Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW, sharan, 1,9TDI 115KM, hałas pochodzący ze skrzyni biegów

markus49 12 Sty 2011 12:39 10186 6
  • #1 12 Sty 2011 12:39
    markus49
    Poziom 15  

    Witam!

    szanowni koledzy jeżeli to możliwe proszę o wsparcie w sprawie dziwnych dźwięków dobiegających ze skrzyni biegów. W czasie redukcji na początku głównie z biegu 2 na bieg 3 i na zimnym silniku z pod podłogi czy ze skrzyni (ciężko sie połapać) wydobywał sie dziwny dźwięk jak by pisk czy ocieranie gumowych elementów. Problem występuje od jakiegoś roku. W chwili obecnej już właściwie nie ma większego znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły przy redukcji na każdy bieg występuje hałas. Zauważyłem, że nawet w czasie nagłego dodania gazu czy popuszczenia gazu słychać ów dźwięk.

    Wydaje mi się, że mogą to być poduszki skrzyni biegów ale pewności nie mam.

    Auto to VW Sharan grudzień 2000 roku, motor 1,9 TDI 115KM, przebieg 250 tyś km.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!!!

    0 6
  • #2 12 Sty 2011 13:56
    romansu
    Poziom 14  

    Stuki przy dodawaniu i ujęciu gazu wskazują na poduszki skrzyni i silnika,a przy gaszeniu silnika nie ma takiego tyrkotania z okolic sprzęgła?

    3
  • #3 12 Sty 2011 17:07
    markus49
    Poziom 15  

    Jest tyrkotanie przy obrotach 1500 - 1700 obrotów i właśnie sie zastanawiałem co to może być.

    Ze skrzynią to nie sa stuki tylko takie jakby przytarcie gumy o gumę. Wcześniej było to słychać przy przełożeniu biegu z 2 na 3 a teraz zwłaszcza przy zimnym silniku (chociaż to może nie zależy od temperatury silnika tylko od częstotliwości używania lewarka zmiany biegów) słychać ten dźwięk przy każdym biegu oprócz 1 i wstecznego oraz zauważyłem również przy gwałtownym puszczeniu pedału gazu lub przy gwałtownym naciśnięciu.

    Dzięki za podpowiedź!!!

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Po wizycie u mechanika stwierdzono, że hałas pochodzący przy obrotach 1500 - 1700 obr/min pochodził z niezałożonej jakiejś gumki przy obudowie filtra powietrza (dostawał rezonansu). Pozostał problem skrzyni. Mechanik zdiagnozował, że ów hałas czy pisk czy ocieranie prawdopodobnie spowodowane jest pracą turbiny (na 100% tego nie potwierdza). Turbina działa jak należy daje kopa itd. jednak po wprowadzeniu silnika na biegu jałowym do 3500 obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału gazu powstaje taki sam hałas jak w czasie jazdy a przecież skrzynie w tym momencie nie pracuje (nie jestem pewien czy wprowadzał samochód na obroty przy wciśniętym pedale sprzęgła).

    Proszę o informację co mogło walnąć w turbinie, że jest słyszalny taki dziwny odgłos?

    2
  • #4 13 Sty 2011 08:57
    romansu
    Poziom 14  

    Kazałem sprawdzić czy nie dochodzi to z okolic sprzęgła bo może być koło dwu masowe.

    0
  • #5 13 Sty 2011 09:47
    markus49
    Poziom 15  

    Jeszcze dzisiaj to sprawdzę!

    Wcześniej zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika (zwłaszcza rano po nocy) gdy puszcze sprzęgło przez chwilę słychać jakis hałas (inny niz to skrzypienie w czasie jazdy). Po ruszeniu przez moment silnik słychac jakby prosto od traktora był wpasowany. Po kilkuset przejechamych metrach dziwny dźwięk silnika ginie. Całkiem możliwe, że to sprzęgło odpowiada za takie anomalia. Stawiałem pierwotnie na docisk czy coś w tym stylu ale do tej pory jakoś specjalnie sie tym nie przejmowałem alem teraz chyba nadszedł czas aby sie tym zająć.

    0
  • #6 17 Sty 2011 23:18
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz podpore drazka przegubow na 90%to ona albo dwumas

    0
  • #7 20 Sty 2011 11:00
    markus49
    Poziom 15  

    Witam!
    Wszystko wskazuje na to, że dziwne skrzypienie, piszczenie czy coś tam jest wynikiem nie działającej w 100% turbiny. Dwumasa napewno OK. Po wkręceniu auta powyżej 3000 obrotów i przytrzymaniu go przez chwile na takich obrotach silnik zaczyna działać w trybie awaryjnym (wczesniej tego nie zauwazyłem gdyż auto ciągnie jak nalezy i rzadko go wkręcałem na takie obroty). Sprawdziłem VAGiem co to za ustroństwo i wyświetliło mi błąd "17965 Cisnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu/nie związany ze sprzętem".

    Odczuwam również dziwne jakby szarpanie, przerywanie gdy trzymam auto na trzecim biegu na około 2000 obrotów (to chyba niezależne na jakim biegu). Przerywanie jest prawie niewyczuwalne ale jest.

    0