Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasada działania zaworu hydraulicznego

14 Sty 2011 07:42 14514 12
  • Poziom 11  
    Witam,

    zwracam się do Was z takim oto problemem:
    w maszynie wtryskowej jest wyciągacz rdzenia i zawór owego rdzenia ma wysterowane dwie cewki. Czy jest to prawidłowy stan, czy też cewki powinny być wysterowane naprzemiennie?

    Załączam schemat bloku hydraulicznego i real foto.

    Zasada działania zaworu hydraulicznego

    Zasada działania zaworu hydraulicznego

    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    kkknc napisał:
    Tak mogą pracować obydwa.


    Dzięki za odpowiedź ale chciałbym wiedzieć, dlaczego mogą być wysterowane równocześnie. Byłbym wdzięczny za rozwinięcie wypowiedzi.

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    To zawory 2/2 (dwudrogowe dwupołożeniowe) mają 2 stany (albo są otwarte albo zamknięte). Gdybyś przedstawił większy fragment schematu mógłbym stwierdzić jaką funkcję pełnią.Myślę, że mają za zadanie spuszczać (przepraszam za określenie) ciecz hydrauliczną z linii A1 i B1 do zbiornika (widać pod nimi podwójny zawór zwrotny więc ciecz nie ma innej drogi powrotu).
  • Admin DIY, Automatyka
  • Poziom 11  
    pepitto napisał:
    To zawory 2/2 (dwudrogowe dwupołożeniowe) mają 2 stany (albo są otwarte albo zamknięte). Gdybyś przedstawił większy fragment schematu mógłbym stwierdzić jaką funkcję pełnią.Myślę, że mają za zadanie spuszczać (przepraszam za określenie) ciecz hydrauliczną z linii A1 i B1 do zbiornika (widać pod nimi podwójny zawór zwrotny więc ciecz nie ma innej drogi powrotu).


    Na zdjęciu ze stanem faktycznym pokazany jest jeden zawór z dwoma cewkami więc to nie są dwa zawory tak jak na schemacie. Są w niego wpięte dwa przewody na szybkozłączkach, które wysuwają i wsuwają rdzeń w formie wtryskowej.

    bestler napisał:
    A tak jak jest teraz (wysterowane dwie cewki) to maszyna działa źle ?


    No właśnie podejrzewam, że ciśnienie wysuwania jest blokowane przez ciśnienie wsuwania ponieważ występują problemy z zatrzymywaniem się po delikatnym wysunięciu. Po zamontowaniu manometrów na wysuwanie i powrót widać, że wskazówki w połowie drogi tak jakby się zatrzymują i po chwili następuje kontynuowanie wysuwania/wsuwania.
  • Poziom 18  
    Tak, zdaję sobie sprawę że to jest podwójny zawór. Stwierdzenie dlaczego to nie działa tak jak powinno po obejrzeniu tego fragmentu schematu, to mniej więcej tak jak stwierdzenie przyczyny uszkodzenia samochodu po obejrzeniu kierownicy.
  • Poziom 11  
    pepitto napisał:
    Tak, zdaję sobie sprawę że to jest podwójny zawór. Stwierdzenie dlaczego to nie działa tak jak powinno po obejrzeniu tego fragmentu schematu, to mniej więcej tak jak stwierdzenie przyczyny uszkodzenia samochodu po obejrzeniu kierownicy.


    Cały schemat jest powiększony tylko o siłownik. Jutro załączę real foto zawierające cały blok hydrauliczny, może to coś Wam podpowie i mi jakoś wyjaśnicie problem.

    Zasada działania zaworu hydraulicznego

    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Sopel85 napisał:
    Witam,

    Czy jest to prawidłowy stan, czy też cewki powinny być wysterowane naprzemiennie?

    Załączam schemat bloku hydraulicznego i real foto.

    Zasada działania zaworu hydraulicznego



    To jest zawór proporcjonalny i to elektronika sterująca (prawdopodobnie oddzielna karta zabudowana w szafie sterowniczej) decyduje która cewka i w jakim stopniu jest wysterowana.
  • Poziom 11  
    noplis napisał:
    To jest zawór proporcjonalny i to elektronika sterująca (prawdopodobnie oddzielna karta zabudowana w szafie sterowniczej) decyduje która cewka i w jakim stopniu jest wysterowana.


    Dokładnie, jest to zawór proporcjonalny ale dlaczego na obydwóch cewkach mamy napięcie? Tak powinno być?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Może to pomoże:

    Zasada działania zaworu hydraulicznego

    Napięcie jest stałe - zmienia się wypełnienie impulsów, więc LED-ki na wtyczkach mogą się świecić jednocześnie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W tym bloku zaworowym masz dokładnie trzy cewki podkreślone na zielono. Po otwarciu podwójnego zaworu sterowanego cewką 638Y1 następuje przepływ sprężonej cieczy hydraulicznej do siłownika przez wejście A czerwona kreska. Żeby siłownik mógł pracować z musi następować odpływ cieczy hydraulicznej z drugiej strony siłownika, co zapewnia cewka 630Y2 z sekcji 604.1 kolor żółty. Przez sam zespół zaworu oznaczonego jako NG10 ciec się nie wróci z powodu zaworów jednokierunkowych w sekcji 603.1. Dodatkowo zawór NG10 z sekcji 602.1 W stanie wyłączony łączy zasilanie z odpływem, dzięki czemu olej krąży z pompy do zbiornika nie wykonując pracy. To rozwiązanie zmniejsza pracę oleju ( wolniej się zużywa), zmniejsza się też zapotrzebowanie energii w danym momencie, powiększając ekonomikę pracy. Zmniejsza też zużycie pompy, jeżeli jest zębata.
    Zasada działania zaworu hydraulicznego
  • Poziom 11  
    Dzięki wszystkim za pomoc :)

    Pozdrawiam