Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do 25000zł - ekonomiczny i szybki diesel?

11 Sty 2011 16:51 13711 16
  • Poziom 9  
    Witam, Jaki kupić samochód który palił by do 6-7 Litrów i maił ok: 110-130KM xD
    chodzi mi o sedana , żeby miał buta i mało palił ;] tak do 25tys zł... jeżeli chodzi o rocznik to tak od 2003... Myślałem o : Seat Cordoba1.9tdi,Alfa 156-1.9jtd,Passat B5fl,Reno Megan,Laguna II, może jakiś Peugeot 406 HDi 2.0...
  • Moderator Samochody
    Jak będziesz korzystał z tego "buta" to każdy turbodiesel ~2.0 w aucie tej wielkości o których piszesz będzie palił koło 9 l/100km...

    Jak ma wyglądać to Alfa, jak ma być wygodne to Peugeot, a jak chcesz przepłacić to VW albo Seat ;)
  • Poziom 24  
    Dobrze kolega powiedział jak buta to i 1.9 spali 10L :D kup e46 330d ;p A tak na marginesie czy kolega widział żeby samochód który ma ok 110KM miał dobrego buta?
  • Moderator Samochody
    jacek20084 napisał:
    czy kolega widział żeby samochód który ma ok 110KM miał dobrego buta?
    No... jeśli będzie to coś pokroju Seicento czy Clio to będzie miało całkiem niezłe odejście przy 110KM pod maską ;)
  • Moderator Samochody
    jacek20084 napisał:
    Dobrze kolega powiedział jak buta to i 1.9 spali 10L :D kup e46 330d ;p A tak na marginesie czy kolega widział żeby samochód który ma ok 110KM miał dobrego buta?

    A widziałeś samochód który ma dobrego buta i pali poniżej 10l ? Bo jak dla mnie to dobry but to się od 200KM zaczyna - w dodatku w benzynie. Daruj sobie może swoje uwagi na przyszłość. A kolega założyciel wątka niech się może zdecyduje - bo oszczędnych aut wyścigowych to nie ma - albo "but" albo ekonomika.
  • Poziom 20  
    But - pojęcie względne więc nie ma co się kłócić ;)

    Co do Alfy, a właściwie jej silnika (1.9JTD) mam taki sam z tym że w Stilo (kombi) i przy 115KM może rakieta to nie jest, ale na przyspieszenie nie ma co narzekać i na polskie realia więcej pod nogą nie potrzeba ;) Pozatym zawsze można go podkręcić do tych 140-150km, albo zakupić z nowszą generację, 1.9 mJTD 16V z 150KM.

    Silnik jak najbardziej polecam, jednostka niezwykle bezawaryjna, a na dodatek przy normalnej jeździe, w cyklu mieszanym spala mi 5,5-6l/100km co przy masie 1400kg jest naprawdę dobrym wynikiem ;)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    Zastanów się nad peugeotem 406 w wersji Coupe. To auto jest na prawdę piękne, bardzo wygodne i ma niesamowicie dobre własności jezdne, a do tego z odpowiednim silnikiem zapewni wiele przyjemności z jazdy. Jeśli miał by to być diesel to 2.2HDI, ale polecał bym raczej benzynę i najlepiej pojemność 3,0 ale jeśli koniecznie chcesz mniejszy silnik to 2,0 powinno ci wystarczyć.
  • Poziom 24  
    tzok kolega nie wymienił takich samochodów jak ty wiec ja nie mówię ze clio czy fiat 126 w innej budzie przy 110KM nie będzie miał buta tylko to że samochód wielkości b5 i 110KM to jest normalny samochód a nie wiadomo co że będzie miało to super przyśpieszenie.kamilo55pl a jak już coś to albo się szuka oszczędnego samochodu albo który ma buta.robokop a może założyciel zamiast samochodu szuka dobrego buta :D
  • Poziom 19  
    chcesz jezdzic szybko, dynamicznie, energicznie i w "miare" oszczednie" ?? -kup diesla tdi A4, vW, alfa, itd..

    chcesz miec buta ?! -WYBIJ sobie diesla z głowy i oszaczedności !
    diesel to nie silnik do butowania, a do ewentualnej dynamiczno/ekonomicznejk jazdy, spróbuj diesla przecheblowac ostro przed zakretem :)

