Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Momenty dokręcania elementów silnika Opel Vectra B 2.0dti

14 Sty 2011 18:09 20661 4
  • Poziom 9  
    Witam,poszukuje momentów dokręcania elementów silnika a najbardziej interesuje mnie dokręcanie śrub w kolektorze ssącym oraz jarzm wtryskiwaczy do głowicy. Proszę o pomoc.
  • Poziom 17  
    Wtryski wg. serwisu:dokręcić przedłużką bez pokrętła.Samą dłonią do wyczuwalnego oporu+45*.Co do tych stopni to z pamięci.Ważne żeby uszczelniacze metal/gumowe były nowe.Czasami nowy potrafi puszczać po nocy i wtedy powietrze w układzie potrafi napsuć nerwów.
  • Poziom 9  
    Kolego jak już będę w domu to skopiuje wszystkie dane co do momentów z autodaty i wrzuce.
  • Poziom 11  
    GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak
    * tzn wartość kątowa w stopniach
    poziom 1-25Nm
    poziom 2-65*
    poziom 3-65*
    poziom 4-65*
    poziom 5-65*
    poziom 6-15*
    POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA
    łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak
    łożysko główne-1etap-90Nm
    2etap-60* +15*
    łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak
    łożysko korbowodu-1etap-35Nm
    2etap-45*+15*
    śruby miski olejowej M8=20Nm
    M10=40Nm
    korek spustowy oleju-10Nm
    koło zamachowe/blacha zabieraka nowe śruby nakrętki/tak
    koło zamachowe/blacha zabieraka-45Nm+30*+15*
    płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego-15Nm
    centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika wymiana śrub nakrętek/tak
    centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika-150Nm+45*+15*
    koło wałka rozrządu nowe śruby narętki/tak
    koło wałka rozrządu-90Nm+60*+30*
    łożysko wałka rozrządu/obudowa wałka rozrządu-20Nm
    osłona głowicy silnika-8Nm
    kolektor ssący do głowicy silnika nowe śruby nakrętki/tak
    kolektor ssący do głowicy silnika -22Nm
    kolektor wydechowy do głowicy silnika nowe nakrętki śruby/tak
    kolektor wydechowy do głowicy silnika-22Nm
    nakrętka złącznika wtrysku paliwa=15Nm
    koło pompy wtryskowej/-paliwa-20Nm
    kołnierz pompy wtryskowej-/paliwa-25Nm
    uchwyt pompy wtryskowej/-paliwa-20Nm
    świece żarowe-10Nm
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego,bardzo mi pomogłeś.
    No więc samochód w pełni sprawny,usterka naprawiona. Przyczyną był nieszczelny układ paliwowy,a dokładnie filtr paliwa i prawdopodobnie uszczelniacze na wtryskach. Wszystkim serdecznie dziękuje. Zamykam temat.
    Pozdrawiam