Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1 F. Nie działa oświetlenie kabiny nad lusterkiem

8850 10 Sty 2011 22:42 20140 22
  • #1 10 Sty 2011 22:42
    8850
    Poziom 21  

    Cześć. Pacjentem jest Opel Astra 1 F `97 kombi 1.4 benzyna by Gliwice PL. Dziś walczę z oświetleniem kabiny, światełko nad lusterkiem. Przekopałem forum i kilka innych stron, nie rozwiązałem problemu, doradźcie uwagami. To co zrobiłem oczywiście przy włożonym kluczyku na pozycji 1:

    - sprawdziłem żarówkę nad lusterkiem, jest przejście na mierniku czyli sprawna. Sprawdziłem prąd który do niej wpływa - brak prądu. Wyczyściłem styki i żarówkę
    - rozebrałem w drobny mak włacznik świateł po lewej stronie kierowcy. Przeczyściłem w środku styki, sprawdziłem w środku żarówkę - jest przejście na mierniku czyli żarówka działa. Złożyłem do kupy, przedmuchałem mikrostyki w które wchodzi cały włącznik świateł i oświetlenie kabiny nie działa
    - rozebrałem czunik zamykania na drzwiach prawych i lewych. Czujnik drzwi kierowcy napewno działa poprawnie - jak zostawię właczone światła mijania i wyjdę z auta - astra piszczy, zamknę drzwi - przestaje piszczeć. Z drzwiami pasażera przedniego tak się nie dzieje, wyjdę z auta drzwiami pasażera zaświecone światła postojowe - nie piszczy. Ale chyba tak ma być?
    - oświetlenie kabinowe bagażnika (mam kombi) działa bez problemu jak tylko otworzę klapę tylnią
    - bezpiecznik nr. 24 czyli oświetlenie wnętrza - sprawny, świecą mi się żarówki na zegarach, na nawiewie, regulacji ciepła, na TID.

    Chłopaki co teraz mogę sprawdzić?

    0 22
  • #2 10 Sty 2011 23:03
    kamil2941
    Poziom 15  

    Na żarówce przejście może być sprawdzając miernikiem ale to nie wszystko bo taki pomiar nic nie daje, sprawdź żarówkę pod napięciem czy fizycznie świeci.

    1
  • #3 10 Sty 2011 23:08
    pawel3928
    Poziom 11  

    wiec tak, ta żarówka jest sterowana masą sprawdź czerwony kabel to stały plus jeśli go niema to puść osobnym kablem

    1
  • #4 10 Sty 2011 23:12
    jawiczka
    Poziom 27  

    Jak już sprawdzisz żarówkę na akumulatorze lub prostowniku jak wyżej kolega radzi to sprawdź czy oświetlenie działa na włącznik, przy zamkniętych drzwiach jak pociągniesz do siebie delikatnie pokrętło od włączania świateł pozycyjnych i mijania to powinna lampka się zapalić, jeśli się zapali to oznacza, że masa z krańcówek nie dochodzi, jeśli się nie zapali to oznacza brak napięcia w samej lampce, wtedy sprawdź złącze instalacji, która idzie po lewym przednim słupku do lampki, złącze to powinno się znajdować za skrzynką bezpiecznikową lub pod plastikiem na dole słupka, w tym złączu lubi się upalać lub zbierać woda i korodować.

    2
  • #5 25 Sty 2011 18:35
    8850
    Poziom 21  

    plus na żarówce jest
    minusa na żarówce nie ma
    wymieniłem krańcówkę w drzwiach - nadal nic (oddałem)
    wymieniłem wyłacznik świateł - nadal nic (oddałem)
    jest gdzieś uszkodzona masa najprawd. gdzieś w słupku lub wiązce przy nogach kierowcy, muszę tam zajrzeć

    1
  • Pomocny post
    #6 25 Sty 2011 18:45
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Witam
    Napewno przewody "przegnite' pod dywanem Odkręć nakładke progu podnieś dywan i szukaj zaśniedziałych przewodów jak zobaczysz odizoluj w tym miejscu a zobaczysz usterke
    powodzenia

    1
  • Pomocny post
    #7 25 Sty 2011 21:42
    Biblioteka19
    Poziom 2  

    Kolor przewodów jasno szary w połowie progu, od strony kierowcy 5 lub 4 przewody ( u mnie tak jest). Odkręć 4 śruby i zdejmij osłonkę. na 100% masz tam zaśniedziałe przewody.

