Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AE82 GT - problem po podpięciu alternatora

12 Jan 2011 23:57 1175 10
  • Level 10  
    Witam serdecznie,

    mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami, obrotomierzem etc. Pozostał tylko alternator i tu zaczął się problem, po podpięciu plusa i wtyczki oraz podpięciu pod akumulator zaiskrzyło i wywaliło bezpiecznik 8o amperów. Zaczeły się jaja, chyba źle odczytaliśmy ze schematów kabelki do wtyczki regulatora i coś się podziało. Chemy wrócić do stanu przed awarią, ale na obecną chwilę strzelają przekaźniki, sprawdziliśmy wiązkę silnikową jest OK, Więc coś musiało się upalić na wiązce elektryczniej. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Znalazłem schemat instalacji elektryczniej do tego auta. Wsponmę, że instalacja jest seryjna nic nie było wcześniej ruszane.

    na chwile obecną mam takie objawy, że:

    - po przekręceniu stacyjki i włączeniu świateł cyka przekaźnik pod maską
    - po przekręceniu stacyjki i włączeniu awaryjnych cyka przekaźnik w kabinie
    - nie działa klakson
    - nie da się odpalić samochodu, wiązka silnikowa działa, wtryski, cewka, igniter
    - działają kontrolki na desce, światła pozycyje, wycieraczki, ogrzewanie szyby, nawiewy, radio, rozrusznik kręci
    - działa komputer
    - sprawdziłem wszystkie masy czy aby są ok
    - samochodu nie da się odpalić bo te zwarcia powodują, że głowny przekaźnik otwierający cały obwód blokuje chyba pompe paliwa i nie pompowana jest benzyna

    Schemat instalacji: http://db.tt/DSJvw9M

    Walcze juz z tym autem rok i opadam z siło powoli, więc jeśli kotś z Was mógłby się ewentualnie przyjżeć chcematowi i nakierowac mnie co mogło się upalić i gdzie szukać zwarcia będe wdzięczny.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 19  
    witam,tak po mojemu to mozesz miec cos przywarte w kostce stacyjki,alternator odpiety narazie?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 10  
    Tak, alternator odpięty, chcemy wrócić do stanu przed awarią.

    Z tego co wiem, klakson i awaryjne działały bez przekręcania stacyjki, jeśli to jakaś podpowiedź.

    Pamietam jeszcze, że sprawdzając wszystkie bezpieczniki zaraz po awarii, znalazłem spalony 7,5ampera, który odpowiadał za podświetlenie deski, kontrolek.
  • Level 19  
    jeszcze bym sprawdzil skrzynke bezpiecznikow pod katem lutów i przepalen ,z tego co opisujesz to raczej nie masz zwarcia tylko brak jednej galezi zasilania
  • Level 10  
    Sprawdziłem obie skrzynki, mam drugą zapasowa tą, która jest pod maską, analogiczny problem, rozebrałem także skrzynkę która jest wewnątrz, nie wyglądała na stopioną/ przepaloną.

    Te skrzynki nie są płytkami, a ułożone są metalowe ścieżki na plastikowych warstwach, nie ma tam grama lutów.
  • Level 39  
    Po pierwsze 80A bezpiecznik może tylko spalić zwarcie na głównym zasilaniu alternatora a nie na regulatorze, po drugie nie może się nic innego spalić bo po to jest to zabezpieczenie.P
  • Level 19  
    jak spalilo 80 amper to musiales zrobic konkretne zwarcie ,czasami bezpiecznik nie zdaży i moze upalic cos w innej galezi ,dlatego jest brak ktoregos napiecia na przekazniki albo zdazylo zespawac styki przekaznika
  • Level 10  
    Macie panowie pomysl jak zdiagnozowac miejsce awarii, jakim sposobem znalezc najszybciej miejsce zwarcia oraz jak sprawdzic sam alternator czy aby on nie jest sprawca poczatkowego spiecia ( aby wyeliminowac po raz drugi taka sytuacje)
  • Moderator of Cars
    Przekaźnik główny się załącza czy cyka ?, jak cyka to do sprawdzenia masy, a nie plus
  • Level 10  
    Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych:

    - działa oświetlenie bagażnika
    - jest stały plus na stacyjce
    - działają przednie wycieraczki
    - NIE działa podświetlenie w kabinie