Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Duże spalanie benzyny jadac na LPG

Muti1987 13 Jan 2011 11:49 10399 7
  • #1
    Muti1987
    Level 12  
    Witam posiadam fiata seicento 2001 rok 998 cm + LPG ... Auto w rodzinie od 6 lat ... autem jezdzilem dosc sporo jakis rok temu spalanie lpg wynosiło kolo 7,5 litra lpg i od 1 do 2 litra benzyny ... autem zaczolem jezdzic po przerwie i teraz wyglada to tak iz wydaje mi sie ze spalanie lpg spadlo ( niejestem pewny na sto procent bo jeszcze nie oproznilem zbiornika do konca ) natomiast spalanie benzyny znaczonco wzrosło po przejechaniu jakis 300 km spalilo mi kolo 10 litrow benzyny ... ponadto smierdzi w aucie dosc mocno gazem ... czy maja panstwo jakies pomysly co moze byc przyczyna ?
  • #2
    wacekzgor
    Level 15  
    Najczęstszą przyczyną wzrostu zużycia benzyny w samochodach z instalacją gazową jest nieszczelność zaworu paliwa /benzyny/. Silnik pracuje wówczas jako dwupaliwowy, zaś kierowca automatycznie dostosowuje naciśnięcie pedału gazu do warunków jazdy powodując zmniejszenie zużycia paliwa gazowego.
    Abu sprawdzić szczelność tego elektrozaworu należy - na włączonym silniku i ustawieniu zasilania paliwem gazowym - zdjąć nasadkę elektrozaworu zasilania gazem. Jeśli elektrozawór benzyny przepuszcza paliwo bez jego włączenia: silnik będzie dalej pracował, a jeśli jest szczelny silnik zgaśnie.
    Pozdrawiam.
  • #3
    KS2507
    Level 23  
    wacekzgor wrote:
    Najczęstszą przyczyną wzrostu zużycia benzyny w samochodach z instalacją gazową jest nieszczelność zaworu paliwa /benzyny/. Silnik pracuje wówczas jako dwupaliwowy, zaś kierowca automatycznie dostosowuje naciśnięcie pedału gazu do warunków jazdy powodując zmniejszenie zużycia paliwa gazowego.
    Abu sprawdzić szczelność tego elektrozaworu należy - na włączonym silniku i ustawieniu zasilania paliwem gazowym - zdjąć nasadkę elektrozaworu zasilania gazem. Jeśli elektrozawór benzyny przepuszcza paliwo bez jego włączenia: silnik będzie dalej pracował, a jeśli jest szczelny silnik zgaśnie.
    Pozdrawiam.


    Twoja teoria jest zgodna z silnikiem gaźnikowym,w silnikach na jedno i wielo punktowym wtrysku nie stosuje się elektrozaworu PB,tylko emulator wtrysków lub przekaznik.
    Jaka instalacja LPG jest w twoim aucie?
  • #4
    Muti1987
    Level 12  
    a wiec tak niewiem dokładnie jak sie nazywa ani gdzie to znalesc posiadam wyciag ze swiadectwa homologacji
    Reduktor - L.O gas
    zawór gazowy - l.o. gas
    wielozawór -OHVL
    obudowa wielozaworu - brak danych
    zbiornik GZWMGRODKÓW TOR 560/180
    przełącznik/centralka - 628 kme
    układ elektoriczny Manual feedback
    katalizator - tak

    wiecej danych nie posiadam , da sie to jakoś sprawdzic ?? dzisiaj oproznilem zbiornik spalanie gazu tez wzroslo 400 km na 31 litrach lpg ... tak wiec POMOCY :(

    p.s posiadam seicento z 899 cm silnikiem( a nie z 998 )
  • #5
    Muti1987
    Level 12  
    Dzisiaj rano zauważyłem iż na gazie na zimnym silniku skacz obroty ( mam dodatkowo zamontowany obrotomierz ) od 900 do 1200 na benzynie jest ok po przejechaniu 2 km tez juz bylo ok na gazie ... Gdy hamuje silnikiem i oboroty spadaja lekko szarpie ... Staram sie dac jak najwiecej info moze ktos wie jak pomoc co wymienic ... I jeszcze pytanko gdyby nikt nie wiedzial co i jak , jechac z tymdo mechanika czy gazownika ?
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Do gazownika. Jak długo w aucie jest gaz, ile czasu auto stało? Zapewne instalacja LPG jest do regulacji, trzeba będzie wymienić filtry i zregenerować parownik. Do tego zweryfikować i poprawić instalację elektryczną od instalacji LPG, bo zapewne obsadki dodatkowych bezpieczników skorodowały i coś nie łączy.
  • #7
    Muti1987
    Level 12  
    auto ma lpg dos dlugo butla wazna do 2013 tak wiec koncowka ... czy auto stało ( dosc sporo ) tak malo sie nim poruszano od czasu do czasu odcinek 20 km , wczesniej ja nim jezdzilem wiecej . Przez 6 lat w naszej rodzine auto przejechalo 25 tys km ... moze ktos podac przyblizone koszty owych naprawaw oraz gdzie najlepiej to zrobic ( mieszkam we Wrocławiu )
    Moderated By robokop:

    Nie - to nie ceneo.pl, tak samo nie panorama firm - trudno popytać znajomych i ewentualnie podjechać do pierwszego lepszego warsztatu trudniącego się montażem LPG? Reklamy wiszą praktycznie wszędzie.

  • #8
    wacekzgor
    Level 15  
    Pragnę przeprosić Wszystkich czytających mój post z dnia 13 stycznia za nieścisłość wypowiedzi spowodowaną skracaniem tekstu, w czasie którego usunąłem również informację, iż post dotyczy instalacji z gaźnikowym systemem zasilania silnika. Opisaną sytuację miałem w swoim wcześniejszym samochodzie. Gniazdo elektrozaworu benzyny od wielokrotnych włączeń-wy łączeń zostało wybite: powodując jednoczesny dopływ benzyny w czasie jazdy na gazie.

    Niżej podaję prawidłowe brzmienie postu.

    „Najczęstszą przyczyną wzrostu zużycia benzyny w samochodach z instalacją gazową jest dwupaliwowa praca silnika. W przypadku gaźnikowego zasilania silnika będzie to nieszczelność elektrozaworu paliwa /benzyny/. Wówczas silnik – przy ustawieniu rodzaju paliwa na „gaz” - pracuje jako dodatkowo zasilany benzyną, zaś kierowca automatycznie dostosowuje naciśnięcie pedału gazu do warunków jazdy powodując zmniejszenie zużycia paliwa gazowego kosztem jednoczesnego zużycia benzyny.
    Abu sprawdzić szczelność tego elektrozaworu należy - na włączonym silniku i ustawieniu zasilania paliwem gazowym - zdjąć nasadkę elektrozaworu zasilania gazem. Jeśli elektrozawór benzyny przepuszcza paliwo bez jego włączenia: silnik będzie dalej pracował, a jeśli jest szczelny silnik zgaśnie.
    Pozdrawiam.”