przetoczeniu hamulcy nie zobaczysz.
    Ważny jest też stan tulei i rozpieraków.

    0
  • #19 06 Sie 2011 19:26
    safin
    Poziom 14  

    Koledzy, mam ten sam problem w Scani 144 6x2, mógłby mi ktoś pokazać jak wygląda zawór którym moge regulować siłe hamowania??

    Scania bierze mi dobrze na przedniej osi, a dwie tylnie praktycznie wogóle na hamulcu nożnym, na ręcznym wszystko staje na ostro...

    1
  • #20 06 Sie 2011 19:39
    jannaszek
    Poziom 39  

    Bo taka jest właściwość hamowania- przód jest hamowany ostro, bo w tym czasie jest dociskany do podłoża, zaś tył dokładnie odwrotnie.
    Nad tym czuwa ABS, EBS, korekcja obciążenia brana z zawieszenia.
    Jak pociągniesz ręczny, to wiadomo, cała automatyka jest pomijana.
    Zrób test- wypnij bezpieczniki ABS i wtedy testuj.
    Nic ci tu kręcenie zaworami nie da, czasem może być wadliwy przetwornik ciśnienia, w zaworze ABS.
    Myślę, że taki masz.

    0
  • #21 07 Sie 2011 12:56
    safin
    Poziom 14  

    Ale czy samochód jest pusty czy załadowany hamuje tylko przód, tylne hamulce są zawsze zimne...
    ABS,EBS, to ma hamować i tyle...

    1
  • #22 07 Sie 2011 14:29
    jannaszek
    Poziom 39  

    Wkręć manometr do zasilania siłownika, a jeszcze lepiej drugi do przodu i porównuj wskazania przy różnych siłach nacisku na pedał.
    Czasem w starych zgnitych siłownikach są popękane sprężyny powrotne, które nie pozwolą na całkowite wysunięcie siłownika.

    0
  • #23 25 Wrz 2011 10:39
    16VDaniel
    Poziom 9  

    Witam wszystkich
    Skoro mowa o hamulcach mam scanię 124l360 i przy prawym przednim kole przewody elektryczne od abs przechodzą przez okrągłą rurkę zalaną żywicą ( z lewej strony jest tylko jeden przewód do czujnika) z której wychodzą 2 przewody Jeden do czujnika a drugi jest zawinięty taśmą gdzie powinien być wpięty ten drugi i czy ten zalany element jest istotny bo jeden z kabli jest przy nim przecięty i nie da się go połączyć?

    0
  • #24 25 Wrz 2011 11:23
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    jesli to hamulce tarczowe to drugi przewod jest zapewne od czujnika zuzycia okladzin hamulcowych

    0
  • #25 25 Wrz 2011 12:01
    16VDaniel
    Poziom 9  

    tak to hamulce tarczowe a co z tym elementem na przewodzie? czy to zwykły trójnik ?i czy to można wyciąć i zrobić do porządku czy szukać i wstawić inny taki sam?

    0
  • #26 25 Wrz 2011 12:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    nie wiem dokladnie o co ci chodzi. Zrob jakies foto

    0
  • #27 25 Wrz 2011 14:10
    16VDaniel
    Poziom 9  

    na przewodzie prądowym ABS (3 żyłowy) od ramy do koła jest rurka plastikowa zalana żywicą długość ok7cm średnica ok2cm wchodzi jeden kabel wychodzą 2 jeden jest zawinięty taśmą i wisi a drugi idzie do czujnika
    Scania 124/360 słabe hamulce mimo wielu napraw

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jest tylko z jednej strony
    i nie wiem czy mogę to usunąć i połączyć kabel do porządku czy szukać takie coś ?

    0
  • #28 25 Wrz 2011 20:08
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Kabel 2 żyłowy można zmostkować. W EBS 2.2 jest już tylko czujnik zużycia bez dodatkowego mechanicznego.

    0
  • #29 26 Wrz 2011 08:46
    BanTir
    Poziom 15  

    jeszcze dodam, że jak ten ucięty nie będzie zmostkowany, lub po prostu Ci zaśniedzieje to będzie wywalać błąd czujnika klocków, bo elektroniczny i ta pozostałość po mechanicznym są spięte

    0
  • #30 30 Maj 2014 09:34
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Myślę, że gość przez 3 lata chyba uporał się już z problemem...
    Albo między czasie rozbił samochód bo nie wyhamował :D

    0