Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Civic 1,4is D14A2 Benzyna- falujące obroty/szarpanie

kozi_ck 11 Jan 2011 13:07 17076 13
Computer Controls
  • #1
    kozi_ck
    Level 9  
    Witam kolegów. Od paru dni mojej hani doskwiera dziwny problem. Postaram się go opisać jak najdokładniej.

    Jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, wraz z kilkoma dodatkami (miska olejowa, problemy z pierścieniami i inne). Po paru dniach dało się odczuć lekkie szarpanie samochodu przy dodawaniu gazu [przyspieszaniu] w zakresie obrotów 1,5-2,7k obrotów. Od 3tyś idzie elegancko.
    Z dnia na dzień, usterka nasilała się. Czasem jest tak, że na 1,2,3 do 3 tyś jest jakby mniej mocy, czasem szarpie jakby brakowało gazu, a od 3 tyś niezależnie od biegu idzie elegancko. Mam instalacje LPG ale nie jeżdżę na gazie od 2 lat, więc tylko benzyna.
    Używałem STP - bez zmian. Usterka występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.

    Co więcej. Martwi mnie też fakt, że czasem obroty falują. Przy odpaleniu na zimnym bywało 1-1,5k, a czasem falują między 1,200 aż do 700 i w dół, aż prawie gaśnie. Muszę trzymać gaz bo i inaczej by zgasł. Najgorsze jest to, że trzymając gaz na tym samym poziomie wskazówka obrotomierza drga... Na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika jest podobnie, nie zależnie czy światła / dmuchawa są włączone, czy nie.
    W mrozach miałem problemy z aku, parę razy się rozładował, piszę jakby to miało mieć znaczenie...Aha i nie wiem czy to ma znaczenie, ale raz na 40-50 km zapali się podczas jazdy dioda od ręcznego [a ręczny oczywiście opuszczony] lampka zapala się na parę sekund i znika. Jest to bardzo rzadko.

    Eh i przy okazji opiszę 3 problem, chyba najlżejszy.
    Wycieraczki od ostatnich paru dni działały wolniej i jakby było słychać jak silniczek pracuje [jakby zaraz miały przestać działać] Z czasem przestawały działać i tylko od czasu do czasu udawało mi się je uruchomić. Na dzień dzisiejszy, nie działają na żadnym biegu. Tylna działa bez problemu. Przy próbie włączenia wycieraczek - nic nie słychać- brak reakcji. Szukałem pod maską bezpiecznika odpowiedzialnego za wycieraczki, ale nie znalazłem. Może jest gdzieś w kokpicie?

    W skrócie, szykuję się wypad do mechanika, ale z braku czasu tak sądzę, że może to jakaś pierdółka? Fakt faktem filtru powietrza nie wymieniałem dawno, filtru paliwa również. Ale chyba nie było by takich objawów? Hania dławi się czasem lekko, a czasem wręcz bez reakcji jak wciskam gaz. Po 3000 obr. jakby się v-tec włączał...

    Koledzy, proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć...Najważniejsze to to szarpanie i falujące obroty...
  • Computer Controls
  • #2
    inginio
    Level 15  
    Wycieraczki pewnie na tulejkach zapieczone a co do silnika myślę że warto przejrzeć wężyki od podciśnień.
  • #3
    lukss07ns
    Level 19  
    Problem z obrotami miałem identyczny w fordzie mondeo.
    Zaczęło się na :
    - przewody
    - świece
    - cewka.

    A inne objawy takich działań to może być :
    - przepustnica (przeczyścić są specjalne preparaty)
    - sonda.

    Zacznij od diagnostyki i zobacz co wywali komputer. Napisz i będziemy dalej działać.
  • Computer Controls
  • #4
    czah666
    Level 10  
    więc tak :

    - sprawdź układ chłodzący -poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym, odpowietrz.

    -sprawdź i ewentualnie wymień filtr powietrza.

    -wyczyść przepływomierz i silniczek krokowy

    -sprawdź czy nie dostaje się "lewe" powietrze.

