Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nieszczęście z paskiem kadett diesel 16

13 Paź 2004 23:25 3732 16
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Głowica do góry,zawory do wymiany,to najtaniej-wersja optymistyczna,nowa głowica -czarna wersja pesymistyczna.

  • Poziom 15  
    100% głowica do góry.
  • Poziom 12  
    Niekoniecznie czasem wystarczą same dzwigienki zaworowe.Proponuję wymienic połamane założyć nowy pasek i zmierzyć ciśnienie sprężania.
  • Poziom 27  
    Potwierdzam ostatni post, w tym silniku są zdaje się "łapki" aluminiowe(dźwigienki) i na 99% one się łamią a zawory są ok. Proponuję najpierw wymienić uszkodzone sztuki(jeśli są), założyć pasek i smierzyć sprężanie. Na 99% będzie dobrze.
  • Poziom 21  
    A tak na przyszłość,w oplach paski rozrządu nie są trwałe więc lepiej 10tys. wcześniej wymienić.
  • Poziom 13  
    Trzeba pilnować w trakcie eksploatacji terminu wymiany paska
    w stosunku do przebiegu!
    Układ tłok-zawór w tym przypadku jest kolizyjny.
    Lecz głowa do góry. Może być i żle i dobrze. Bez dokładnej weryfikacji
    trudno jest przecież skutki awarii ocenić!
    Jeśli chce się przy okazji dokonać naprawy głowicy, (najbardziej poprawna
    i celowa wersja postępowania, lecz najdroższa), to koledzy słusznie twierdzą, że, "głowica do góry" i full service. Mamy wówczas przy zachowaniu warunków prawidłowej naprawy, ponowne odzyskanie 100% sprawności podzespołu głowicy.
    Lecz gdy brakuje kasy, a nie chce się za dużo robić, to można tak jak
    radzą koledzy:
    1.Zdjąć pokrywę klawiatury.
    2.Odkręcić klawiaturę ( dokładnie sprawdzić stan, np.mogą być po takich wypadkach krzywe dżwigienki, krzywe wałki itp.).
    3.Naciskać kolejno na trzonki zaworowe, ale tłoki ustawić kolejno w DZP.
    4.Gdy zawory się uchylają, a dźwignie i wałki proste - to mieliśmy szczęście!
    Można pomontować i założyć pasek, ale trzeba uważać, aby ponownie nie uszkodzić czegokolwiek.SKRUPULATNIE ZWRACAĆ UWAGĘ na kolejność
    czynności i znaki ustawcze.
    Podałem wersję pod względem konieczności poniesinia nakładów pracy maksimum i minimum, a przecież można wybrać dogodne dla potrzeb
    danego użytkownika wersje pośrednie.
    Wyboru musisz dokonać sam.
  • Poziom 15  
    A ja bym załozył nowy pasek i sprawdził stopień sprężania, pękł kiedys pewnemu gościowi pasek w astrze (wprawdzie benzyna), ale po założeniu nowego paska(który i tak będziesz musiał kupić) okazało się,ze nic się nie stało (głupi to ma zawsze szczęście!)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: 2 razy miałem taki przypadek... :cry:

    A - zdjąć głowicę
    1. - sprawdzić - ile dżwigienek jest połamanych i które
    2. - tam gdzie połamane dżwigienki - zawory do wymiany
    UWAGA : pozornie "całe" zawory mogą być "skoszone" po zetknięciu z tłokami
    3. - sprawdzić pozostałe zawory na szczelność
    4. - ustawić dokładnie rozrząd - wg instrukcji

