Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toshiba Satellite Pro A60 EN nie wstaje WinXP SP3

14 Sty 2011 23:03 3244 15
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie wszystkich
    Nie wiem jak tu zlokalizować problem z uruchamianiem się systemu WinXp Home SP3 w mojej Toshibie Satellite Pro A60 Model No. PSA65E-01H00U8k.
    Zacznę od początku; kupiłem do niej dysk 100GB Toshiby i chciałem zainstalować świeży system WinXP, po podłączeniu dysku i ustawieniu w Biosie startu z CD-Rom komputer nie widział dysku. Pomyślałem że to może coś z dyskiem ale na innym laptopie (także Toshiba ale A40) ten dysk jest widzialny. Więc zainstalowałem świeży WinXP za pomocą tego drugiego komputera A40, po instalacji powtórnie podłączyłem twardy dysk do swojej Toshiby A60 ale system nie wstaje i pojawia sie komunikat:
    PXE-E53: No boot filename received.
    PXE-MOF: Exiting PXE ROM

    Może któryś z kolegów mógłby mi pomoc co mogę więcej zrobić?
    Pozdrawiam
    piomich
  • Spec od komputerów
    Piszesz:
    > komputer nie widział dysku

    Czy teraz komputer wykrywa dysk?

    > zainstalowałem świeży WinXP za pomocą tego drugiego komputera

    Jezeli nie to po co to zrobiles? Taki system i tak nie bedzie dzialac.

    Podaj dokladny model dysku.
  • Poziom 11  
    Witam
    Tak też mi się wydawało że nie można instalować systemu na innym komputerze a potem przenieść zainstalowany system do innego laptopa.

    Nadal mój laptop nie widzi dysku, w BIOSIE także nie widzi.
    Dysk ten to: TOSHIBA MK1032GAX HDD2D08 C ZK01 T

    piomich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam jeszcze raz
    Nie wiem co się teraz stało ale po włączeniu komputera pojawia się komunikat:
    PXE-E61: Media test failure, check cable
    PXE-MOF: Exiting PXE ROM


    co mogę teraz zrobić, może mógłby mi ktoś pomóc
    Pozdrawiam
    piomich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Kolega pisze że do wymiany most południowy
    tylko jak włożę stary dysk 40Gb z systemem WinXP to komputer normalnie się uruchamia. Tak jak już wcześniej pisałem problemy są gdy chce podłączyć do tego komputera dysk 100GB. Może się powtarzam ale myślałem że to wina dysku, niestety na innym komputerze działa normalnie.

    Rozumiem że z wymianą mostu południowego mogę sobie nie poradzić w domowych warunkach.
    Pozdrawiam
    piomich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam
    no właśnie BIOS jest stary nie aktualizowany w wersji = 1.7
    Na stronie Toshiby widziałem że chyba jest do tego komputera wersja 1.9
    Powiem szczerze że nigdy tego nie robiłem (aktualizacja BIOSU) ale kolega może mógłby mi pomóc w tym?
    pozdrawiam
    piomich
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Wtam
    Zaktualizowałem BIOS do wersji 1.9 (taka tylko jest dostępna) i nadal komputer nie widzi tego mojego nowego dysku 100GB, występują te same komunikaty po uruchomieniu komputera. W tej chwili oczywiście pisze w konfiguracji ze starym dyskiem i systemem WinXp Professional SP2.
    Czy może jakieś sugestie od kolegów.

    Pozdrawiam
    piomich
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie
    Ponawiam temat, nadal mam problemy z dyskiem Toshiba MK1032GAX 100GB.Nadal BIOS nie widzi tego dysku, a gdy woloze stary dysk(z systemem WinXp) Hitasi 40GB to wszystko jest ok. Bios aktualizowałem do najnowszej wersji jak jest dostępna dla Toshiby Satellite Pro A60.
    Szukam na forach podobnych problemów ale nic podobnego nie mogę znaleźć.
    Bardzo proszę o poradę.

    pozdrawiam piomich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzięki vogelek23 za informacje.
    A ile może kosztować taka naprawa mostka południowego i czy to się będzie wogule opłacało przy takim starym laptopie??.
    To chyba na 100 % ten mostek bo sprawdzałem na innym dysku ale 40 GB także Toshiby i ten sam efekt. Ale nadal zastanawia mnie dlaczego na moim dysku Hitasi 40GB z systemem WinXp jest wszystko ok, (nawet pisze teraz do kolegi przy tym dysku).
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie
    Wszystko wskazuje że to chyba mostek południowy jest uszkodzony.Niestety nie naprawiałem komputera w serwisie bo jak dowiedziałem się jaka jest cena za usługę wymiany takiego mostka dałem spokój i komputer leży.
    pozdrawiam
    piomich