Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 nie pali po kapitalnym remoncie

10 Sty 2011 19:24 8095 13
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem dotyczący Simsona s51.

    Jako że zbliża się zima postanowiłem wykonać remont silnika. Simson przed remontem palił od kopy, działał bez problemowo. Postanowiłem zmienić szlif cylindra oraz tłoka z nominalnego na I. Po zamontowaniu Simson w ogóle nie pali od kopy, popych a nawet z wstrzykniętym paliwem bezpośrednio do cylindra.
    Był sprawdzany na gaźniku i cewce zapłonowej z innego sprawnego Simsona.
    Sprężanie wydaje się być w porządku chociaż nie mam pewności bo nie mam odpowiedniego przyrządu (gdy włożę palec do głowicy i poruszam magnetem i wyciągnę to słychać syk powietrza. Iskra jest niebieska. Po kopaniu świeca jest mokra. Simmeringi zostały zmienione na nowe.
    Nawet zakupiłem nowy komplet dotyczący cylindra oraz tłoka itp. i także na tym zestawie nie pali.
    Simson jest 6V, paliwo nowe, wyprzedzenie zapłonu było sprawdzane w kilku pozycja mianowicie przed GMP o wartości 0,4;1,8.

    Nie mam pomysłu co by mogło być jeszcze, może wy drodzy użytkownicy pomożecie...
  • Poziom 25  
    Cisnienie sprezania nawet jesli nie masz manometru to powinienes wyczuc podczas "kopania", przeciez masz jakies porownanie jak bylo przed remontem i jak jest teraz. Najprawdopodobniej cos zle zrobiles przy montazu i masz nieszczelnosc w skrzyni korbowej, albo niewlasciwie/nieumiejetnie zamontowales uszczelniacze, albo zaniedbales uszczelnienie polowek karterow. Wroze ze nie obejdzie sie bez demontazu silnika i porzadnego zlozenia go przez kogos kto ma doswiadczenie w dwusuwach.. Wbrew pozorom niektorych silnik dwusuwowy mimo swej prostoty wymaga pewnej wiedzy podczas montazu..
  • Poziom 15  
    Tłoczek włożony strzałeczką w stronę wydechu?
  • Poziom 9  
    Co do sprężania to na wyczucie podczas kopania po remoncie jest większe niż przed. Co do uszczelek, są one wszystkie nowe, tym bardziej ze wcześniej był zalany olejem i nie było nieszczelności, wycieków, ani nic. Aktualnie nie jest zalany olejem, tylko szukam momentu aż odpali... Powinien odpalić gdy nie jest zalany olejem jak myślę.

    Tłok jest założony poprawnie.
  • Poziom 34  
    Olejem to tam się zalewa tylko skrzynię biegów i sprzęgło. Sprawa jest prosta. Jeżeli ma sprężanie NAD tłokiem i POD tłokiem, iskrę w odpowiednim momencie (kilka mm drogi suwu przed GMP) i odpowiednio przygotowaną mieszankę paliwowo-powietrzną to musi chodzić.
  • Poziom 9  
    Przy puszczaniu palca słychać syk powietrza, co oznacza że to jest odpowiednia praca nad tłokiem, a w gaźniku podczas opadania cylindra słychać syk w gaźniku, co wydaje mi się że oznacza odpowiednią pracę pod tłokiem.
  • Poziom 18  
    sprawdź jeszcze raz zapłon i świece zapłonowa to że ma iskrę nie znaczy że jest sprawna może gubić iskrę pod ciśnieniem
  • Poziom 9  
    swieca zaplonowa jest dobra poniewaz gdy jest wkrecona w glowice i kopie to sprawdzam druga czy jest iskra i jest :), zostaje tylko zaplon ktory no jest ustawiony aktualnie na 1,8mm

    A czy jest mozliwosc ze jest uszkodzona cewka zaplonowa (WN) ? Bo aktualnie zauwazylem ze iskra jest coraz slabsza
  • Poziom 18  
    a świeca zrobi się mokra jak pokopiesz co do cewki możliwe
  • Poziom 25  
    bogo888 napisał:
    Co do sprezania to na wyczucie podczas kopania po remoncie jest wieksze niz przed. Co do uszczelek sa one wszystkie nowe tym bardziej ze wczesniej byl zalany olejem i nie bylo nieszczelnosci, wyciekow ani nic. Aktualnie nie jest zalany olejem tylko szukam momentu az odpali... Powinien odpalic gdy nie jest zalany olejem jak mysle

    Tlok jest zalozony poprawnie


    Akurat na laczeniu polowek karterow nie powinno byc uszczelki w tym silniku.. Chyba ze na nowo wydystansujesz wal korbowy i skrzynie biegow, ale konstruktorzy nie przewidzieli tam uszczelki wiec nie powinienes jej tam wkladac. Ja caly czas upieram sie ze masz gdzies nieszczelnosc, tym bardziej ze cewke WN i gaznik podmieniales z innego Simsona.
  • Poziom 42  
    cyborg39 Ile oryginalnych (znaczy dziewiczych) silników Simsona rozebrałeś w swoim zawodowym życiu? A katalog części zamiennych i serwisówkę masz?
    Nie pisz głupot! Uszczelka ma być! W starych dobrych czasach dawali uszczelki z cieniutkiego klingerytu. Potem już tylko papierowe.
    Nie wiem o jakie "zdystasowanie" ci chodzi? W ogóle to taki pseudo-techniczny termin, który ma przykryć niewiedzę i brak umiejętności prawidłowego montażu!
    Oczywiście da się złożyć silnik bez uszczelki. Sam to przerabiałem. Jednak to był eksperyment. Doszedłem do wniosku że mimo dużego wkładu pracy nic się nie osiąga.
    Osobnym problemem jest "kapitalny remont". To marketingowy chwyt tych, którzy chcą drogo sprzedać komuś syfa. No cóż ludzie chcą być oszukiwani i są.
    Osobiście omijałbym takie "okazje". Dla niektórych wymiana pierścieni ( i to niefachowa) to już kapitalny remont. Z doświadczenia wiem, że doprowadzenie do stanu używalności silnika po takim "remoncie" wiąże się z większymi kosztami niż remont zużytego i niezgrzebanego silnika.
    Autora tematu zapytam tylko:
    Z jakimi oporami kręcił się wał zaraz po "złożeniu" silnika?
  • Poziom 23  
    Witam
    Gdy byłem piękny i młody też zrobiłem remont simsona, oczywiście pierwszy model, potem był podobny problem. Jednak okazało się że uszkodziłem przy montażu uszczelniacze.
    Jerzy
  • Poziom 9  
    jack63: co do krecenia sie walu po zlozeniu to dosyc latwo sie krecic - bez wyraznych oporow ...

    Jak mowilem swiece zalewa po kopaniu

    Dodano po 3 [godziny] 22 [minuty]:

    simek odpalil :) wina cewki zaplonowej...