    1
  • #8 27 Sty 2011 21:51
    8850
    Poziom 21  

    OK, dzięki chłopaki, klikam pomógł, zabieram się do szukania przegnitych kabli tam jak tylko wjadę w weekend do garażu kolegi bo zimno na dworze.

    0
  • #9 02 Lut 2011 19:16
    lonstar94
    Poziom 2  

    Witam. Jak byście znaleźli powód czemu to nie świeci to piszcie.
    Jak możecie to na gg 20176642 z góry dzięki. Bo mam ten sam problem.

    0
  • #10 10 Lut 2011 18:34
    kolo2137
    Poziom 9  

    Witam, no ja też mam ten sam problem, jeśli komuś udało się usunąć tę usterkę to prosiłbym o napisanie w czym tkwił problem. pozdro

    0
  • #11 11 Lut 2011 23:50
    8850
    Poziom 21  

    Sprawdzilem te kable i nie widzę aby były przegnite są lekko zaśniedziałe. Aby je sprawdzić na całej długości muszę wymontować dywanik który jest pod fotelem kierowcy. Aby to zrobić trzeba odkręcić fotel kierowcy. Teraz pytanie takie chłopaki:
    - czy beżowe kable to są wyłącznie z masą?
    - czy mogę rozciąć wszystkie beżowe zaraz przy progu i złączyć w jedno i podłączyć do karoserii? Wtedy nie będę musiał wyciągać fotela.

    0
  • #12 12 Lut 2011 00:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Beżowe? Nie ma takiego koloru. :P Masowe przewody są brązowe.

    0
  • #13 12 Lut 2011 02:09
    Solo
    Poziom 21  

    Tak jak kolega ociz piszę - nie ma takiego koloru jak beżowy ;]
    Na słupku A po stronie kierowcy, na dole jest duże złącze kabelków :-) A nawet dwa :-) Trzeba je rozpiąć i sprawdzić czy aby przypadkiem zielony tam nie zawitał.

    0
  • #14 29 Paź 2011 10:40
    smoker
    Poziom 18  

    Przepraszam za ogrzanie kotleta, ale mam ten sam problem. Nie działa mi światło ani z drzwi, ani z wyłącznika. Powodem jest brak masy. Rozebrałem próg, ale nie wiem gdzie szukać problemu. Są tam dwie wiązki - jedna zaraz pod progiem i druga głębiej pod dywanem. Nie zauważyłem żadnych łączeń gdzie mogłoby być coś nie tak... Swoją drogą, czy ta wiązka tez powoduje brak lampki z wyłącznika świateł? Trochę dziwnie puszczony byłby ten kabel bez sensu przez pół auta... Krańcówki działają, bo alarm o zostawieniu włączonych świateł na nie reaguje.

    EDIT: Jednak to było łączenie taśmą pod dywanikiem. Swoją drogą projektant tej instalacji chyba wypalił za dużo cracku puszczając przewód miedzy lampką a włącznikiem przez bagażnik ;)

    1
  • #15 22 Lis 2011 21:17
    enzo_no
    Poziom 2  

    smoker napisał:
    EDIT: Jednak to było łączenie taśmą pod dywanikiem. Swoją drogą projektant tej instalacji chyba wypalił za dużo cracku puszczając przewód miedzy lampką a włącznikiem przez bagażnik ;)


    mozesz dokładniej określic miejsce tego łączenia (jakieś zdjęcie)??