    -sprawdź czy nie wywala jakiś błędów na komputerze.
  • #5
    amp.elektro
    Level 1  
    mam identyczne problemy (silnik 1.5 v-tec D15Z8, mb3, Benzyna+LPG) tylko u mnie zaczęło się od wymiany filtra paliwa, filtra powietrza i wymiany oleju:
    "...lekkie szarpanie samochodu przy dodawaniu gazu [przyspieszaniu] w zakresie obrotów" 1,0-2,5k obrotów. Od 2,6 tyś " idzie elegancko..."
    "... na 1,2,3 do 3 tyś jest jakby mniej mocy, czasem szarpie jakby brakowało gazu/benzyny, a od 3 tyś niezależnie od biegu idzie elegancko. Mam instalacje LPG ..."
    "...Używałem STP - bez zmian. Usterka występuje..." u mnie tylko na cieplłym.
    "... czasem obroty falują. Przy odpaleniu na zimnym bywało 1-1,5k, a czasem falują między 1,200 aż do 700 i w dół, aż prawie gaśnie..."

    ...przychylam się do słów kolegi....

    "Koledzy, proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć...Najważniejsze to to szarpanie i falujące obroty..."

    Co zrobiłem:
    -wymiana oleju,
    -wymiana filtra paliwa,
    -wymiana filtra powietrza,
    -regulacja gazu połączona z wymiana komputera (podobno dostał wilgoci przez pękniętą obudowę i spalił się po podłączeniu złącza serwisowego - oficjalna wersja serwisu ...fuuu)
    Tutaj zaczęły się schody ( nie pamiętam czy od razu czy po kilku dniach), więc:
    -wymiana świec,
    -ustawiony zapłon(16stopni - zgodnie z książką D15Z8),
    -wyregulowane luzy zaworowe,
    -wyczyszczony EGR,
    -wyczyszczona przepustnica,
    -wyczyszczony silniczek krokowy,
    -reset ECU - tu był problem, bo przy -8 :) (nie ma żadnych błędów, Check świeci ciągle)

    Auto idzie lepiej, jednak objawy nie ustąpiły. Chociaż na gazie jest zdecydowanie gorzej, zwłaszcza przy zmianie biegu kiedy obroty są poniżej 2k, jest takie szarpnięcie jakby za szybko sprzegło było puszczane i się lekko dławił (na benzynie tego nie ma).

