Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2.0 2004 stukanie i piszczenie w silniku

extrafura 10 Sty 2011 23:13 26177 27
  • #1 10 Sty 2011 23:13
    extrafura
    Poziom 14  

    Witam
    Problem pojawił się w ten sposób podczas jazdy auto dwa razy szarpnęło wcisnelem sprzęgło żeby zredukować auto zgasło po odpaleniu chodzi jak stary diesel buja silnikiem stuka a czasami piszczy jak by miał się zaraz zatrzeć rozrząd sprawdziłem ok ściągnąłem miskę jest trochę metalicznych opiłków miska czyszczona była 10 tys km temu trochę brak mi już opcji z czym tu zawojować proszę o pomoc

    1 27
  • #3 11 Sty 2011 09:13
    extrafura
    Poziom 14  

    Pisalem ze rozrzad sprawdzalem a pokrywy nie sciagalem jeszcze

    1
  • #4 11 Sty 2011 19:35
    zurek0523
    Poziom 1  

    Jeśli rozrząd jest w całości mogły skończyć swój żywot wtryskiwacze(bardzo wrażliwe na słabej jakości paliwo). z tym że u mnie wyrzuciło błąd. Noi najmniej optymistyczna opcja aczkolwiek się zdarza w mazdach diesel pęknięty tłok. Jeśli ropa była z niewiadomego pochodzenia. stawiał bym na wtryskiwacze

    0
  • #5 11 Sty 2011 21:33
    extrafura
    Poziom 14  

    Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie

    0
  • #6 11 Sty 2011 22:03
    SEED_29
    Poziom 17  

    Wada fabryczna w maździe 6 podkładki pod wtryskami przepuszczają ON do klawiatury ta z olejem spływa do silnika rozrzedza olej, ON zaczyna dymić w silniku powstaje szlam który zapycha smok i silnik do remontu. Zauważyłeś może przed awarią że podczas pracy rozgrzanego silnika dymi po odkręceniu korka wlewu oleju albo wyjęciu bagnetu, jak tak to wszystko się zgadza.

    0
  • #7 11 Sty 2011 22:03
    manta
    Poziom 39  

    Wykonać pomiary i kontrolę stanu powierzchni. Jakim cudem ktoś ma odpowiedzieć, nie widząc tego?

    0
  • #9 11 Sty 2011 22:13
    extrafura
    Poziom 14  

    Tak dymiło po odkręceniu korka smok był czyszczony 10 tyś km temu

    0
  • #10 11 Sty 2011 22:18
    SEED_29
    Poziom 17  

    Wymiana panewek o ile pomoże to na chwilę bo całą przyczynę masz w podkładkach, ile oleju brała? komplet podkładek w serwisie 80pln i te juz się różnią od tych montowanych fabrycznie, miesiąc temu wymieniałem koledze ale u niego nic się nie stało brała olej i dymiła spod korka

    Moderowany przez robokop:

    Napiszesz jeszcze jedną bzdurę reklamująca bez potrzeby inne forum, tudzież poradę nie wiadomo skąd, to dostaniesz odpowiednią nagrodę.

    0
  • #11 11 Sty 2011 22:21
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A co ma branie oleju do tych podkładek pod wtryskiwacze?

    0
  • #12 11 Sty 2011 22:24
    robokop
    Moderator Samochody

    extrafura napisał:
    Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie

    Nie, nie pomoże. Jak Ci się wydaje, od czego ta panewka się zniszczyła? Wał do szlifu i układ smarowania razem z pompą do kontroli. Twoim zdaniem to co to jest "wygląd ok" wału korbowego? Jesteś w stanie ocenić zużycie czopu (owalizację, równoległość podpór) na oko ?

    0
  • #13 11 Sty 2011 22:37
    SEED_29
    Poziom 17  

    Panie robokop nie reklamuje forum tylko pisze gdzie można znaleźć gościa który te mazdy ma w paluszku, nie pisze bzdur, poczekamy aż extrafura naprawi auto może sie pochwali co było.
    A co do brania oleju to rozrzedzony olej świetnie się przeciska przez pierścienie tłokowe


    Moderowany przez robokop:

    Panie SEED_29, doigrałeś się - co ma przeciskanie się oleju do zatarcia wału korbowego? Poczytaj jeszcze - doczytasz może do zjawiska przybywania oleju w dieslach, o czym tutaj nie padło ani słowo. Tymczasem ostrzeżenie za offtopiczne dyskusje.

    0
  • #14 12 Sty 2011 09:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 12 Sty 2011 11:48
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia osiowości, korbowody do kątowania(sprawdzenie równoległości osi), tłoki i pierścienie do weryfikacji, głowica do weryfikacji i ewentualnej naprawy, cześci inne silnika też trzeba sprawdzić jak pompa oleju, drożność kanałow olejowych ,czyszczenie i umycie całego silnika ,powodzenia.

    1
  • #16 12 Sty 2011 14:56
    SEED_29
    Poziom 17  

    Panie extrfura napisze pan czy to diesel

    0
  • #17 12 Sty 2011 16:46
    amm212
    Poziom 17  

    Silniki mają jakąś wadę tez miałem mazdę zatartą na 4 cylindrze. Co do przepuszczania paliwa przez podkładki to niezła fantazja. Zastanów się kolego jak działa wtryskiwacz i jakia zadanie ma podkładka !!!
    Ja bym się martwił czy uda się wał uratować tzn czy będzie z co szliufować a nie czy trzeba wyjmować bo to chyba oczywiste!

    0
  • #18 12 Sty 2011 20:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 12 Sty 2011 20:32
    extrafura
    Poziom 14  

    Jak koledzy pytali to diesel jeśli chodzi o konstrukcje tego silnika to rzeczywiste masakra nie odkręcałem jeszcze reszty jutro odkręcę ten słynny czwarty jeśli chodzi o to co znaczy zniszczona znaczy ze zaczynał na niej łapać cały plus z tego ze zaraz po tym jak zaczęło dziać się coś złego klient zgasił auto nie wracał 60 km do domy tylko laweta jeśli chodzi o stan oleju było okrojone minimum smog jak pisałem na wstępie był czyszczony nie dawno teraz po zdjęciu miski był czyściutki przed czyszczeniem był strasznie zawalony myślę ze zaczęło się to od tamtej pory a teraz wyszło jutro dam znać jak reszta trzeba powalczyć z miska nr dwa

    0
  • #20 12 Sty 2011 21:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 14 Sty 2011 08:58
    SEED_29
    Poziom 17  

    Miałem okazję naprawiać ową mazdę z tym silnikiem, brała olej ok 0,6/1000km i dymiła spod korka, koleś był u mechanika który stwierdził że to przez turbinę, wymienił i dalej to samo, ja wymieniłem mu tylko podkładki i spokój. To nie jest pojedynczy przypadek bo mój brat też ma taką mazdę, też brała olej, po wymianie podkładek spokój. Zgadzam się że spaliny przedostają się do oleju ale co powoduje pobieranie oleju? i dlaczego wymiana podkładek załatwia sprawę może mi to ktoś wyjaśnić?
    A co do wtryskiwaczy to wiem jak działają Panie amm

    1
  • #22 14 Sty 2011 11:50
    robokop
    Moderator Samochody

    jorge83 napisał:
    Powoduje to z czasem przedostawanie się spalin do silnika ,co w połączeniu z oparami oleju tworzy osad podobny do zasyfiałego egr.Ichyba nie trudno sobie wyobrazić co dzieje się ze smokiem?
    Mylisz zjawiska.Twoim zdaniem to w sprawnym silniku spaliny nie przedostają się do leju? To jakim cudem ten olej jest czarny i szlamiasty? W benzynowych tego zjawiska aż tak przecież nie widać.
    Cytat:
    Jak ktoś siedzi w dieslach to przecież rozumie.Zjawisko które występuje np w vito na cr jest podobne.Tam uszkodzenie podkładek pod wtryskiem powoduje normalnie wypływanie czarnej mazi z głowicy którą po zastygnięciu trzeba dosłownie kuć
    W CR i podobnych z długimi wtryskiwaczami ta maź to wysuszona i przypalona mieszanka niespalonego paliwa i sadzy.
    Cytat:
    Więc pomyślcie co się dzieje z taką mazdą gdy to wszystko idzie w silnik?
    Po to właśnie między innymi są okresowe wymiany oleju chyba, żeby usunąć raz przepracowany mechanicznie olej i zanieczyszczony cząstkami stałymi, czyli sadzą i opiłkami.

    1
  • #23 14 Sty 2011 16:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 16 Sty 2011 23:04
    extrafura
    Poziom 14  

    Kolego jorge83 czy po odsunięciu tej skrzyni będzie jako takie dojście do tych dwóch śrub

    1
  • #25 17 Sty 2011 07:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 25 Sty 2011 10:00
    SEED_29
    Poziom 17  

    Witam! jak przebiega naprawa mazdy Panie extrafura?

    0
  • #27 23 Lip 2011 19:14
    mat_ed_ison
    Poziom 10  

    Witam! Pozwolę podłączyć się do tematu ponieważ mam podobny problem czyli dymienie z pod korka wlewu oleju. Czy mogliby mi szanowni koledzy napisać gdzie dokładnie są te osławione podkładki (może ktoś ma fotkę i zaznaczy mi dokładne ich położenie). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich.

    0
  • #28 20 Wrz 2011 17:11
    -----
    Poziom 1  

    podkładki te znajdują sie pod wtryskami koszt podkładek w serwisie ok 95 zeta

    0