Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran kontrolka silnika i błąd p1495

KUBA, 13 Sty 2011 22:55 10983 8
  • #1 13 Sty 2011 22:55
    KUBA,
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Założyłem jeszcze raz temat, ponieważ moderator usunął bo użyłem caps lock.w temacie powtarzam post z tamtego tematu poniżej:
    problem mam z Vw Touranem rok 2006 silnik 1.9 tdi 77KW a więc świeci się kontrolka silnika po podpięciu komputera wyskoczył błąd:

    P1495 Radiator exhaust gas recirculation swith-over valve-N345: open or short to ground.

    Więc zdemontowałem zaworek N345, o którym mowa w błędzie i podłożyłem z innego samochodu. Nic to nie dało błąd dalej ten sam. Zmierzyłem napięcie na wtyczce i pokazuje 0,4V a w samochodzie, który jest sprawny na tej samej wtyczce jest 8,4V.
    Macie jakieś sugestie?
    Przerwany, kabel sprawdzić wiązkę?
    Podpowiedzcie coś?
    Z góry dziękuję.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, że została sprawdzona wiązka. Przedzwonione kable do samego sterownika i wszystko w porządku.
    Czy problem leży w sterowniku?
    Jakieś sugestie macie ?

  • #2 14 Sty 2011 04:57
    Sztomel
    Poziom 34  

    Sprawa wygląda tak, że nie mierzy się napięcia pomiędzy pinami wtyczki tylko pomiędzy pinem nr 1 tej wtyczki a masą silnika i wtedy napięcie ma wynosić tyle samo ile napięcie akumulatora. Na pin 1 wtyczki jest stale podawane napięcie. Na pin nr 2 wtyczki sterownik silnika podaje masę sterując elektrozaworem N345 ale tylko wtedy jeśli temperatura płynu chłodzącego osiągnie około 50*C - wtedy ECU podaje masę i wysterowuje w ten sposób N345 aby ten podał podciśnienie na siłownik zamykający zawór spalin i dopiero w tym momencie spaliny biegnąc przez chłodnicę spalin są schładzane zanim trafią do kolektora ssącego poprzez zawór EGR. Zanim silnik osiągnię tę temperaturę to spaliny omijają chłodnicę spalin a zatem wtedy i N345 nie jest aktywowany przez ECU. Zatem sprawdź sobie najpierw rezystancję pomiędzy dwoma stykami na elektrozaworze N345 - ma się mieścić w zakresie 25 do 45 Ω a jeśli nie to znakiem tego cewka w nim będzie albo spalona albo przerwany jej obwód. Jeśli N345 będzie sprawny to po rozgrzaniu silnika do temperatury powyżej 50*C wypnij wtyczkę z N345 i sprawdź multimetrem czy na jej pin nr 2 podawana jest masa.

  • #3 14 Sty 2011 12:17
    KUBA,
    Poziom 8  

    Napięcie na pinie nr 1 mierzyłem pomiędzy pinami i do masy akumulatora też jak mierzyłem do masy akumulatora to wynosiło wtedy napięcie 3.5v kabel od pinu 1 był dobry do samego sterownika dzwoniłem go miernikiem natomiast kabel masowy nie dzwonił sprawdzając go do sterownika tak jak by był przerwany na karoserie jak dawałem to dzwonił ale przy sterowniku nie myślałem że sterownik napięciem steruje a nie masą ale nie znam się dobrze na elektronice czyli kolego sztromel może być walnięty kabel masowy od sterownika do wtyczki ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha opór na zaworze mierzyłem i wynosi 35 omów tak że wygląda na dobry

    Dodano po 11 [minuty]:

    multimetra nie posiadam

  • #4 14 Sty 2011 17:30
    emeryt2
    Poziom 42  

    To czym te omy mierzyłeś i napięcie / 3,5 V kabel od pinu 1/ .?

  • #5 14 Sty 2011 17:41
    KUBA,
    Poziom 8  

    miernikiem

    Dodano po 10 [minuty]:

    sory wygłupiłem się trochę nie wiedziałem ze miernik to jest to samo jak pisałem wyżej nie mam z elektronika styczności na codzień

  • #6 14 Sty 2011 18:59
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Podaj kod silnika bo nie moge znaleść opisu do tego błędu.

    czasem nie chodzi o przepustnice?

    jezeli tak to sprawdź bezpieczniki 10 A w skrzynce po prawej jak maske otworzysz.

  • #7 15 Sty 2011 09:56
    KUBA,
    Poziom 8  

    Kod silnika to BKC kolego sprawdzałem już wcześniej ten bezpiecznik i jest dobry.jak byście mieli jeszcze jakieś pomysły to piszcie z góry dzięki

    Dodano po 7 [minuty]:

    nie kolego nie o przepustnice.Chodzi o zaworek który steruje podciśnieniem na siłownik,ten zaś otwiera lub zamyka przepływ spalin przez chłodnice spalin kolega sztromel wyżej opisał działanie

  • #8 25 Lut 2011 19:21
    robmaz
    Poziom 20  

    Mam pytanie do kol.Sztomel.
    Czy n345 działa tak jak opisałeś przy silniku 2,7 BPP w Audi?

  • #9 16 Gru 2011 11:55
    kryto
    Poziom 1  

    Witam mam pytanie do kolegi KUBA czy problem udało się rozwiązać. Mam podobny problem w passacie b6 2006r silnik BLS i potrzebuję pomocy jak to naprawić.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME