Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 110 KM 1997, brak mocy, kopcenie na szaro

10 Sty 2011 23:22 8793 14
  • Poziom 9  
    Witam. Mam pewien problem z autem.Od kiedy kupiłem passata mam problem z brakiem mocy. Na początku przełączał się w tryb awaryjny po przekroczeniu prędkości 110 km/h - okazało się że turbina jest do czyszczenia. Po usunięciu usterki było ok. Po pewnym czasie problem się powtórzył. Auto nie przyspiesza tak jak powinno. Samochód był podłączany pod KTS Boscha, nie wykrył żadnych błędów. Wystąpiły różnice wartości ciśnienia doładowania, otwarcie EGR-u mieściło się w granicach 4-69%. Na domiar tego silnik kopci przy temp płynu chłodzącego 30-60st na szaro i czuć przy tym jakby nie do końca spalone paliwo. Kiedy jest zimny i nagrzany do temp. pracy kopcenie nie występuje. Miał ktoś podobnie i rozwiązał ten problem?
  • Moderator na urlopie...
    A ubywa oleju w silniku, albo płynu chłodzącego? Bo to dość dziwne, skoro auto jak piszesz nie ma mocy, a KTS żadnych błędów nie odnotował.... Tam wszędzie jest diagnostyka komputerowa i jeśli coś jest nie tak, to powinno to przy diagnozie pokazać (wtryski, zasilanie powietrzem, jakość spalin-sondy, doładowanie itp..)
  • Poziom 19  
    skoro wystąpiły różnice w cśnieniu doładowania to sprawdź szczelność układu dolotowego (nieszczelność skutkuje brakiem mocy i dymieniem z rury) . Parametry ciśnienie doładowania rzeczywiste i zalecane przez PCM powinno się z grubsza pokrywać )
  • Moderator na urlopie...
    carsmot napisał:
    skoro wystąpiły różnice w cśnieniu doładowania to sprawdź szczelność układu dolotowego (nieszczelność skutkuje brakiem mocy i dymieniem z rury) . Parametry ciśnienie doładowania rzeczywiste i zalecane przez PCM powinno się z grubsza pokrywać )


    Wszystko ładnie pięknie, tylko czy nie będzie wówczas błędu (czujnik ciśnienia doładowania)? I jeszcze jedno jak myślę kolega chciał podkreślić, że auto dymi na szaro nie na czarno, a w przypadku kiedy nie ma wystarczającej ilości powietrza do z reguły powinno dymić właśnie na czarno.
  • Poziom 19  
    jeśli dane czujnika są w zakresie działania to nie będzie blędu. Pozatym dignostyka samochodu nie polega tylko na odczytaniu błędu a raczej na odczytywaniu parametrów pracy silnika.
  • Poziom 9  
    Po przejechaniu 11 tys km ubyło może z 0,3 l oleju tak więc nie ubywa, płynu ubywało ale była mała usterka i już jest usunięta więc jest ok. I właśnie o to chodzi że żadnych błędów nie ma. Rury od doładowania ok, nie wiem czy to nie coś z turbiną...
  • Poziom 42  
    Carsmot napisał - parametry pracy , bez diagnozy nici z podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Aha i jeszcze jedno inne wartości parametrów pracy silnika ok (poza tym ciśnieniem doładowania). Nie wiem czy te dane z EGR powinny mieć takie wartości?
  • Moderator na urlopie...
    Co do prawidłowej pracy turbiny, to możesz vag-iem sprawdzić, a co do oleju to faktycznie turbo może "przepuszczać". A zobacz jeszcze w przewodach powietrza w środku (dolot) czy nie ma tam zbyt dużo oleju. Możesz też ściągnąć przewód przepustnicy i odpalić silnik, przegazować i zobaczyć czy nie "pluje" olejem... Dodam, że niewielka ilość może ("spocony") może być - to nie usterka.
  • Poziom 9  
    Czyściłem właśnie jakiś czas temu cały kolektor ssący z osadów i brudu. Wszystko było porządnie pozaklejane "czarną mazią", pewnie z oleju...
  • Moderator na urlopie...
    festerek85 napisał:
    Czyściłem właśnie jakiś czas temu cały kolektor ssący z osadów i brudu. Wszystko było porządnie pozaklejane "czarną mazią", pewnie z oleju...


    To powtórz tą czynność raz jeszcze i zobacz co będzie. Jeśli się poprawi, to jest to oznak iż turbo do przeglądu. Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    A EGR domyka się ?
    Bo może tu jest problem ?
  • Poziom 9  
    Jak go wyciągałem to wyglądał na zamknięty. A komp pokazywał % otwarcie jak pisałem powyżej.

    Dodano po 4 [godziny] 26 [minuty]:

    Aha zapomniałem jeszcze dodać że auto dość dużo pali. Teraz zimą w cyklu mieszanym spalił mi ok 9l.
  • Poziom 9  
    Oddałem auto do kumatego mechanika. Prawdopodobnie przepływka albo wtryski...
  • Poziom 10  
    witam mam problem z paskiem 110 km mianowicie auto przyszarpuje przy przyspieszaniu ,kompletny zanik mocy jakby nie mial ducha , a jak sie silnik rozgrzeje przegazuje go do 4 tys obrotow i samochud gasnie i szara chmura dymu za mną. turbina ,wtryski,przeplywka ,n75,pompa jest ok zadnych bledow na diagnostyce mi sie wydaje ze ma za malą dawke paliwa podawaną na wyzszych obrotach czyzby to czujnik map sensor ?