    Co bym chciał jeszcze zrobić:
    -wymiana kabli WN
    ...i już nie mam koncepcji, co można jeszcze sprawdzić.
  • #6
    kris2982
    Level 10  
    Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :( ale cewka okazała sie w porządku,rezystancja sie zgadza.na paliwie chodzi elegancko jezdziłem przez rok i dopiero w tym roku załozyłem gaz,najczesciej sie to dzieje jak silnik konkretnie dostatnie temperatury,czyli nie zaraz jak osiagnie optymalną temp,tylko jak pojezdze i sie nagrzeje pod maską,nie mowie teraz o jakims katowaniu tylko normalnej jezdzie.kopułka i palec wymienione jeszcze jak jezdziłem na paliwie bo juz przerywało,wiec nawet nie rok jezdze na nowej kopułce i palcu,przewody podstawa wymienione Bosch 10tys przejechane na nich zanim załozony był gaz,ale dla sprawdzenia wziałem nowe Beru ze sklepu i sprawdziłem bo miałem taką mozliwosc i na tych przewodach rowniez to samo,sonda lambda ok filtr wymieniony swiece były NGK takie jak do tego silnika ale zostały wymienione na bosch z mniejszą przerwą na elektrodzie 0,6 , ngk miały 1,1 - tal polecił gazownik,mało tego wtryski gazu wymienione na nowe były magic jet teraz valteki 30 komputer od gazu był rowniez podmieniany,znajomy gazownik dlatego miałem takie mozliwosci,mapy ustawiał jak tylko mogł i nadal to samo.przed załozeniem gazu nie sprawdzałem czy mam jakies błedy w kompie,zrobiłem samodiagnostyke niedawno i pojawiły sie kody wygenerowane przez kontrolke ABS , kod (54,61) podezewałem ze jak sie wpieli gazownicy w aparat zapłonowy to wtedy te błedy wskoczyły,aktualnie sa one wykasowane specjalną kombinacją ktorą znalazłem gdzies na necie ,nie odłaczanie klemy od akumulatora bo one sie zapisaują gdzies indziej w kompie i nie wykasuje sie ich tak.zrobiłem to wczoraj z myslą ze to moze to przejechałem sie do momentu jak sie silnik rozgrzeje i zacznie szarpac,wtedy zatzrymałem sie i znowu zrobiłem samodiagnostyke i nie wyskoczyły zadne błędy, teraz mysle o regulacji zaworow ale widze ze wy juz robiliscie i tez nie pomogło wiec nie wiem juz co, na swiecy mam czarny nalot jest nadpalona tak jakby iskra zle przeskakiwala, wykreciłem ją to rowniez nie byłem zadowolony bo jest okopcona a na gazie tym bardziej nie powinna byc,innych swiec nie odkrecalem ale podejrzewam tylko na tej jednej ze sie tak dzieje,aha bo jeszcze nie napisałem dzieje sie to oczywiscie na kazdym biegu w tym zakresie obrotow 2-3 tys,teraz kiedy jest ciepło na dworzu bardzo szybko mi sie to dzieje jak są nizsze temp to dłuzej tzreba czekac na to szarpanie,np. zauwazyłem ze podczas jazdy jak sie przełączy na paliwo i chwile pojedzie i znowu przełązcy na gaz to jest dłuzszy czas spokoj lub jak sie wstawi w kite na gazie np. Na paliwie tego nie ma albo prawie nieodczuwalne (moze sobie juz sam wkrecam, nie wiem) ,troche sie rozpisałem ale chciałem dokładnie napisac jak u mnie sie to objawia .prosze jesli ktos sobie z tym poradził lub ma jakies pomysły niech napisze,przeczytałem juz chyba wszystko co jest na necie ale głupotą jest np to ze ktos zaczyna temat ludzie sie angazują piszą doradzają a pozniej dochodzisz do kocna forum a tam nie napisane czy sobie dana osoba poradziła w koncu czy nie , co zrobiła i co pomoglo . Prosze jeszcez raz o pomoc jesli ktos cos wie na ten temat,aha i honda a nie jakies inne marki pozdrawiam
  • #7
    kidu22
    Level 35  
    Spróbuj odetkać wężyk przy map sensorze i go lekko przytykać palcem, i gazuj wtedy ręcznie .
    Jak sie zacznie zbierać żwawo a nie kichać prychać to jesteśmy bardzo blisko rozwiązania.
  • #8
    kris2982
    Level 10  
    dzieki za rade zrobiłem jak mowiłes no i sie zbiera,na wyjetym wezyku samochod odpalił ale po przełączeniu na gaz zaczeło mi pikac tak,jak bym nie mial juz gazu.gdy podczas pracy na gazie zdjąłem wezyk obrty zafalowały ale pozniej sie unormowało.wiesz co ja jeszcze zapomniałem napisac ze z tych obrotów biegu jałowego nie ma takiej za szybkiej reakcji po nacisnieciu gazu na początek jest takie zdławienie i doiero wchodzi na obroty pozniej jak juz gazujesz to wchodzą normalnie tylko te pierwsze wcisniecie gazu,to tak poza tym co mi powiedziałes zebym sprawdził,tak miałem od zawsze ale jak pisałem zapomniałem napisac, co dalej ...:(pomocy bo juz mi ręce opadają i pomysły
  • #9
    kris2982
    Level 10  