    Tu udostępniłem trochę info o 1,6D : http://jozef.likusy.eu.org/KADETT/
  • Poziom 27  
    Po co od razu zciągać głowicę, kupa niepotrzebnej roboty, wyrzucenie pieniędzy jeśli zawory nie są uszkodzone. Założyć nowe dźwigienki i sprawdzić sprężnie. Bardzo duża szansa że wszystko jest ok. Co innego jeśli od razu widać, że np. zawór jest jakby trochę wciśnięty tzn. jest mocno przekoszony. Konsekwencje urwania paska zależą bardzo mocno od momentu jego uszkodzenia - często nawet dźwigienki nie muszą popękać i wystarczy założyc tylko nowy pasek. Jednak to wszystko zależy od przypadku i nic po naszym prorokowaniu czy pogieło czy nie zawory tylko trza sprawdzić!
  • Poziom 2  
    Mam problem z wyregulowaniem rozrządu właśnie w silniku 1.6D. Teoretycznie wszystko powinno być opisane na stronie http://jozef.likusy.eu.org/KADETT/ , ale ta stronka od jakiegoś czasu nie działa. Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej kwestii? Czy da się to ustawić bez specjalnego narzędzia Opel-KM-537?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    6andre6 napisał:
    Mam problem z wyregulowaniem rozrządu właśnie w silniku 1.6D. Teoretycznie wszystko powinno być opisane na stronie http://jozef.likusy.eu.org/KADETT/ , ale ta stronka od jakiegoś czasu nie działa. Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej kwestii? Czy da się to ustawić bez specjalnego narzędzia Opel-KM-537?
    To był prywatny serwer i niestety został zlikwidowany. :(
    Kopia tych plików powinna być na forum kadeta: http://ktk.pl/

    Da się ustawić ale pod warunkiem że nikt nie zdejmował górnego koła zębatego.
    Bez tego przyrządu też można ale to wymaga duużo wiadomości.
  • Poziom 2  
    Niestety koło od wałka było zdejmowane. Na tej stronce klubu tuningowego niestety nie znalazłem odpowiednich danych. Natomiast wyczytałem z innych źródeł następujące informacje:
    "Obracając wal korbowy ustawić tłok 1. cylindra w położeniu ZZ. Nacięcie na kole zamachowym ustawi się wtedy naprzeciw ostrza umieszczonego w obudowie sprzęgła." - do tego momentu da się łatwo wszystko zrobić, ale później należy ustawić wałek tak, że: "Jednocześnie muszą się mijać zawory 4. cylindra". Pojawia się tu moje pytanie: Czy da się bez specjalistycznego sprzętu zbadać kiedy mijają się zawory 4. cylindra??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Da się - tylko jest to sposób dość niedokładny.
  • Poziom 2  
    Znalazłem dodatkowe informacje odnośnie faz rozrządu:
    - zawór ssący:
    -otwarcie przed ZZ 16 stopni
    -zamknięcie po ZW 66 stopni

    -zawór wydechowy:
    -otwarcie przed ZW 54 stopnie
    -zamknięcie po ZZ 28 stopni
  • Poziom 38  
    pomierz krzywki wałka na pierwszym względem głowicy,powinny miec jednakową wysokośc.
  • Poziom 30  
    Los_sandalos napisał:
    Po co od razu zciągać głowicę, kupa niepotrzebnej roboty, wyrzucenie pieniędzy jeśli zawory nie są uszkodzone. Założyć nowe dźwigienki i sprawdzić sprężnie. Bardzo duża szansa że wszystko jest ok. Co innego jeśli od razu widać, że np. zawór jest jakby trochę wciśnięty tzn. jest mocno przekoszony. Konsekwencje urwania paska zależą bardzo mocno od momentu jego uszkodzenia - często nawet dźwigienki nie muszą popękać i wystarczy założyc tylko nowy pasek. Jednak to wszystko zależy od przypadku i nic po naszym prorokowaniu czy pogieło czy nie zawory tylko trza sprawdzić!


    Jak peka dzwigienka to zawor zawsze dostaje - mialem takie auto i dwa razy polecial pasek (po czasie okazalo sie ze przez zuzyte kolo rozrzadu ktore "podcinalo" gumowe zeby na pasku) - poszly 4 dzwigienki
    Poniewaz nie mialem kasy to wymienilem tylko dzwigienki i zmierzylem sprezanie - na dwoch cylindrach bylo 29 a na dwoch 19 - auto jezdzilo ale w zime ciezko palilo.Jak je sprzedalem za pare groszy to nastepny wlasciciel zdjal glowice i okazalo sie ze skrzywione byly zawory na dwoch cylindrach , jezdzenie na pokrzywionych zaworach rozwalilo prowadnice i
    dostalo tez gniazdo zaworowe tak ze taniej bylo szukac drugiej sprawnej glowicy niz ta naprawiac.