Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 Lift 1,9AVF ESP pada ABS?

mazda323c 13 Sty 2011 17:57 7025 27
  • #1 13 Sty 2011 17:57
    mazda323c
    Poziom 19  

    Witam.
    Problem jest taki, auto jedzie około 80-100-120km/h i zapala sie kontrolka (mrugnie) ESP auto lekko zwalnia, lecz dzieje się to na dłuższym odcinku dalej niż 30km.
    Klient twierdzi, że od momentu wymiany przegubów (dwóch) w kołach. Sprawdzałem błędów nie ma żadnych, czujniki posprawdzane wizualnie ok koronki na przegubach wizualnie ok, czujniki zamontowane dobrze koła wszystkie równe. Kąt kierownicy ok.
    Nie wiem czy to zbieg okoliczności i pada ABS?
    Pomocy.

    0 27
  • #2 13 Sty 2011 18:33
    Usunięty
  • #3 23 Sty 2011 02:21
    zeimp
    Moderator Samochody

    A kiedy robisz test na sprawność czujników ABS-u, to prędkość (przy jeżdzie na wprost) jest taka sama we wszystkich kołach???

    1
  • #4 23 Sty 2011 10:40
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Może koronki są inne na tych nowych przegubach

    0
  • #5 23 Sty 2011 18:57
    mazda323c
    Poziom 19  

    czujniki pokazuja równą predkośc, koronki na oko są równe, ale jak by coś było nie tak z koronkami to za kazdym razem przy predkościach (powiedzmy 80km/h) pojawił by sie ten obiaw. A dziwne jest to że na odcinku 5km- 10km jest ok a około 25km zdaża sie to raz a na 60km zdaża sie to np: 3 razy. Tak jakby sie coś nagrzewało dodam że dzieje sie to przy zwalnianiu, rozpedzaniu i równej jezdzie (tak klient tłumaczy)fakt nie sprawdzałem czujnika stopu, ale teraz umówie sie z gościem i pojedziemy testować na dalszym odcinku.Dam znać co wyszło

    0
  • #6 23 Sty 2011 19:05
    zeimp
    Moderator Samochody

    A sprawdż jeszcze wtyk w pompie ABS-u. Może jakieś piny nie łączą...

    0
  • #7 23 Sty 2011 19:08
    tomek101
    Poziom 13  

    Mialem taki przypadek po naprawie zawieszenia.Wez mloteczek i podobijaj czujniki w przednich kolach.Potafia sie lekko wysunac i zle czytaja

    0
  • #8 23 Sty 2011 19:13
    mazda323c
    Poziom 19  

    tak to już porobilem odstep jest ok

    0
  • #9 23 Sty 2011 19:14
    brandy-p
    Poziom 31  

    Na moje oko, pada sterownik. Po dłuższej jeździe temperatura rozprzestrzenia się na całą komorę silnika. Rozbierz sterownik, zdejmij żel w okolicy grubszych/srebrnych połączeń i delikatnie próbuj podnieść te "druciki". Na pewno jeden okaże się oberwany.

    0
  • #10 23 Sty 2011 19:54
    tomek101
    Poziom 13  

    Jesli druciki to dobrym sposobem jest na zalaczonym zaplonie poszarpac wtyczka od abs-u mocno na boki jesli jest przerwa na drycikach to zaswieci kontrolke na wyswietlaczu

    0
  • #11 24 Sty 2011 11:06
    rafikp90
    Poziom 2  

    u mnie sie dzialo podobnie przy vw sharan 2005 rok pojechal troche i tak jak by mocy mu braklo a wina byly opony z przodu byly 205/55/16 a z tylu byly 205/60/16 po wymianie opon problem zniknol

    0
  • #12 24 Sty 2011 19:49
    mazda323c
    Poziom 19  

    brandy-p napisał:
    Na moje oko, pada sterownik. Po dłuższej jeździe temperatura rozprzestrzenia się na całą komorę silnika. Rozbierz sterownik, zdejmij żel w okolicy grubszych/srebrnych połączeń i delikatnie próbuj podnieść te "druciki". Na pewno jeden okaże się oberwany.
    tak wiem kolego ale nie chciałem go jeszcze rozrywać, ale chyba bede musiał.Zobaczymy co pokaże jutrzejsza jazda testowa na dalszym odcinku

    Dodano po 1 [minuty]:

    rafikp90 napisał:
    u mnie sie dzialo podobnie przy vw sharan 2005 rok pojechal troche i tak jak by mocy mu braklo a wina byly opony z przodu byly 205/55/16 a z tylu byly 205/60/16 po wymianie opon problem zniknol
    tak to na samym początku sprawdzilem, a po za tym klient twierdzi ze to od czasu zmiany przegłubów u mechaniora

    0
  • #13 24 Sty 2011 19:57
    Usunięty
  • #14 24 Sty 2011 20:12
    brandy-p
    Poziom 31  

    Przecież w takim przypadku byłby błąd sygnału z danego czujnika, a jak autor pisał, "błędów brak"

    0
  • #15 24 Sty 2011 20:19
    Usunięty
  • #16 24 Sty 2011 20:23
    mazda323c
    Poziom 19  

    Bez urazy ale takie dobijanie na oko to jeb.nie kotka za pomocą młotka.Oczywiście że może pomóc ,ale od czego jest wykres?Masz czarno na białym,a problem że zrywa komunikację po przekroczeniu określonej prędkości to nie problem.[/quote]tak kolego brak błędów to mało najgorsze jest to że zrobiłem kilka km i nic sie nie działo od poczatku stawialem na sterownik abs bo tylko to by wyjasnialo dlaczego po zmianie przegłubow pojawil sie problem (mechanior walił mlotkiem był wstrząs i masz) a absy podają jak kawki w tych autach

    0
  • #17 24 Sty 2011 20:50
    Usunięty
  • #18 24 Sty 2011 22:11
    mazda323c
    Poziom 19  

    jorge83 napisał:
    Cytat:
    od poczatku stawialem na sterownik abs bo tylko to by wyjasnialo dlaczego po zmianie przegłubow pojawil sie problem (mechanior walił mlotkiem był wstrząs i masz) a absy podają jak kawki w tych autach

    Ale układ bosch esp miał chyba oddzielony sterownik od hydrauliki.Nie wiem czy twój ale był taki.Może być tak że problem nie powróci.]Link[/url][/b]
    to jest pompa z elektroniką (osobne miały starsze roczniki) a problem powraca regularnie poniewaz u mnie bedzie trzeci raz a przede mna mechnior kilka razy go meczył

    0
  • #19 25 Sty 2011 22:21
    mazda323c
    Poziom 19  

    pojechałem na test z klientem i tak jak mówil po okolo 20km mrógła i auto lekko zwolnło oczywiscie nic nie zdiagnozowałem ponieważ od 40km/h zrywał komunikacje dla bezpieczeństwa, ale do czego zmieżam obiaw objawiała sie przy ponad 80km/h i czym dalej tym częsciej choć nie wplywały na to dziury ale jednak myśle ze to jednak sterownik za dwa tygodnie ciag dalszy bedziemy ciać abs narazie dzieki wszystkim za pomoc i za zainteresowanie pozdrawiam

    0
  • #20 12 Lut 2011 08:53
    butchboy
    Poziom 1  

    (Passat 2003 1,9tdi 130 km) mam identyczny problem; tzn - esp się włącza jak lekko zabuja autem na nierównościach przy około 90-100km/h - dodam, że jazdy na wprost, a abs często się załącza jak dojeżdżam do świateł lub gdziekolwiek hamuje tuż przed zatrzymaniem auta; nie było tej usterki dopóki mechanik nie wymieniał mi, tydzień temu przegubów i łożyska w kole (oprócz tego czyścił jeszcze turbinę i wymieniał chłodnice - ale to nie ma przecież związku z układem jezdnym; wczoraj oddałem auto na ten sam warsztat i nie zapłacę już ani grosza dopóki usterka nie zostanie usunięta) mechanik twierdzi, że to mocowanie czujników absu przy kołach i że to naprawi.. - prawdopodobnie jeden z jego uczniów co to robili za mocno nap.lał młotkiem.. - fakt faktem wszystko wskazuje na czujniki na kołach - bo do momentu ich ruszania banglało..