    czy jest ktos na tym forum kto udzieli jakąs wskazowke, porade??czy temat jest zamkniety i nie napisane rozwiązanie problemu???
  • #10
    kris2982
    Level 10  
    panowie podpiąłem sie jeszcce pod temat Accord bo tam mieli taki sam problem,jeden gosc został zgaszony poniewaz napisał ze odpiecie sondy lambda na szarpanie pomaga! no i miał racje faktycznie nie szarpie tylko ze to nie jest rozwiazanie problemu , jestem z tych ktorzy muszą miec wszystko ok wiec nie odpuszcze, ale pytanie brzmi,czy wymiana takiej sondy załatwi problem??dziwnie sie jeszcze złozyło ze po wypieciu sondy nie pojawił sie zaden błąd ani nie zapaliła sie kontrolka check engine?? co jest?!! faktycznie oobroty szaleją po wcisniecie pedału gazu na gazie reaguje muląco, na paliwie jest ok,tylko jak obroty spadają to prawie do zera ,wskakuje na 200-300obr i pozniej powoli wchodzą na 700-800 czasami podczas jazdy zgasnie gdy wrzucasz na luz.wychodzi na to ze odpiecie jej robi jakąś roznice,czyli ze ona działa ale chyba nie do konca tak jak powinna ,spotkał sie ktos z takim przypadkiem, bo podczas samodiagnostyki zaden błąd o sondzie lambdzie nie wyskoczył, lub moze trzeba go inaczej pod kompa podłączyc i wtedy sie zobaczy?? jeszcze jedna proźba niech nikt nie zamyka tematu jak w przypadku tych kolesi od problemów z Accord'em,bo temat nie jest zakonczony,napisze wszystko jesli tylko uda mi sie dojsc co jest przyczyną, niech inni mają lżej pozdr
  • #11
    kris2982
    Level 10  
    Witam dawno mnie nie było ale usterka nadal wystepuje,nic jeszcze nie udało mi sie zrobic w tym kierunku, widze ze temat tez nie poszedł na przód wiec nikt sie pewnie nie inetersuje.Moje kolejne kroki to bedzie regulacja luzów zaworowych chociaz jak czytałem chyba na tym forum i na tym co pisali o Acordach i mieli taki sam problem to raczej nie pomoze bo oni niby tez robili regulacje.podejrzewam rowniez katalizator, bo mam jakies dziwne grechotanie przy ruszaniu na zimnym silniku pod spodem, nie wiem co jeszcze. ostatnio gazownik podpiął sie bezposrednio pod komputer pod obroty biegu jałowego zeby wykluczyc ewentualną usterke aparatu zapłonowego z ktorego wczesniej ten impuls był brany,i co ? i lipa:(myslelismy ze moze dochodzi do jakis zakłocen bo niby miał juz kiedys taki problem.to chyba wszystko, teraz czekam na regulacje zaworów. aha jeszcze jedna dziwna sparawa ktora ewidentnie moim zdaniem mowi ze to wina instalacji,Otóz jezdziłem przez jakis czas na paliwie bo szkoda mi mojej Hanki,wczesniej pisałem ze szarpanie wystepuje jak sie silnik dobrze rozgrzeje, tymczasem zajechałem do gazola na paliwie silnik był dobrze rozgrzany temp ok 30 stopni na dworzu stanie w korkach wentylator sie załączył, podjechałem do niego i od razu wsiadł z laptopem i pojechalismy na regulacje oczywiscie przełączyłęm na gaz i juz myslałem ze to odpowiednia regulacja składu mieszanki była przyczyną bo przejechalismy jakies 15km i cały czas przyspieszanie i hamowanie miedzy 2-3 tys obr i nic, ale instalacja musiała widocznie pochodzic i znowu to samo, co myslicie o tym ,dla mnie to ewidentna wina instalacji a gazol uparcie twierdzi ze u niego na laptopie nic nie wykazuje zeby było cos nie tak z instalką:( pomocy bede nadal pisał co i jak na forum moze kiedys ktos przczyta i bedzie wiedział co to za przyczyna
  • #12
    kris2982
    Level 10  
    czy ktos wie jakie powinny byc luzy zaworowe w civic HB '98 1,4is d14a4 90 koni??
  • #13
    kris2982
    Level 10  
    gdyby ktos szukał to dla SOHC - ssące 0,18 do 0,22 ; wydech 0,23 do 0,27 mm
  • #14
    kris2982
    Level 10  
    Usterka znaleziona , do wymiany cewka na 99%, lecz niestety u mnie samej cewki nie da sie dokupic:(, co za niefartowny silnik cały aparat nowy kosztuje 1800zł :( czas poszukac dobrego ale uzywanego , jesli to bedzie to na 100% to z pewnoscią napisze.

    Edit:
    Witam, kupiłem wczoraj cały aparat zapłonowy, jednak moje przeczucia sie sprawdziły, to była wina cewki, niestety z racji tego iz samej cewki do d14a4 nie mozna dostac, jedynym rozwiązaniem było zakupienie i zaryzykowanie kupna całego aparatu , ale opłacało sie jest wszystko ok. Kto sledził temat to wie z czym sie borykałem i skąd przypuszczenie ze to cewka, uwazam temat za zamkniety. Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc, pozdr.