Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort mk4 1,4 89r czujnik halla

ozitonsil 12 Sty 2011 20:11 2609 3
  • #1 12 Sty 2011 20:11
    ozitonsil
    Poziom 10  

    Witam. Mam problem z fordem escortem 1,4 mk4 89r... chyba (bo to składak).
    Autko pali tylko z gazu. Jest taki problem że jadąc przy prędkości około 80km/h nagle obrody w momencie spadły do zera i silnik zgasł po czym po chwili odpalił( z rozpędu) przejechał jakieś 3kilometry po czym znów zgasł. Autko zepchnołem z drogi. Po chwili odpalił ale jakby na znikającej iskrze tzn trzymałem silnik na obrotach ok 4 tys./min przez jakies 15 sek a strzelał tak zwanymi "marchewami" z wydechu. Po tej operacji autko miało przez jakies 10 sekund wolne obroty i zgasło na dobre. Objawy wskazywały na czujnik halla a więc go wymieniłem. Po wymianie autko jest dalej "martwe", cewka jest sprawna. Na trzech kabelkach idących do tego czujnika wg opisów znalezionych w internecie powinno być zasilanie symetryczne +12v czerwony, 0 zielony(ekranowane, o którym za chwilę) i -12v czarny. Niestety na czerwonym kabelku jest +12v na zielonym nie ma nic, na ekranie od zielonego kabelka jest +9v(tam nic nie powinno być) i brakuje -12 na czarnym przewodzie. Teraz mam takie pytanie co jest przyczyną usterki? Czy uszkodzony jest moduł(wersja 6 pinowa)? Czy przy takim podłączeniu uszkodził się ponownie czujnik halla?

    0 3
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Sty 2011 10:23
    ozitonsil
    Poziom 10  

    Są ta3 kabelki : plus - około 12 V - względem masy , kontrolny około 9,8V - względem masy (w umieszczony w innym przewodzie masowym - nie podłączony), masa - wygląda na zwykła masę.

    Kopułka jest na bank dobra bo w taki sposób udało mi się iskrę uzyskać - na wale sobie tak ustawiłem aby sprawdzać jedna świecę i iskra jest jak kabelek kontrolny wsadzony w środkowe wejście w czujniku Halla i zwieram plus z masa na pozostałych 2ch kabelkach(impulsowo).

    Jak mam wszystko podłączone to jak ściągam plus z akumulatora i zakładam ( impulsowo) na włączonej stacyjce to również daje iskrę tak jakby przez czujnik Halla.

    Lecz autko dalej nie odpala. Po przekręceniu na rozruch iskra znika. Czy to może być wina modułu? Jeszcze jedno, po wczorajszych próbach sprawdzania gdzie jest iskra(gdzie jej nie ma) nie działa gaz. Na sterowniku od gazu w kabinie są trzy pozycje 1, 0 i 2. 1 to paliwo, 0 to odpalanie z gazu (powinna się cały czas świecić kontrolka od benzyny i pomarańczowa od gazu( po zaniku iskry już nie świeciła tylko po przekręceniu kluczyka na chwilę aż parownik się napełnił (jakies 2 sek) po czym gasła) i zielona z czerwoną od załączenia na gaz (tak jakby z benzyny po przekroczeniu 2,5tys obr). Teraz po podłączeniu akumulatora gaz nie reaguje a czerwona kontrolka od benzyny niezależnie od położenia przełącznika lub odpięcia centralki gazu pod maską żarzy się.
    Pomoże ktoś?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 19 Sty 2011 17:22
    ozitonsil
    Poziom 10  

    Pomoże ktoś?

    0
  • #4 19 Sty 2011 19:28
    crizz100
    Poziom 15  

    Czujnik Halla walka rozrzadu ma generowac sygnal prostokatny mozna go sprawdzic jedynie oscyloskopem.Żarzenie się lampki może oznaczać zwarcie w instalacji.

    0