Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Favorit 1.3l rok produkcji 1992 wymiana przegubu

szewiec 10 Jan 2011 20:23 10092 6
  • #1
    szewiec
    User under supervision
    Witam
    Mam problem z wymianą przegubu zewnętrznego w Skodzie Favorit 1.3 rok produkcji 1992. Pierwszym z problemów jest iż posypały się również łożysko gdyż wyleciały kulki. Na stronach z częściami wygląda to troszke inaczej gdyż widac 3 kulki w łożysku a mi wyleciało juz widocznych z 5. Nie wiem czy to to samo ale mam wątpliwości. Może jest więcej tych łożysk. Po drugie jak to ściągnac, czy musze wyciągac cała kolumne typu amortyzator+macperson? Czy półośka wchodząca do przegubu mogła zostac uszkodzona? Samochód został przyciągnięty na biegu jałowym ale włączonym silniku troche chrobotało ale koło się nie blokowało.
    Prosił bym Państwa o podanie dokładnych typów przegubu.
    W razie dodatkowych potrzebnych informacji będe się starał opisywac.
    Z góry dziękuje za udzieloną pomoc
    Pozdrawiam Łukasz
  • #2
    bolszoj
    Level 12  
    Nie wiem jak jest w skodzie ale generalnie nie trzeba demontowac kolumny macpersona .Powinno wystarczyc wypiąć sworzeń i ewentualnie odkręćić końcówke kierowniczą (jezeli chodzi o przegub) jezeli chodzi o łożysko to nie wiem czy piasta nie jest przykręcona do macpersona jak tak to mozna odkrecic jak nie to demontaż całej kolumny cie nie ominie (srubę mocującą półos odkręciłeś oczywiscie)
  • #3
    pioart
    Level 38  
    W kolejności wewnętrzny / przy skrzyni / zewnętrzny / strona koła / i powiedzmy krzyżak do przegubu wewnętrznego . Kulek w przegubie zewnętrznym jest 6 w wewnętrznym są igiełki . Co do łożyska to nigdy nie liczyłem . Do wymiany nie trzeba demontować McPherson-a , końcówki też nie trzeba wystarczy sworzeń .
    Skoda Favorit 1.3l rok produkcji 1992 wymiana przegubu
    Bez demontażu przegubu to raczej kulki same nie wylecą . Może kulki od łożyska McPherson-a wyleciały ?
  • #4
    maszan
    Level 25  
    Lozysko wbite jest w zwrotnice(zwrotnica jest polaczona z kolumna Mc Pherson poprzez zacisk sruba - podejzewam, ze ciezko bedzie to polaczenie ruszyc wiec lepiej calosc odkrecic od gory : 2 nakretki M8 )Od dolu musisz rozpiac srube sworznia zwrotnicy i wybic wachacz w dol no i rozpiac koncowke drazka kierowniczego.Oczywiscie zacisk i tarcze trza zdemontowac wczesniej oraz jeszcze jak auto stoi na kolach to poluzowac nekretke centralna przegubu.Po wykonaniu w/w czynnosci cala kolumne masz na wierzchu i mozesz oblookac lozysko .Przegub zostaje ci z poloska .
  • #5
    szewiec
    User under supervision
    Czyli nie można zrobic tego tak jak w Golfie 1 iż odkecało się 5 śrubek od strony koła i pół ośke cofało lekko. Roboty na 30 min. Tu widze że będzie bardziej skomplikowane. Jutro rano podskocze po części i zajme się wymiana tak jak kolega Maszan mówi. Jutro podziele się spostrzeżeniami
  • #6
    maszan
    Level 25  
    No niestety tu jest troche mecyji zeby to wyjac.
  • #7
    szewiec
    User under supervision
    Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych śrubach było co robic. Co do nakrętki przegubu hmm ukręcone 2 klucze. Dopiero klucz od kół Stara+2m rurka dała rade.
    Powiedzcie mi jeszcze Panowie jaka jest różnica między przegubem z łożyskiem 3 kólkowym a 5 kólkowym jest to obojętne czy ma to jakieś zastosowanie?