Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2.0 2004 stukanie i piszczenie w silniku

10 Sty 2011 23:13 27080 27
  • Poziom 14  
    Witam
    Problem pojawił się w ten sposób podczas jazdy auto dwa razy szarpnęło wcisnelem sprzęgło żeby zredukować auto zgasło po odpaleniu chodzi jak stary diesel buja silnikiem stuka a czasami piszczy jak by miał się zaraz zatrzeć rozrząd sprawdziłem ok ściągnąłem miskę jest trochę metalicznych opiłków miska czyszczona była 10 tys km temu trochę brak mi już opcji z czym tu zawojować proszę o pomoc
  • Poziom 14  
    Pisalem ze rozrzad sprawdzalem a pokrywy nie sciagalem jeszcze
  • Poziom 1  
    Jeśli rozrząd jest w całości mogły skończyć swój żywot wtryskiwacze(bardzo wrażliwe na słabej jakości paliwo). z tym że u mnie wyrzuciło błąd. Noi najmniej optymistyczna opcja aczkolwiek się zdarza w mazdach diesel pęknięty tłok. Jeśli ropa była z niewiadomego pochodzenia. stawiał bym na wtryskiwacze
  • Poziom 14  
    Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie
  • Poziom 17  
    Wada fabryczna w maździe 6 podkładki pod wtryskami przepuszczają ON do klawiatury ta z olejem spływa do silnika rozrzedza olej, ON zaczyna dymić w silniku powstaje szlam który zapycha smok i silnik do remontu. Zauważyłeś może przed awarią że podczas pracy rozgrzanego silnika dymi po odkręceniu korka wlewu oleju albo wyjęciu bagnetu, jak tak to wszystko się zgadza.
  • Poziom 39  
    Wykonać pomiary i kontrolę stanu powierzchni. Jakim cudem ktoś ma odpowiedzieć, nie widząc tego?
  • Poziom 14  
    Tak dymiło po odkręceniu korka smok był czyszczony 10 tyś km temu
  • Poziom 17  
    Wymiana panewek o ile pomoże to na chwilę bo całą przyczynę masz w podkładkach, ile oleju brała? komplet podkładek w serwisie 80pln i te juz się różnią od tych montowanych fabrycznie, miesiąc temu wymieniałem koledze ale u niego nic się nie stało brała olej i dymiła spod korka
    Moderowany przez robokop:

    Napiszesz jeszcze jedną bzdurę reklamująca bez potrzeby inne forum, tudzież poradę nie wiadomo skąd, to dostaniesz odpowiednią nagrodę.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co ma branie oleju do tych podkładek pod wtryskiwacze?
  • Moderator Samochody
    extrafura napisał:
    Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie

    Nie, nie pomoże. Jak Ci się wydaje, od czego ta panewka się zniszczyła? Wał do szlifu i układ smarowania razem z pompą do kontroli. Twoim zdaniem to co to jest "wygląd ok" wału korbowego? Jesteś w stanie ocenić zużycie czopu (owalizację, równoległość podpór) na oko ?
  • Poziom 17  
    Panie robokop nie reklamuje forum tylko pisze gdzie można znaleźć gościa który te mazdy ma w paluszku, nie pisze bzdur, poczekamy aż extrafura naprawi auto może sie pochwali co było.
    A co do brania oleju to rozrzedzony olej świetnie się przeciska przez pierścienie tłokowe


    Moderowany przez robokop:

