Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[FF1 1.8 TDDI 2000r] Kontrolka ładowania akumulatora

13 Sty 2011 17:37 7656 9
  • Poziom 13  
    Witam.
    Tak jak w temacie. Po odpaleniu silnika po jakiejs minucie zapala sie kontrolka ladowania akumulatora i nie gasnie juz. Sytuacja powtarza sie za kazdym razem jak sie uruchamia silnik.
    Alternator Magneti Marelli 90A
    Ford Focus MK1 1.8 TDDI 2000 r kombi.

    Czego szukac? jak sprawdzic? Ile to moze kosztować?
  • Testo
  • Poziom 42  
    W większości nowszych samochodów, nie obejdzie się bez, wyjęcia alternatora na zewnątrz .A często są "dobrze schowane.
    A jeśli chodzi o diagnozę ;
    1-Regulator napięcia
    2-szczotki. to na początek.
    Tylko jeśli chodzi o szczotki, to wzrokowo ocenimy i jak są kiepskie, to można wymienić.Natomiast regulator można sprawdzić raczej w dobrym warsztacie.Chyba że przez wymianę i jak działa to znaczy że udało się trafić w usterkę.
    Codo kosztów to oceniam,że przy takich usterkach 200-300 zł.,a jak coś poważniej ,to i drożej.
  • Testo
  • Poziom 21  
    W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora.
  • Poziom 13  
    Niby tylko 2 śruby go trzymją ale jest w tak "dogodnym" miejscu do krecenia ze szkoda mowic :(
    A co sadzicie o diodach prostowniczych? Czy moga miec cos z tym wspólnego? Brac sie samemu za krecenie przy tym ..czy lepiej oddac do warsztatu elektryki samochodowej?
  • Poziom 42  
    Oczywiście ,zdarza się że diody też padają .A co do naprawy, to zależy czy "czujesz się na siłach" .Nie mówiac o tym,że samo wyjęcie z samochodu może dać dobrze w d..ę
    Powodzenia
  • spec od auto-elektro
    Temat raczej wałkowany ale podaj napięcia na akumulatorze i na trzy pinowej kostce.P
  • Poziom 19  
    archaniol40 napisał:
    W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora.


    Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester. Z doświadczenia wiem że częstą przyczyną jest właśnie regulator napięcia. Jednak bez sprawdzenia alternatora na stole probierczym można tylko gdybać:)
  • Poziom 21  
    Witam na poczatek do sprawdzenia przewód do sterownika czesta usterka w tym modelu
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Problem rozwiazany. W moim przypadku to byl - Regulator napięcia. Wymieniono na zamiennik i teraz dziala. Koszt uslugi 250 zł.

    Uwagi. Regulator Magnetti Marelli szczotki zjechane w 50% - czemu padlo padlo?
    Efekt chyba uboczny i do dalszego sprawdzenia - pojawil sie blad DTC 9359, ale to juz na inny temat.
    Prosze o zamkniecie tematu.
  • Poziom 19  
    Regulator to jest rzecz elektroniczna więc nie znasz dnia ani godziny:)