    0
  • #21 25 Lut 2011 18:30
    mazda323c
    Poziom 19  

    Witam rozebrałem ten abs i nic wszystko ok. w koncu wysłalem gościa na zmiane przegłubów i teraz jest wszystko ok byly winne przegłuby głownie jeden mial minimalna odchyłkę , zamykam temat dzieki wszystkim za zainteresowanie pozdrawiam

    0
  • #22 14 Lis 2012 17:01
    noproblemxmx
    Poziom 2  

    Witam mam podobny problem,u mnie w pasku wygląda to tak, że odpale go i wszystko jest oki,po jeżdzę po miecie,jest oki ale jak wyskocze poza i jadę równą prędkoscią to zapala mi się kontrolka esp i nie reaguje na włącz/wyłącz,są i takie momenty że jeżdze i wszystko jest oki,zero problemów,abs działa caly czas na vag wyskakują mi 2 błędy,czujnik płynu (błąd sporadyczny) i czujnik prędkosci...po kasowniu nic sie nie poprawiło

    0
  • #23 14 Lis 2012 17:26
    mazda323c
    Poziom 19  

    noproblemxmx napisał:
    Witam mam podobny problem,u mnie w pasku wygląda to tak, że odpale go i wszystko jest oki,po jeżdzę po miecie,jest oki ale jak wyskocze poza i jadę równą prędkoscią to zapala mi się kontrolka esp i nie reaguje na włącz/wyłącz,są i takie momenty że jeżdze i wszystko jest oki,zero problemów,abs działa caly czas na vag wyskakują mi 2 błędy,czujnik płynu (błąd sporadyczny) i czujnik prędkosci...po kasowniu nic sie nie poprawiło
    czujnik predkosci auta czy ktoregos kola? byly jakies naprawy wczesniej?

    0
  • #24 15 Lis 2012 09:30
    noproblemxmx
    Poziom 2  

    tylko prędkoci auta,wymieniamy byl przedni prawy przegób,usterka pojwila sie po wierwszych sniegach jak czesto esp wkraczalo do akacji...wczoraj zrobilem 500km i bylo oki i dzis po ok 10km znow sie włączyło...

    0
  • #25 15 Lis 2012 10:45
    mazda323c
    Poziom 19  

    A po skasowaniu błedów diagnozowales ponownie czy cos wyskoczylo ?

    0
  • #26 15 Lis 2012 16:34
    noproblemxmx
    Poziom 2  

    Te beledy mialem juz od momentu jak kupilem paska,kasowalem je na samym poczatku po kupnie i teraz,paska mam rok a z esp borykam sie od 2 tygodni mniej wiecej...

    0
  • #27 15 Lis 2012 17:04
    serwus2009
    Poziom 16  

    Miałem podobny problem w swoim aucie grupy VW z 2007. Podobne objawy zauważyłem przy lekkim przychamowaniu i próbie gwałtownego przyśpieszenia, to było po wymianie przedniej piasty (skończył się pierścień magnetyczny), po wymianie drugiej przedniej piasty (też koniec pierścienia magnetycznego) zrobiłem ponad 10 000 km i wygląda na to, że jest ok, dlatego myślę że poprostu ESP działa w poprawny sposób tylko dostaję czasem nie poprawne informację co do prędkości obrotowej kół przez co uaktywnia się i stabilizuje tor jazdy.

    0
  • #28 15 Lis 2012 21:21
    mazda323c
    Poziom 19  

    noproblemxmx napisał:
    Te beledy mialem juz od momentu jak kupilem paska,kasowalem je na samym poczatku po kupnie i teraz,paska mam rok a z esp borykam sie od 2 tygodni mniej wiecej...
    ja pytam o bledy aktualne, pojawily sie te same ? inne? czy brak bledow?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo