Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat bravo 97r. swap z 1,6 16v na 1,4 12V nie odpala

12 Sty 2011 19:50 4232 7
  • Poziom 10  
    Mam fiata bravo z 97roku. Samochód kupiłem za pół ceny złomu, był on poobijany z każdej strony i z uszkodzonym silnikiem 1,6 16v. Dostałem doń silnik 1,4 12V który był sprawny z samochodu po kolizji drogowej. Silniki bezproblemowo zamieniłem. Obecnie w fiaciku jest 1,4 12V z 97 roku wraz z wiązką i komputerem a nadwozie ze "swoją" elektryką z 1,6 16v z tego samego roku. Schemat elektryczny tych że jednostek na wtyczce jest prawie taki sam (o ile dobrze pamiętam to wtyczka po stronie samochodu ma jeden kabelek więcej niż po stronie silnika a kolory i połączenia na wtyczce są 1:1). Teraz mam taki problem. Mianowicie samochód po przekręceniu kluczyka pompuje paliwo do monowtrysku (wtedy gaśnie kontrolka wtryskiwacza), code się w ogóle nie świeci, brak jest napięcia na wtyczce do cewek(brak iskry a żaden "check" sie nie świeci). Po przekręceniu kluczyka z zapłonu na rozrusznik nie ma żadnej reakcji. Na krótko rozrusznik kręci aż miło. Teraz mam takie pytanie. Jak jest rozwiązany układ odczytu czujników położenia wału i knock i gdzie się one znajdują. Czy jest tam jeszcze coś takiego jak czujnik halla (podobno to knock)? Czujnik jeden znalazłem, jest on z tyłu silnika przy łączeniu skrzyni z blokiem i jest on podpięty( nie wiem czy dobrze). Proszę o pomoc w mojej sprawie.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Tam nie ma czujnika Halla tylko Czujnik położenia wału ale gdzie on jest nie mam pojęcia.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Dziękuję za podpowiedź ale dalej nie wiem dlaczego auto jest "martwe".
  • Poziom 14  
    Może jednak instalacja jest troszkę inna, spróbuj podłączyć pod kompa i zobaczyć co jest nie tak, może immo blokuje a kontrolki na desce nie swiecą. A sprawdziłeś wyłącznik uderzeniowy ? Powinien być pod siedzeniem kierowcy.
  • Poziom 10  
    Pod siedzeniem kierowcy owszem on jest ale jest wciśnięty. Kontrolka od "code" w ogóle nie świeci a sama żarówka jest sprawna. Poza tym jak wspominałem nie działa rozrusznik z kluczyka(gdzieś się zapodział kabel od sterowania elektromagnesem i nie mogę go odszukać. Ten jeden "kabelek" to jak dobrze pamiętam jest do wersji 1,6 16v dodatkowy sygnał do kompa. w 1,4 tego układu w ogóle nie ma. Mam znajomego który robił odwrotną przekładkę tylko że z 1,4 8v i immo mu tylko blokuje stacyjkę czasami. U mnie w bravie nie mogę znaleźć czujnika położenia wału. Znalazłem tylko knock który jak pisałem jest przy skrzyni biegów. jest to całkiem możliwe że poprostu silnik który mam w mojej brawie jest nie kąpletny w osprzęt tj. właśnie ten czujnik. Da się jakoś sprawdzić immo? Czy blokuje iskrę? Da się "jakoś" na krótko sprawdzić cewki?
  • Poziom 14  
    Być może właśnie immo blokuje zapłon, a czujnika szukaj w okolicach rozrządu
  • Poziom 43  
    Daj to do roboty elektrykowi bo nie masz zielonego pojęcia o tym, co robisz. Knock sensor to czujnik spalania stukowego, w żadnym wypadku nie jest hallem i nie mieści się na łączeniu bloku ze skrzynią. W tym miejscu mieści się czujnik położenia wału korbowego. Temat immo też jest do roboty bo gryzie się z ECU silnika
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.