Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie cisnienie w cylindrach zetor 7211

12 Sty 2011 11:51 16094 9
  • Poziom 34  
    Witam,problem polega na tym ze silnik jak jest zimny pali tak jakby na 1 cyl.za chwile na 2 i po kilku minutach odpalaja sie pozostałe,a dymu białego co niemiara.zaplon przestawialem na wszystkie sposoby i to samo.Wtryskiwacze nowe i ustawione na 170bar..Zmierzylem cisnienie w cylindrach i wynosi 20bar na jednym garze a na pozostałych po 22bar.Silnik jest swiezo po remoncie.Nowe tuleje tłoki,glowice robili jacys fachowcy,szlif wału itd.korbowody robione.I daltego pytamjakie powinno byc cisnienie w cylindrach bo tak sie zastanawiam czy przypadkiem glowice niepuszczja na zaworach.
  • Poziom 12  
    witam ciśnienie w cylindrach mi się wydaje że masz kiepskie bo ja przy zetorze 5211 jak miałem badane miałem w ok 29-28 bar wielkość komory spalania mam taką samą jak ty wiec ciśnienie powinno być takie samo wg znajomego od około 26bar do 32bar przy dobrych konstrukcjach. Może być przyczyna tak jak sugerujesz nieszczelne zawory lub złe założenie pierścieni
    lub może się jeszcze dobrze nie dotarł bo po remoncie powinien troche pochodzić żeby pierścienie sie dopasowały do tulei
  • Poziom 17  
    Albo zawory albo poszla uszczelka pod glowicą.
    Czym to mierzyles? Masz specjalny przyrząd do mierzenia ciśnienia w cylindrach?
    20 bar to silnik do kapitalnego remontu.
    Zdejm głowice i zobacz.
    Zobacz wczesniej luzy na zaworach.
  • Poziom 34  
    Mam dosyc profesjonalny miernik do kompresji i nawet niewierzylem wlasnym oczom to przelozyłem sam manometr na inny i tez wskazywał tyle wiec sprzet wykluczam.Uszczelke tez wykluczam bo na wszystkich cylindrach mam prawie jednakowe.Luzy tez sprawdzałem.Jest OK.Czuje ze goscie co robili głowice niedotarli wcale zaworow po obrobce badz zrobili to bardzo słabo.Stad taka słaba kompresja oczywiscie mierzona na zimnym silniku.Jak sie rozgrzeje to chodzi juz w miare ale dalej niewidzi mi sie spalanie bo leci biały dymek z komina.Zaatakuje głowice.Aha dodam jeszcze ze jak chodzi to z odmy praktycznie nieczuc podmuchu czyli jest bardzo szczelny na cylindrach tylko musi puszczac gorą.
  • Poziom 34  
    Posciągałem dzis kolektory i na 3 cylindrach jest mokry wlot i wylot.Sciagne głowice i zobacze czy trzymaja jak zaleje.
  • Poziom 2  
    Witam i jak kolega uporał się z tym problemem, bo ja aktualnie walczę z takimi samymi objawami. Silnik po kapitalce, głowice też i dzisiaj było mierzone ciśnienie sprężania i na rozgrzanym silniku na 1-24 atm, 2-22 atm, 3-22 atm, 4-24 atm. W próbie olejowej ciśnienie podnosi się do ok 34 atm.
  • Poziom 2  
    Koledzy mój 7211 dostał dzisiaj drugie życie, po rocznych problemach z paleniem (najgorzej było zimą, a nawet w jesienne poranki krew mnie zalewała - dobrze że ma zamontowaną grzałkę). A więc do sedna sprawy: rok temu po zakupie ciągnika postanowiliśmy przeprowadzić remont (komplety naprawcze Zetor, nowe panewki nominalne, kapitalne głowice, wtryski WZW, regeneracja pompy paliwowej), czego podjął się okoliczny mechanik. Po remoncie problem jak był tak pozostał. Wczoraj po rozebraniu silnika okazało się że: na każdym cylindrze co najmniej dwa pierścienie "zgrywały" się na zamkach, dodatkowo na dwóch "garach" zamki popadały na sworznie, co według mnie wpływało niskie ciśnienie. Nie lada zagadką i dalej nie jasną był fakt iż na prawidłowo ustawionym rozrządzie na znaki (znaki na kołach wybite prawidłowo) nie można było ustawić prawidłowego kąta wtrysku (był opóźniony) pomogło przestawienie koła napędowego pompy o jeden ząb (sprzęgiełko pompy jest na 6,5 zęba, a raczej powinno być na 6, jakiego nie można dostać). Zmienione zostały także uszczelki pod głowicami z 1,5 na 1,2 mm. Po takim moim małym przeglądzie "bebechów" silnika, ciągnik zapalił od "strzała" na wszystkie cztery "gary", bez zbędnego białego dymu, którym kiedyś można było się udusić :D

    P.S. Małe sprostowanie: rozrząd był przestawiany przed rozbieraniem silnika, co nie wpłynęło znacząco na jego pracę. A i jeszcze jedna sprawa, uważajcie na takich okolicznych "mechaników", bo to tylko wpędza w koszty a i nerwów też nie mało, a samemu powoli i wszystko gra jak trza :D. Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    U mnie ciśnienie wynosi 28-29 bar, wtryskiwacze nowe, pompa po regeneracji a jak temp. spada do 0 stopni to przestaje odpalać. Jaki powinien być kąt wyprzedenia wtrysku i na której kresce na kole zamachowym rozpoczyna się wtrysk? Z góry dziękuje za odpowiedz
  • Poziom 34  
    Witam,w naszym przypadku a tzn sprzet mojego teścia bo przecież nie mój problemem były wtedy glowice,tak fachowcy zrobili przylgnie,poszły na reklamacje,zlozylismy i to samo.Zerwalismy ponownie,pojechały do innego człowieka i zrobil jak należy.Potem teść jeszcze cos pomanewrowal początkiem wtrysku i chodzi ta maszyna do dziś na miare możliwości.
  • Poziom 11  
    witam
    w moim ojciec wymienił cylindry z tłokami 5 lat wcześniej zetor7211 mało pracował i
    palił niebieskim dymem po rozgrzaniu już normalnie (ciężki i długi rozruch) ,kompresja 22 , 23 , 25 , 23 taka nierówna ,tłoki prawidłowe komory spalania ~47ml ,po wyciągnięciu tłoków okazało się iż są one jak nowe zero zużycia niepotrzebnie wyciągane , problemem były głowice cztery zawory wymienione dwie prowadnice , po złożeniu odpalił od strzała ,kompresja 26 we wszystkich moim zdaniem trochę za mała ,i zastanawiam się czy docierali zawory w warsztacie czy też tylko od frezu pozostały ? tak że proponuję użytkownikom żeby sprawdzili najpierw głowice to zaoszczędzicie trochę czasu jak wcześniej dobrze palił to nie ruszajcie pompy bo to może okazać się że to nie jej wina ...