Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Elantra 2004, 2,0l CRDi - zimny nie pali

jasiu2000 11 Jan 2011 19:32 6049 7
  • #1
    jasiu2000
    Level 2  
    Witam,
    Kilka dni temu kupilem sobie piekne autko. Gdy byl cieply palil bez zarzutu, silnik pracowal idealnie. Schody zaczely sie gdy zostawilem na mrozie. Rozrusznik kreci i brak jakichkolwiek oznak zycia. Akumulator w bardzo dobrym stanie. Gdy podniosla sie temperatura odpalil i znowu jezdzi idealnie, zadnego dymienia, przerywania. Wlalem najlepsze paliwo z Sheela + srodek czyszczacy i przejechalem 300km by wyplukac ewentuale brudy z ukladu paliwowego. Po spadku temperatury to samo. Podlaczylem sade (ELM 327+PCMSCAN ) do komputera. Pokazal blad magistrali CAN (sadze ze powstala gdy dokrecilem akumulator do kresu pojemnosci). Po skasowaniu zadzialal przy dodatniej temperaturze.Blad CAN sie nie powtarza. Bylem juz u 2 mechanikow i robia madre miny, ale nie chca sie za to wziac. Serwis Hyundaia w Krakowie ma wyjatkowo zla opinie. Gdy mialem zamowiona kolejke nie odpalil, a nie mieli czym przyjechac.
    Prosze o rade jezeli ktos ma podobne problemy.
    Czy jest jakis programik diagnostyczny dla Hyundaia i sady ELM237 bo PCMSCAN praktycznie jest bezuzyteczny.
    Czy jest w Malopolsce jakis sensowny niedrogi serwis znajacy te auta.
    Musze dodac ze proste elementy sprawdzilem: swiece zarowe, droznosc filtru paliwa. Wyglada jakby blokowane byly pompowtryskiwacze.
    Jeden z "mistrzow" zaproponowal wymiane pompy wysokiego cisnienia. Sadze ze bledna diagnoza -
    jest jeden dziwny objaw, choc z innej strony. Pzy wlaczeniu stacyjki zapala sie kontrolka klimatyzacji. Trzeba ja wylaczac za kazdym razem przyciskiem.
    Czyzby blad w oprogramowaniu?
  • #2
    kemail
    Level 2  
    U mnie bardzo podobne objawy z tym, że ja mam akumulator od nowości nie wymieniany (2001) więc zdycha po czterech pięciosekundowych "kręceniach". Jak ciepły silnik to pali na dotyk i chodzi równiuteńko.

    Z tą samo włączającą się klimą również mam identycznie.

    Czy znalazłeś rozwiązanie problemu lub przyjazny serwis?

    pozdrawiam

    Moje auto to: Elantra 2.0 CDRi rocznik 2001
  • #3
    daw1217
    Level 21  
    Diagnostyka nic nie wykryła?
  • #4
    jasiu2000
    Level 2  
    Witam,
    udalo mi sie rozwiazac problem. Wymienilem 2 z 4 pompowtryskiwacze i silnik pali na dotyk, przy okazji spalanie na trasie zmalalo o 0,5l/100km. Oczywiscie nalezaloby wymienic wszystkie ale to spory wydatek. Kupilem uzywane u doskonalego mechanika w Lublinie 6 razy tansze od nowych. Przeplacilem za diagnostyke komputerowa. Moge podzielic sie doswiadczeniami z warsztatow, bo odwiedzilem kilka. Nie warto jechac do takich ktorzy nie maja diagnostyki komputerowej, w takim aucie niewiele mozna poradzic "zgadywanką": moze pompa, moze czujnik.
  • #5
    ele5
    Conditionally unlocked
    No teraz to tajemnice jakąś odkryłeś koleś!!!
    Zgadywanką to sie już nie robi od jakiś...15 lat!
    W systemie CR to sobie można pozwolić ale... na to jedynie żeby popatrzeć na silnik i tyle bez testera w dłoni.
    Dodam przyjacielu drogi że w tym aucie twoim nie masz pompowtryskiwaczy tylko elektrowtryskiwacze (wielka różnica)
    To nie TDI z gupy VAG!
  • #6
    kemail
    Level 2  
    Jeśli chodzi o samo włączającą się klimę to w położeniu "grzanie na nogi" lub "na kierowcę" problem znika. W położeniu "na szybę" klima sama się załącza. Ponoć jest to związane z czujnikami temperatury/wilgoci w aucie, które to załączają klimę by "wygonić" wilgoć.

    Co do słabego palenia na zimnym silniku to u mnie sprawa pogorszyła się po wymianie rozrządu. Do tego pojawił się "chceck". Po zdiagnozowaniu "błąd położenia wałka rozrządu". Obawiam się, że mechanik nie ustawił kąta wtrysku po wymianie rozrządu i stąd te problemy. Dodatkowo wydaje mi się, że silnik słabszy.

    Dziś jadę z reklamacją i zobaczymy co będzie. Oczywiście zamierzam też sprawdzić świece bo odpalenie rano to prawdziwy koszmar.
  • #7
    jasiu2000
    Level 2  
    Twoja diagnoza jest mocno prawdopodobna. Niestety o dobrych mechanikow coraz trudniej. Mnie "odtluscili portfel", a zrobic do konca musialem sam. Wyczyscilem zawor EGR i silnik chodzi jak nowy. Dymil i wyraznie mniejsza moc. Przejechalem juz 3tys km i wszystko w porzadku. Napisz jak u Ciebie zakonczyla sie przygoda z fachowcami? moj mail j_ws(malpa)o2.pl
    Pozdrawiam
  • #8
    darek.wid
    Level 1  
    Co do słabego palenia na zimnym silniku to u mnie sprawa pogorszyła się po wymianie rozrządu. Do tego pojawił się "chceck". Po zdiagnozowaniu "błąd położenia wałka rozrządu". Obawiam się, że mechanik nie ustawił kąta wtrysku po wymianie rozrządu i stąd te problemy. Dodatkowo wydaje mi się, że silnik słabszy.

    nie ma w tym modelu silnika czegos takiego jak ustawienie kata wtrysku na bank masz przestawiony rorzad o 1 zab i stad te problemy z zapalaniem i spadkiem mocy u ciebie a co do bledu to jesli przestawisz rozad w tym modelu odrazu ci wywali czek dlatego ze czujnik walu nie jest zsynchronizowany z czujnikiem wałka rorzadu wiec radze natychmiast wrucic tam gdzie ci wymieniał rorzad i poprawił swuj błod mechanik