    0
  • #16 22 Lis 2011 21:34
    smoker
    Poziom 18  

    Fotki niestety nie mam, a nie mam teraz warunków na rozbieranie progu. Musisz odkręcić próg po stronie kierowcy, w sumie cztery śrubki torx ukryte pod plastikowymi klapkami. Jak już zdejmiesz próg podnieś dywanik wraz z wygłuszeniem, zaraz z brzegu leci wiązka - to nie ta której szukasz. Podnieś bardziej i głębiej leci kolejna wiązka. Rozetnij delikatnie taśmę przytrzymująca wiązkę w korytku na odcinku około 30cm od lewej strony. Jak wyjmiesz wiązkę, zobaczysz 4 szare kabelki połączone razem i zaizolowane taśmą (jedyna taka akcja w tym odcinku tej wiązki). U mnie to łączenie było tak skorodowane, że przy zrywaniu taśmy wysypał się zielony proszek utlenionej miedzi - musiałem każdy przewód skrócić o około 5cm, dosztukować kawałek innego przewodu i polutować je wszystkie ze sobą.

    2
  • #17 07 Sty 2012 15:20
    aTomekk
    Poziom 10  

    Witam. Posiadam ten sam problem. Dodam, że u mnie wtedy kiedy oświetlenie kabiny powinno świecić na zaciskach żarówki pojawia się napięcie tylko 1,8V. Sprawdziłem i poprawiłem (było mocno zaśniedziałe) połączenie przewodów jak radził kolega wyżej jednak to nie pomogło. Proszę o jakieś uwagi.

    0
  • #18 07 Sty 2012 15:32
    smoker
    Poziom 18  

    Sprawdź to, co pisałem wyżej - pewnie masz kiepski styk w tej wiązce i zachowuje się jak opornik.

    0
  • #19 07 Sty 2012 16:34
    aTomekk
    Poziom 10  

    No ale żeby się tam 10V traciło? Przy przewodach skręconych na goło teraz napięcie jest 1.3V. Na pewno to jest jedyne miejsce gdzie to napięcie się może tracić?

    Poza wiązką szarych przewodów (4 od strony bezpieczników + 1 na bagażnik) jest też wiązka czterech czerwonych łączonych podobnie. Poprawiłem łączenie i nadal to samo.

    1
  • #20 07 Sty 2012 17:09
    smoker
    Poziom 18  

    Sprawdziłbym jeszcze pokrętło od świateł - często tam też powstają problemy, ew. krańcówki w drzwiach - wymontuj jedną do testu i zewrzyj kabelki.

    0
  • #21 07 Sty 2012 20:14
    aTomekk
    Poziom 10  

    Czerwone przewody o których pisałem wcześniej zwarte były dobrze. Przyczyną były zaśniedzenie nie na stykach ale wewnątrz przewodów. Jakby się dobrze przyjrzeć przewody były napuchnięte na odcinku kilkunastu centymetrów. Szybka wymiana i po problemie, dzięki za pomoc.

    0
  • #22 07 Sty 2012 21:11
    smoker
    Poziom 18  

    No właśnie z tego samego powodu ja musiałem też kilka cm uciąć i dosztukowywać ;)

    0
  • #23 18 Sty 2012 18:44
    8850
    Poziom 21  

    Rzeczywiście. Tam są przegnite kabelki pod dywanikiem.

    Dodatkowo napiszę, że można to zrobić jeszcze inaczej w ciągu 10 minut bez zaglądania pod dywaniki i rozkręcania progu wewnętrznego. Wystarczy wyciagnąć żarówkę z kloszem do żarówki idzie plus i minus. Wystarczy minus wziąść z dachu, w karoserii dachu są małe otworki - nie ma tam nigdzie wody, wystarczy wkręcić w to śrubkę i kabelek kilka cm podłączyć pod minus żarówki. do tego trzeba kupić za 2 PLN miniaturowy przełącznik 0.1. i nim przebić się przed podsufitkę. Jeśli nie będzie przełącznika światło będzie się świeciło cały czas. Przełącznik ma możliwość dokręcenia śrubką do podsufitówki dzięki trzyma się dobrze i jest sztywny. Przełącznik oczywiście reguluje włączenie/wyłączenie światła.

    0
  Szukaj w 5mln produktów