Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dlaczego w silniku Fiata 126p tłoki pracują jednocześnie ?

20marek 12 Sty 2011 17:49 6569 5
  • #1 12 Sty 2011 17:49
    20marek
    Poziom 2  

    Witam

    Dlaczego w silniku Fiata 126p, tłoki poruszają się jednocześnie, a nie naprzemian. Znacie jakieś logiczne wytłumaczenie dlaczego tak jest ?

    0 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 12 Sty 2011 17:57
    robokop
    Moderator Samochody

    Tłoki pracowały by na przemian w dwusuwie - tutaj masz cykl czterosuwowy, czyli przesunięty o 360 stopni na każdym tłoku. na jeden obrót wału przypada jeden suw pracy, przy pracy na przemian, dwa suwy pracy przypadały by na jeden obrót, natomiast następny obrót wału były by w ogóle bez suwu pracy któregokolwiek cylindra. Czaisz?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 12 Sty 2011 18:09
    20marek
    Poziom 2  

    No ale w silniku od C-330 (czy od "Władka" T-25) tłoki pracują na zmianę, a przecież to też czterosuw :idea:

    0
  • #4 12 Sty 2011 18:20
    robokop
    Moderator Samochody

    No tak, ale:
    - są to silniki o długim skoku tłoka,
    - są to silniki wolnoobrotowe,
    - mają cieżkie koła zamachowe pozwalające zachować energię kinetyczną wału,
    - wał oparty jest na 3 podporach,
    - kosmiczne drgania silnika nikomu nie przeszkadzają.

    1
  • #5 14 Sty 2011 15:09
    sloop
    Poziom 10  

    Wytłumaczeniem może być prostota konstrukcji (w maluchu) zastosowano dwie podpory wału zamiast trzech. Zmniejsza to ilość panewek, nieco obniża masę silnika.
    Wady: cykliczne zmiany objętości w bloku silnika, powodują pulsacje ciśnienia gazów i pompowanie oleju do pokrywy zaworów poprzez osłony popychaczy, dalej przewodem gumowym do układu dolotowego. Przy wysokim poziomie oleju może to spowodować zalanie olejem filtra powietrza. Dlatego Maluch zużywa dosyć dużo oleju oraz niewskazane jest nalewać go do górnej kreski.
    Możliwe, że konstrukcja miała być wyjątkowo prosta, stąd podjęto takie założenia już na początku, akceptując niewielkie wady.

    0
  • #6 15 Sty 2011 00:30
    gabik001
    Poziom 36  

    I nikt tego nie zmienił do samego końca... Wychowały się na tym miliony ludzi. A ilu się mechaniki nauczyło to szkoda gadać.

    0