Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z temperaturą silnika Fiat Palio 1.2 2000r.

14 Sty 2011 15:44 3124 4
  • Poziom 9  
    Witam,mam pewien problem z układem chłodzenia w moim fiacie.Kiedyś padł mi wiatrak od chłodnicy (zatarł się) i oczywiście zagotowało i wywaliło cały płyn.Po wymianie wiatraka jeszcze jeździłem samochodem około 6 miesięcy,zaczął się zapowietrzać i w końcu wymieniłem UPG.Wszystko wróciło do normy,układ się już nie zapowietrza,węże są miękkie,ale mam problemy ze wskazaniem temperatury silnika.Wskaźnik pływa w zakresie 1/3 do 3/4 skali,tylko podczas wysokich obrotów silnika,przy predkości około 120 km/h i na wyłączonym ogrzewaniu(ogrzewanie na zero lub do 3/4 na pokrętle).W normalnym ruchu ulicznym odchylanie wskaźnika jest minimalne,to jest około 2 mm,wiatrak się prawidłowo załącza 1 mm przed połową,problem powstaje po przekroczeniu około 100 km/h czyli przy 3000 obr/min.Zauważyłem też że przy włączonym ogrzewaniu na max problem nie występuje,czyli wskazówka podczas szybkiej jazdy i wysokich obrotów nie wychyla się za połowę,ale nieznacznie pływa około 3 mm.Jak stoję samochodem w miejscu i trzymam go na obrotach około 3500 obr/min to bardzo szybko rośnie temperatura ponad połowę i powoli opada,ale wiatrak się nie załącza,dopiero po chwili,jak spadnie temperatura do połowy.Boje się że znowu przegrzeje silnik i będę musiał robić UPG.Nie podoba mi się to że podczas wysokich obrotów ten wskaźnik rośnie do skali 3/4,a wiatrak podczas postoju włącza się przed połową.Dodam że podczas wymiany UPG został wymieniony pasek rozrządu i nowy termostat,nowy korek od zbiorniczka,układ jest odpowietrzony dokładnie.Poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest na max podczas jazdy i spada do poziomu prawidłowego jak ostygnie.Nigdy wcześniej nie miałem takich objawów na wskazaniach temperatury.
  • Poziom 9  
    Witam, spróbuj wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego.
  • Moderator Samochody
    Tak na prawdę prawidłowo to wentylator powinien się załączać zdecydowanie ponad 1/2 skali, w okolicy kreski 3/4. Niestety, przynajmniej w Puntach (ale to en sam silnik), normą jest zmiana charakterystyki czujnika z upływem czasu.

    Wahania wskazówki na wysokich obrotach mogą mieć dwojakie podłoże - zapowietrzony układ chłodzeniu lub problem ze stabilizacją napięcia.
  • Poziom 9  
    Czujnik wymieniony na nowy,układ odpowietrzony.Dalej ten sam efekt,przy pracy na wysokich obrotach i przy większych prędkościach.Wymienię jeszcze termostat,może ma jakąś wadę,może się nie otwiera do końca i stąd ten efekt.
  • Poziom 9  
    No wreszcie,termostat wymieniony na oryginalny Fiatowski i problem znikł.Teraz niezależnie od prędkości i od obrotów silnika temperatura stoi w połowie i ani drgnie,wentylator włącza się regularnie 3 mm ponad połową.Termostat zamiennik nie zdał egzaminu,albo był wadliwy,wnioskując lepiej zapłacić więcej za oryginalną część,niż zapłacić mniej za zamiennik i mieć problemy.