Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG 200 - błąd wtryskiwacza

kobert 11 Sty 2011 23:48 7015 4
  • #1 11 Sty 2011 23:48
    kobert
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam problem z ciągłym przełączaniem z gazu na benzynę w trakcie jazdy.
    Efekt jest taki że po przełączeniu na gaz prawie natychmiast lub po dość krótkim (do 1-2 km) czasie następuje przełączenie na benzynę. Przełączeniu towarzyszy dźwięk trzech krótkich sygnałów zakończonych długim (i to jeszcze w sekwencji x 3) - wg instrukcji do STAG 200 - 3 krótkie, 1 długi sygnał - oznacza to błąd sterownika.
    Po przełączeniu na benzynę nie da się już przełączyć na gaz (następują sygnały dźwiękowe). Po ponownym restarcie silnika następuję sygnał - dwa lub trzy krótkie dźwięki w jednej sekwencji (często jest ten sygnał - ale też czasem nie - także po dłuższym postoju dalej po włączeniu silnika następuje sygnalizacja sygnałem dźwiękowym), przełączenie na gaz następuje normalnie.
    Miałem taki okres czasu, że przełączenie z gazu na benzynę zawsze następowało natychmiast. Po odłączeniu sterownika i podłączeniu go na nowo wróciło do zachowania jak powyżej opisałem.
    Na diagnozie u gazownika wyszło po podłączeniu kompa że oprogramowanie daje komunikat błędu wtryskiwacza i następuje przełączenie na benzynę.

    Gazownik dał diagnozę taką jaką przy googlowaniu znalazłem na stronie http://www.gazeo.pl/pytania_do_eksperta.php?kat=9&item=369&sort=&p=100 mogą być trzy przyczyny:
    1. uszkodzony wtryskiwacz gazu,
    2. wiązka od wtryskiwacza gazu do sterownika gazowego,
    3. sam sterownik Stag200.

    Wizualnie po zdjęciu osłonki sterownika sama płytka sterownika wygląda idealnie.
    Gazownik i mechanik z którym gadałem o wtryskiwaczach - raczej nie wskazywał na wtryskiwacze po ich obejrzeniu.

    Mam prośbę o ew. pomoc ja dalej diagnozować sprawę.
    1. znaleźć kogoś lub warsztat gdzie mają STAG 200 i podłączyć inny sterownik (może ktoś może doradzić jakiś warsztat na terenie Wawy lub okolic - najlepiej Okęcie, Włochy, Ochota, Wola, Jelonki, Babice ...) aby ew. zobaczyć że na nim problem nie występuje
    2. jakoś sprawdzić albo wyeliminować czy to problem wiązki, ew. złącza/wtyczki do sterownik (np. jak podrasować pin'y aby wyeliminować problem ew. utraty przewodności) - na forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=75223 znalazłem taką opinię co do STAG 200 'Jeśli chodzi o Problem Brak Wtryskiwacza (1) (2) (3) (4) problem leży we wtyczce w sterowniku wystarczy Dogiąć piny we wtyczce i będzie dobrze , przeważnie problem występuje jak sterownik "dynda się pod maską"' U mnie jest pod maską. Nie za bardzo rozumiem co oznacza dogiąć piny - czy chodzi o wyjście męskie (w sterowniku) i jego lekki wygięcie, czy o wejście żeńskie (we wtyczce) gdzie są dwie profilowane blaszki (czy chodzi o ich lekkie ściśnięcie/wygięcie do środka)?
    3. jak sprawdzić albo wyeliminować czy to problem wtryskiwacza

    ew. może ktoś ma inne pomysły.
    Wszelka pomoc mile widziana :)
    [/tex]

    0 4
  • #2 12 Sty 2011 10:07
    manio123
    Poziom 34  

    Aby wyeliminować uszkodzenie wtryskiwacza wystarczy zamienić go miejscami z innym ( przepiąć przewody gazowe i odpowiednie elektryczne) jeśli usterka przenosi się za wtryskiwaczem to jest już winny. Jeśli nie to już trudnej. Niestety najczęściej jest to uszkodzenie przekaźnika w sterowniku lpg, który w momencie przejścia na gaz odcina wtryski benzynowe i przyłącza gazowe. Oczywiście warto też prześwietlić wiązki. "Dogięcie pinów" to jak słusznie dedukujesz dogięcie męskich wypustek w gniazdach, na wypadek gdyby uległy utlenieniu , poprawi to kontakt.
    Najprostszy sposób weryfikacji to podmiana sterownika na sprawny. Pojedź do gazownika i poproś o takie sprawdzenie - będzie najpewniej.
    Na 90% stawiam jednak na uszkodzenie przekaźnika w sterowniku, to stosunkowo prosta naprawa, ale wymaga pewnej praktyki , dobrej lutownicy itd. Na zewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń, bo albo się styki utleniły albo odkształciły i nie ma kontaktu. Diagnoza stosunkowo łatwa jak się wie czego szukać :D
    W Warszawie zapytaj tu
    http://www.migaz-s.com.pl/

    0
  • #3 21 Sty 2011 23:02
    kobert
    Poziom 9  

    Zamieniłem wtryskiwacz drugi (który sterownik wyklina od błędu) z trzecim (zamieniłem też cewki i rurki doprowadzenia gazu) - kabelki od sterownika pozostały podłączone tak jak było (czyli do cewki tego wtryskiwacza co stał się drugim a kiedyś był trzecim). Sterownik podaje dalej błąd drugiego wtryskiwacza.
    Tak więc raczej nie wtryskiwacz.

    Pozostaje sprawdzenie kabli i weryfikacja przez podmianę sterownik.

    Gdzie ten przełącznik jest zlokalizowany na płytce sterownika? Proszę o wskazanie na zdjęciu płytki. :-) Wstawię takie zdjęcie (cyknę jutro za dnia). Po weryfikacji podmianą sterownika, podejmę decyzję czy sam lutownica i intuicja wystarczy :)

    0
  • #4 22 Sty 2011 21:55
    manio123
    Poziom 34  

    jeśli nie wiesz jak wygląda przekaźnik to czarno widzę , choć do naprawy potrzebny tylko odsysacz cyny , precyzyjna lutownica i ewentualnie lupa. Bez tych narzędzi nie próbuj bo więcej uszkodzisz niż naprawisz. Łatwo przegrzać płytę i bezpowrotnie ją zniszczyć

    0
  • #5 31 Mar 2011 09:40
    kobert
    Poziom 9  

    Aby zamknąć temat:
    przesłałem w końcu sterownik do producenta (firma AC SA http://www.ac.com.pl)..
    Naprawili w parę dni. Koszt 100 zł netto + dwadzieścia parę za przesyłkę (DHL) :cry:.
    Choć za pierwszym razem im nie wyszło :cry:, ale po reklamacji było już wszystko OK :D.

    Jeśli więc ktoś nie wie jak naprawić sam, to można wykorzystać producenta.

    Pozdrawiam!

    0