Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 95xf gaśnie silnik. Odpala ponownie po 10-20 minutach.

matjusti 14 Sty 2011 19:55 3269 5
  • #1 14 Sty 2011 19:55
    matjusti
    Poziom 9  

    Witam!Przyszło mi wczoraj po raz któryś set z koli naprawiać daf-a 95xf, euro 3, 2000 rok który ma problem,że sam się wyłącza motor,ale podkreślam kontrolki i zegary nie gasną.Sprawdziłem: -napięcia i masę dochodzące do kasety UPEC w trakcie wystąpienia (czyli gaśnięcia silnika) są ok! -wymieniłem przekażnik G 126 (bez zmian!)wymieniłem kasete sterującą UPEC (bez zmian!) wiązkę elektryczną pod względem przebić na funkcję np.motor stop (bez zmian!) dodam jeszcze,że nie ma na to reguły auto zgaśnie,a po odczekaniu od 10 do 20 min odpala i jedzie przez 100 lub 200 km do następnego zgaśnięci.Co Panowie na to!?



    Dodam jeszcze,że to pierwsze euro 3. 2000 rok

    0 5
  • #2 14 Sty 2011 22:15
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Immobilizer w euro 3 nie dopuści do odpalenia, a po odpaleniu już nie potrzebuje immobilisera do dalszej pracy.
    Masz prawdopodobnie problem z układem paliwowym.Sprawdź zbiornik paliwa, czy przypadkiem nie robi się podciśnienie (odpowietrznik).Po zgaśnięciu, po parunastu minutach ciśnienie wyrównuje się z atmosferycznym i dalej ciągnie paliwo.Łatwo sprawdzić-zdejmij korek i przejedź się.
    Usterki, jakie typowałeś,wymiana przekaźnika zapłonu, sprawdzenie mas+zasilań do ECU, one wszystkie powodują Engine Warning na desce, a u ciebie nic.
    Taka usterka, gdy UPEC gaśnie bez śladów na desce, to zawsze usterka układu paliwowego.UPEC ECU nie jest w stanie monitorować ciśnienia paliwa, po prostu wtryskuje "na ślepo", czy paliwo jest , czy go nie ma.
    Sprawdź też pompę zasilającą-często lubi się wielowypust w kółku do czujnika wałka rozrządu wyrobić i "słabo" napedza pomę.spróbuj zrobić niezależne zasilanie prosto do pompy zasilającej z jakiegoś kanisterka i przejedź się.zgaśnie-szukaj dalej w układzie paliwowym.Jakąś godzinę temu wróciłem z awarii, gdzie XF95 stanął na drodze bez jakichkolwiek warning lights na desce.Znalazłem kawałek woreczka foliowego w rurce zasysającej paliwo z baku.Bastard do znalezienia, zajęło mi to cholerną godzinę, zanim znalazłem.
    Najgorszym przypadkiem jest wkręt w przewodzie paliwowym.Jak silnik zasysa paliwo, to go ciągnie w przewodzie, aż natrafia na kolanko, gdzie zablokuje siebie i przy okazji dopływ paliwa.Zgasisz silnik-wkręt cofa sie z powrotem.Miałem taki przypadek parę lat temu. prze........one do znalezienia!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    SPRAWDŹ DOKŁADNIE ZBIORNIK PALIWA!!!

    0
  • #3 15 Sty 2011 09:32
    mechanik660r
    Poziom 2  

    no zgadziamsie z kolega tez moze byc taka przyczyna ja to mialem tak dafie 105 tylko ze tam byly kawałki slikonu

    0
  • #4 15 Sty 2011 11:12
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    W takim przypadku w XF105 jest duzo latwiej niz w XF95, bo w DMCI ECU w XF105 wykryje gasniecie silnika z przyczyny "paliwowej"- wówczas kreuje blád Misfire Detection".UPEC niestety nie wykrywa blokad i zatorów w ukladzie paliwowym.Dlatego w XF105 jest duzo latwiej zidentyfikowac blad.

    0
  • #5 15 Sty 2011 23:43
    cas50
    Poziom 9  

    sluchaj moze zrob taki test zrob podcisnienie w zbiorniku paliwa okolo 0.2 bar nastepnie masz z tylu filtra paliwa na dole od strony silnika banjo non-return valve bolt odkrec troche 14 klucz jak cieknie paliwo to znaczy ze nie odpowietrza filtra samoczynnie moze byc ta przyczyna lepiej od razu wymien koszt nieduzy

    0
  • #6 16 Sty 2011 02:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Można nawet szybciej i bez wymiany filtra-sprawdzić ten malutki otworek jak dysza u samej góry filtra paliwa( w tym czarnym plastiku).ten otworek jest właśnie do odpowietrzania filtra.

    0