    Panie SEED_29, doigrałeś się - co ma przeciskanie się oleju do zatarcia wału korbowego? Poczytaj jeszcze - doczytasz może do zjawiska przybywania oleju w dieslach, o czym tutaj nie padło ani słowo. Tymczasem ostrzeżenie za offtopiczne dyskusje.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia osiowości, korbowody do kątowania(sprawdzenie równoległości osi), tłoki i pierścienie do weryfikacji, głowica do weryfikacji i ewentualnej naprawy, cześci inne silnika też trzeba sprawdzić jak pompa oleju, drożność kanałow olejowych ,czyszczenie i umycie całego silnika ,powodzenia.
  • Poziom 17  
    Panie extrfura napisze pan czy to diesel
  • Poziom 17  
    Silniki mają jakąś wadę tez miałem mazdę zatartą na 4 cylindrze. Co do przepuszczania paliwa przez podkładki to niezła fantazja. Zastanów się kolego jak działa wtryskiwacz i jakia zadanie ma podkładka !!!
    Ja bym się martwił czy uda się wał uratować tzn czy będzie z co szliufować a nie czy trzeba wyjmować bo to chyba oczywiste!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jak koledzy pytali to diesel jeśli chodzi o konstrukcje tego silnika to rzeczywiste masakra nie odkręcałem jeszcze reszty jutro odkręcę ten słynny czwarty jeśli chodzi o to co znaczy zniszczona znaczy ze zaczynał na niej łapać cały plus z tego ze zaraz po tym jak zaczęło dziać się coś złego klient zgasił auto nie wracał 60 km do domy tylko laweta jeśli chodzi o stan oleju było okrojone minimum smog jak pisałem na wstępie był czyszczony nie dawno teraz po zdjęciu miski był czyściutki przed czyszczeniem był strasznie zawalony myślę ze zaczęło się to od tamtej pory a teraz wyszło jutro dam znać jak reszta trzeba powalczyć z miska nr dwa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Miałem okazję naprawiać ową mazdę z tym silnikiem, brała olej ok 0,6/1000km i dymiła spod korka, koleś był u mechanika który stwierdził że to przez turbinę, wymienił i dalej to samo, ja wymieniłem mu tylko podkładki i spokój. To nie jest pojedynczy przypadek bo mój brat też ma taką mazdę, też brała olej, po wymianie podkładek spokój. Zgadzam się że spaliny przedostają się do oleju ale co powoduje pobieranie oleju? i dlaczego wymiana podkładek załatwia sprawę może mi to ktoś wyjaśnić?
    A co do wtryskiwaczy to wiem jak działają Panie amm
  • Moderator Samochody
    jorge83 napisał:
    Powoduje to z czasem przedostawanie się spalin do silnika ,co w połączeniu z oparami oleju tworzy osad podobny do zasyfiałego egr.Ichyba nie trudno sobie wyobrazić co dzieje się ze smokiem?
    Mylisz zjawiska.Twoim zdaniem to w sprawnym silniku spaliny nie przedostają się do leju? To jakim cudem ten olej jest czarny i szlamiasty? W benzynowych tego zjawiska aż tak przecież nie widać.
    Cytat:
    Jak ktoś siedzi w dieslach to przecież rozumie.Zjawisko które występuje np w vito na cr jest podobne.Tam uszkodzenie podkładek pod wtryskiem powoduje normalnie wypływanie czarnej mazi z głowicy którą po zastygnięciu trzeba dosłownie kuć
    W CR i podobnych z długimi wtryskiwaczami ta maź to wysuszona i przypalona mieszanka niespalonego paliwa i sadzy.
    Cytat:
    Więc pomyślcie co się dzieje z taką mazdą gdy to wszystko idzie w silnik?
    Po to właśnie między innymi są okresowe wymiany oleju chyba, żeby usunąć raz przepracowany mechanicznie olej i zanieczyszczony cząstkami stałymi, czyli sadzą i opiłkami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kolego jorge83 czy po odsunięciu tej skrzyni będzie jako takie dojście do tych dwóch śrub
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Witam! jak przebiega naprawa mazdy Panie extrafura?
  • Poziom 10  
    Witam! Pozwolę podłączyć się do tematu ponieważ mam podobny problem czyli dymienie z pod korka wlewu oleju. Czy mogliby mi szanowni koledzy napisać gdzie dokładnie są te osławione podkładki (może ktoś ma fotkę i zaznaczy mi dokładne ich położenie). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 1  
    podkładki te znajdują sie pod wtryskami koszt podkładek w serwisie ok 95 zeta