    ps. zaraz sie zacznie jakie to diesle niektorzy maja rajdowe :)
  • Poziom 9  
    Alfe odradzam bo skoro zależy Ci na niedużym spalaniu to i koszty eksploatacji też mają być pewnie niskie więc to wyklucza to auto. W Lagunę II nie polecam się pakować bo auto kusi swoją ceną jednak jest ona zrobiona na sieci CAN i potrafi różne psikusy elektroniką robić. VW to jak wcześniej była mowa za bardzo się ceni. Jeśli ja miałbym kupić w tej cenie to zastanowiłbym się nad Octavią. Auto może nie zachwyca wyglądem ale za to jest bardzo praktyczne i ma dobre silniki (w końcu to tani VW). Z silnikiem 1.9 136KM dobrze sobie radzi i spalanie też nie najwyższe, a przede wszystkim części w rozsądnych cenach.
  • Poziom 24  
    Kup coś z 2-2.5l benzyna i bedziesz miał dobra dynamikę której chcesz np cpś z bmw i myślę że bedziesz zadowolony. A jak ci taka opcja nie odpowiada to się zdecyduj bo nie można mieć wszystkiego tanio i dobrze. Albo dynamika albo ekonomia jak emonowię kup se vw lupo 1.2 tdi i myśle że dużo palić nie będzie.Jak już mam kupić ta octavie to lepiej poszukaj sobie passata b5 w full opcji i lepiej zrobisz.
  • Poziom 9  
    Kup sobie jakies auto z grupy VW z silnikiem 1,9 TDI , malo pala , a sa w miare dynamiczne np. po malym Virusie na ok 130 KM i moment ok 280 Nm.

    Jaki samochód do 25000zł - ekonomiczny i szybki diesel?
  • Poziom 33  
    magazino napisał:
    Kup sobie jakies auto z grupy VW z silnikiem 1,9 TDI , malo pala , a sa w miare dynamiczne np. po malym Virusie na ok 130 KM i moment ok 280 Nm.

    Jaki samochód do 25000zł - ekonomiczny i szybki diesel?



    VW PASSAT AVF - 131 koni i prawie 300 Nm momentu w serii.
  • Poziom 9  
    polonez15 napisał:
    magazino napisał:
    Kup sobie jakies auto z grupy VW z silnikiem 1,9 TDI , malo pala , a sa w miare dynamiczne np. po malym Virusie na ok 130 KM i moment ok 280 Nm.

    Jaki samochód do 25000zł - ekonomiczny i szybki diesel?



    VW PASSAT AVF - 131 koni i prawie 300 Nm momentu w serii.


    Albo taki 1,9 TDI 130KM ( manual 6biegow) w Golfie albo ibizie to mniej bedzie palic i dynamika lepsza bo auta lzejsze od passata. To juz od zapotrzebowania czy duze czy mniejsze auto jest potrzebne.
  • Poziom 34  
    Ja tu widzę jedną opcję - Lybra 1.9JTD. Kupić taki, kasy zostanie więc można zmodzić - nie będzie paliło wielkich ilości ropy, a te diesle są bardzo podatne na modyfikacje. No i do tego ładne i bardzo komfortowe auto :)

    PS. W LeMans od kilku lat wygrywają diesle. Audi i Peugeot. Dieslem można szybko jeździć, ale trzeba umieć.
  • Moderator Samochody
    siewcu napisał:
    W LeMans od kilku lat wygrywają diesle. Audi i Peugeot. Dieslem można szybko jeździć, ale trzeba umieć.
    Wygrywają bo dostają niezłe "fory" - większa pojemność i turbo...
    Co do skrzyni 6'ki to nie wpadałbym w zbytni zachwyt, w mieście to zmora, zwłaszcza w dieslu - bardzo krótkie biegi i ciągle trzeba mieszać, zero elastyczności. Do tego w/g danych producenta to samo auto z tym samym silnikiem przy skrzyni 6 biegowej ma spalanie większe o 0,1l/100km od wersji z 5 biegową skrzynią. Sam jeżdżę dieslem i z tęsknotą wspominam poprzednie auto z silnikiem benzynowym - dużo szerszy zakres użytecznych obrotów, bardziej precyzyjna i duuużo szybsza reakcja reakcja na gaz... tylko spalanie nieco większe.

    Co do Lybry to oczywiście popieram jak najbardziej, autko niczego sobie, a silnik 1.9 JTD jak na diesla na prawdę genialny.
  • Poziom 10  
    tzok napisał:
    ...........
    Co do skrzyni 6'ki to nie wpadałbym w zbytni zachwyt, w mieście to zmora, zwłaszcza w dieslu - bardzo krótkie biegi i ciągle trzeba mieszać, zero elastyczności. Do tego w/g danych producenta to samo auto z tym samym silnikiem przy skrzyni 6 biegowej ma spalanie większe o 0,1l/100km od wersji z 5 biegową skrzynią. Sam jeżdżę dieslem i z tęsknotą wspominam poprzednie auto z silnikiem benzynowym - dużo szerszy zakres użytecznych obrotów, bardziej precyzyjna i duuużo szybsza reakcja reakcja na gaz... tylko spalanie nieco większe..........
    .

    Zdecydowanie potwierdzam :D.
    poprzednio jeździłem od nowego V6 194 KM (5 biegów)średnio 11l/100(samo miasto ok 15),
    teraz SUV 150KM od nowego(6 biegów) średnio 9 l/100 km(samo miasto 10 l/100).Biorąc porównanie spalania -minimalna różnica.
    Najgorsze jest mieszanie w tej skrzyni,to po prostu jest okropne :cry:.
    Pomiędzy tymi autami miałem SUV z 5 biegowa skrzynią,jeździło mi się duuużo wygodniej jeśli chodzi o zmianę biegów niż tym z 6 ką !!!