Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat toledo 1.8 pl II gen. LPG dużo pali

11 Jan 2011 22:39 3434 4
  • Level 11  
    Witam

    Mam toledo z silnikiem 1.8 pl k-jettronik lub ke-...b i lpg II generacji
    po kolei:\
    auto robi na butli (33l-lpg) 250km
    ma sterownik stag 2L
    nie ma czujnika położenia przepustnicy-są tylko styczniki zamknięta max otwarta
    jest przepływomierz a na nim wtrysk mechaniczny
    katalizator pusty
    sonda nie wiem czy ok

    Zagłębiając się w tajniki lpg doczytałem się że steronik lpg steruje gazem za pośrednictwem danych z sądy, TPS i zdaje się czujnika temperatury. W tej chwili istnieje jako atrapa ponieważ jest przy silniczku krokowym registerek i na nim jest ustawiona mieszanka. Z tego co jeszcze wyczytałem to jeśli by coś było nie tak to stag mrugał by do mnie kontrolką a nie mruga zachowuje się jak by włącznik był podpięty bezpośrednio do lpg.
    poradźcie jak tu się to tego dobrać poza tym nie wiem gdzie jest wtyczka do odczytu kodów migowych (nie mam diagnostyki vag w tym silniku)
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 10  
    sondę możesz sprawdzić jeśli mas miernik woltomierz jak podepniesz pod wyjście z sądy mniej więcej powinno napięcie skakać od zera do jednego volt. najlepiej jest to na woltomierzu wskazówkowym widoczne ale jeżeli masz parownik rozregulowany to sonda nic ci nie wskaże a jak przełączysz na benzynę i wskaźnik będzie się reagować czyli będzie pływać nap. to znaczyłoby że musisz podregulować na parowniku. Po przełączeniu na gaz możesz regulować tą śrubą do reg.jak wskaźnik zacznie się ruszać to znaczy że masz podregulowany parownik powinno wtedy zmniejszyć się spalanie.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 11  
    sonda do wymiany pokazywało mi cały czas 0.2 a jak dałem na lpg to wskoczyło 0.82 dodam że mierzone na komputerku od lpg.

    sondę już kupiłem na dniach wymienię.

    chciał bym jeszcze po kombinować przy rozłączaniu benzyny. w tej chwili rozłącza mi pompę paliwa co powoduje trudności z odpalaniem po zgaszeniu na lpg jeśli gaszę na benzynie pali normalnie
  • Level 23  
    Proponuję usunąć przekaźnik wyłączający pompę ,i utrzymywać minimum 1/4 zbiornika paliwa.
  • Level 11  
    mam ke-jetronika a on jak będzie miał ciśnienie to będzie podawał paliwo w sumie z tego co wyszperałem na necie to nie da się chyba wyłączyć samego wtryskiwacza chyba że ma jakiś elektrozawór.

    no i co z tym przewodem tps skoro nie mam czujnika położenia przepustnicy może być podpięty pod przepływomierz powietrza. Z tego co znalazłem w necie to można miernikiem odczytać napięcie od 1 lub 0.1 nie pamiętam do 5v