Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Marea 1.6 16V nie pali

kubas10 20 Lut 2011 10:32 29234 60
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    kubas10
    Poziom 25  
    Ze wstępnych poszukiwać nie mam zasilania na czujniku położenia przepustnicy i czujniku położenia wałka rozrządu... a zasilane są z tego samego wtyku nr 16....
  • #33
    domex32
    Moderator Samochody
    Bezpieczniki oczywiście sprawdzone?
    Wiązki też?

    W zeszłym roku miałem palio z takim silnikiem, strzelał to w rurę to w kolektor ssący nie szło go odpalić, męczyłem się parę dni, okazało się ze auto miało dwa stany oleju w silniku, po upuszczeniu ponad litra, wszystko wróciło do normy.

    Do tej pory nie rozumiem, co to ma wspólnego, kasatory luzu zaworowego za bardzo rozdęte i zawory się nie domykały? Nie rozumiem, przecież ciśnienie też miał ok.
  • Relpol przekaźniki
  • #34
    kubas10
    Poziom 25  
    Poziom oleju jest ok, bezpieczników jeszcze nie patrzyłem i instalacji też nie ale wydaje mi się że sterownik może robić zwarcie...
  • #35
    kubas10
    Poziom 25  
    Ma ktoś schemat elektryczny połączeń elektronicznego systemu wtryskowo-zapłonowego do tegoż silnika ??
  • #37
    kubas10
    Poziom 25  
    Ze wstępnych ustaleń wszystkie bezpieczniki sprawne, chyba że któreś ominąłem... jedna puszka w przedziale pasażerskim pod kolumną kierownicy i 2 puszki w komorze silnika (jedna przy lewej kolumnie mcpersona a druga przy skrzyni biegów) jeszcze gdzieś ????
  • #38
    raster55
    Poziom 9  
    Kolego przeczytaj i odpisz na PW
    Pozdrawiam
  • #39
    seat21
    Poziom 26  
    a znalazło się zasilanie tps i czujnika wałka rozrządu ,
  • #40
    artur3554
    Poziom 13  
    Witam kolego sprawdź napięcie na pompie paliwa i na sterowniku jaką ma wartość ostatnio miałem taki sam problem tylko z palio 1.6 problemem był brak odpowiedniej masy i elektronika szwankowała.
  • #41
    kubas10
    Poziom 25  
    Zasilanie się nie znalazło ani na tps ani na halotronie, po włączeniu zapłonu nie mam plusa na 16-stce. Z tym palio to też zasilania na owym pinie nie było ??
  • #42
    artur3554
    Poziom 13  
    Z palio był taki problem że pokazywał napięcia na sterowniku i pompie około 5 v
  • #43
    seat21
    Poziom 26  
    a na drugim sterowniku były te zasilania ,oczywiście tam jest 5v
  • #44
    kubas10
    Poziom 25  
    Zasilanie na 16 pinie (wtyk żeński) sprawdzałem na wtyczce wypiętej z ECU... i tam plusa nie ma...
  • #45
    seat21
    Poziom 26  
    tam jest sterownik 1AF , czy z ecu wychodzi te 5v z pinu 16 czy nie , także co tam można sprawdzić na wypiętej wtyczce, zlacze musi byc podpięte pod sterownik
  • #46
    kubas10
    Poziom 25  
    Podpiąłem wtyczkę pod sterownik i zasilania brak na tps i na halotronie i bezpośrednio przy wyjściu z 16 pinu na obydwa obwody ! Co może być grane ?? wadliwy sterownik ??
  • #47
    seat21
    Poziom 26  
    sterownik ten co napisalem , jezeli tak to uszkodzony ,a zalącza przekażnik systemowy
  • #48
    kubas10
    Poziom 25  
    Co złącza przekaźnik systemowy???? pompa startuje i paliwo podaje... iskra też jest...
  • #49
    seat21
    Poziom 26  
    ok ale nadal brak zasilania czujników także sterownik do podmiany rozumiem że to 1AF bo tego schemat sprawdzałem
  • #50
    kubas10
    Poziom 25  
    Fiat Marea 1.6i - 182A4.000 - 185 - 1996-1999
    Magneti Marelli IAW 1AF
  • #52
    kubas10
    Poziom 25  
    Już jeden podmieniłem i chyba jest popsuty... ale z tego co pamiętam na tamtym sterowniku też nie było zasilania na 16-stce....
  • #53
    kubas10
    Poziom 25  
    Kontynuując przygodę z fiatem, czujnik wałka rozrządu ma zasilanie a na oscyloskopie w momencie kręceniem rozrusznika napięcie z 5V spada do 0V i rysują się paczki impulsów. Na komputerze cały czas wychodzi kod usterki:
    MELD 64
    CZUJNIK OBROTÓW SILNIKA
    -Nieprawidłowy sygnał.
    -USTERKA SPORADYCZNA.

    Przeprowadziłem eksperyment o który byłem proszony przez użytkownika Raster.
    Ustawiłem wał na 0 stopni, blokady wałków wskoczyły elegancko. Wykręciłem świece i włożyłem elektrody w każdy cylinder. Na 1 i 4 taka sama długośc na 2 i 3 także taka sama długośc, różnica między 1 i 2 cylindrem 7 cm, różnica między 3 i 4 także 7 cm. Zastanawia mnie czy może wał ustawic na 5 bądź 10 stopni ??
  • #54
    seat21
    Poziom 26  
    jak wyglądają świece po próbie rozruchu zalane ,suche , ten błąd rejestruje podczas próby rozruchu mimo wykasowania,
  • #55
    kubas10
    Poziom 25  
    Świece mokre, po skasowaniu kodu usterki nadal ją rejestruje...
  • #56
    seat21
    Poziom 26  
    okablowanie cz położenia do sterownika ,

    Dodano po 58 [sekundy]:

    zresztą zadzwoń masz nr podany niedawno taki uruchamiałem bo temat się przeciąga
  • #57
    kubas10
    Poziom 25  
    Witam, cały czas wydaje mi się że rozrząd nie jest prawidłowo ustawiony i po paru próbach po zablokowaniu wałków blokadami robię pełen obrót wałem i nie mam kolizji!!!!!!!!!!!!! może ktoś mi powiedzieć o co chodzi ?? Temat trzeba będzie chyba przenieść do innego forum :D

    Dodano po 21 [minuty]:

    Ktoś wie może z jakiego położenia startuje wał ?? 1 tłok w GMP ??
  • #58
    domex32
    Moderator Samochody
    A w momencie kręcenia rozrusznikiem też nie ma 5V na TPS i reszcie?
  • #59
    rykfor
    Poziom 14  
    A jak zablokowałeś rozrząd i kręciłeś wałem to tłoki chodziły?
  • #60
    kubas10
    Poziom 25  
    Co to za głupie pytani ?? Przeczytaj co napisałem powyżej i nie zadawaj pytań co nie wnoszą nic nowego.