Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Elantra 2004, 2,0l CRDi - zimny nie pali

11 Sty 2011 19:32 5335 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    Kilka dni temu kupilem sobie piekne autko. Gdy byl cieply palil bez zarzutu, silnik pracowal idealnie. Schody zaczely sie gdy zostawilem na mrozie. Rozrusznik kreci i brak jakichkolwiek oznak zycia. Akumulator w bardzo dobrym stanie. Gdy podniosla sie temperatura odpalil i znowu jezdzi idealnie, zadnego dymienia, przerywania. Wlalem najlepsze paliwo z Sheela + srodek czyszczacy i przejechalem 300km by wyplukac ewentuale brudy z ukladu paliwowego. Po spadku temperatury to samo. Podlaczylem sade (ELM 327+PCMSCAN ) do komputera. Pokazal blad magistrali CAN (sadze ze powstala gdy dokrecilem akumulator do kresu pojemnosci). Po skasowaniu zadzialal przy dodatniej temperaturze.Blad CAN sie nie powtarza. Bylem juz u 2 mechanikow i robia madre miny, ale nie chca sie za to wziac. Serwis Hyundaia w Krakowie ma wyjatkowo zla opinie. Gdy mialem zamowiona kolejke nie odpalil, a nie mieli czym przyjechac.
    Prosze o rade jezeli ktos ma podobne problemy.
    Czy jest jakis programik diagnostyczny dla Hyundaia i sady ELM237 bo PCMSCAN praktycznie jest bezuzyteczny.
    Czy jest w Malopolsce jakis sensowny niedrogi serwis znajacy te auta.
    Musze dodac ze proste elementy sprawdzilem: swiece zarowe, droznosc filtru paliwa. Wyglada jakby blokowane byly pompowtryskiwacze.
    Jeden z "mistrzow" zaproponowal wymiane pompy wysokiego cisnienia. Sadze ze bledna diagnoza -
    jest jeden dziwny objaw, choc z innej strony. Pzy wlaczeniu stacyjki zapala sie kontrolka klimatyzacji. Trzeba ja wylaczac za kazdym razem przyciskiem.
    Czyzby blad w oprogramowaniu?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 2  
    U mnie bardzo podobne objawy z tym, że ja mam akumulator od nowości nie wymieniany (2001) więc zdycha po czterech pięciosekundowych "kręceniach". Jak ciepły silnik to pali na dotyk i chodzi równiuteńko.

    Z tą samo włączającą się klimą również mam identycznie.

    Czy znalazłeś rozwiązanie problemu lub przyjazny serwis?

    pozdrawiam

    Moje auto to: Elantra 2.0 CDRi rocznik 2001
  • Poziom 21  
    Diagnostyka nic nie wykryła?
  • Poziom 2  
    Witam,
    udalo mi sie rozwiazac problem. Wymienilem 2 z 4 pompowtryskiwacze i silnik pali na dotyk, przy okazji spalanie na trasie zmalalo o 0,5l/100km. Oczywiscie nalezaloby wymienic wszystkie ale to spory wydatek. Kupilem uzywane u doskonalego mechanika w Lublinie 6 razy tansze od nowych. Przeplacilem za diagnostyke komputerowa. Moge podzielic sie doswiadczeniami z warsztatow, bo odwiedzilem kilka. Nie warto jechac do takich ktorzy nie maja diagnostyki komputerowej, w takim aucie niewiele mozna poradzic "zgadywanką": moze pompa, moze czujnik.
  • Poziom 26  
    No teraz to tajemnice jakąś odkryłeś koleś!!!
    Zgadywanką to sie już nie robi od jakiś...15 lat!
    W systemie CR to sobie można pozwolić ale... na to jedynie żeby popatrzeć na silnik i tyle bez testera w dłoni.
    Dodam przyjacielu drogi że w tym aucie twoim nie masz pompowtryskiwaczy tylko elektrowtryskiwacze (wielka różnica)
    To nie TDI z gupy VAG!
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o samo włączającą się klimę to w położeniu "grzanie na nogi" lub "na kierowcę" problem znika. W położeniu "na szybę" klima sama się załącza. Ponoć jest to związane z czujnikami temperatury/wilgoci w aucie, które to załączają klimę by "wygonić" wilgoć.

    Co do słabego palenia na zimnym silniku to u mnie sprawa pogorszyła się po wymianie rozrządu. Do tego pojawił się "chceck". Po zdiagnozowaniu "błąd położenia wałka rozrządu". Obawiam się, że mechanik nie ustawił kąta wtrysku po wymianie rozrządu i stąd te problemy. Dodatkowo wydaje mi się, że silnik słabszy.

    Dziś jadę z reklamacją i zobaczymy co będzie. Oczywiście zamierzam też sprawdzić świece bo odpalenie rano to prawdziwy koszmar.
  • Poziom 2  
    Twoja diagnoza jest mocno prawdopodobna. Niestety o dobrych mechanikow coraz trudniej. Mnie "odtluscili portfel", a zrobic do konca musialem sam. Wyczyscilem zawor EGR i silnik chodzi jak nowy. Dymil i wyraznie mniejsza moc. Przejechalem juz 3tys km i wszystko w porzadku. Napisz jak u Ciebie zakonczyla sie przygoda z fachowcami? moj mail j_ws(malpa)o2.pl
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Co do słabego palenia na zimnym silniku to u mnie sprawa pogorszyła się po wymianie rozrządu. Do tego pojawił się "chceck". Po zdiagnozowaniu "błąd położenia wałka rozrządu". Obawiam się, że mechanik nie ustawił kąta wtrysku po wymianie rozrządu i stąd te problemy. Dodatkowo wydaje mi się, że silnik słabszy.

    nie ma w tym modelu silnika czegos takiego jak ustawienie kata wtrysku na bank masz przestawiony rorzad o 1 zab i stad te problemy z zapalaniem i spadkiem mocy u ciebie a co do bledu to jesli przestawisz rozad w tym modelu odrazu ci wywali czek dlatego ze czujnik walu nie jest zsynchronizowany z czujnikiem wałka rorzadu wiec radze natychmiast wrucic tam gdzie ci wymieniał rorzad i poprawił swuj błod mechanik