Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Marea 1.6 16V nie pali

kubas10 15 Sty 2011 17:23 25910 60
  • #1 15 Sty 2011 17:23
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, jak w temacie Fiat Marea 1.6 16V /1997r. auto nie odpala, w momencie kręcenia rozrusznikiem wali w wydech. Sprawdzone:

    -rozrząd na 100% ustawiony prawidłowo (sprawdzony blokadami);
    -ciśnienie sprężania;
    -podmieniona cewka;
    - iskra jest, paliwo dochodzi, wtryski otwierają się...
    - po podłączeniu do kompa (UniCheck 2000) wychodzi jeden aktualny błąd "parametry autoadaptacyjne"
    Pytanie czy padł sterownik ?? (zgubił mapy zapłonu czy poleciał czujnik położenia wałka rozrządu ??)

  • #2 15 Sty 2011 17:25
    1078231
    Usunięty  
  • #3 15 Sty 2011 17:28
    kubas10
    Poziom 25  

    Nie ma LPG jakby był to napisał bym...

  • #4 02 Lut 2011 14:48
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Najprawdopodobniej czujnik położenia wału, jest na kole zębatym wału korbowego z lewej strony patrząc od przodu pojazdu.

  • #5 02 Lut 2011 20:02
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    jak wali w wydech to problem z iloscia paliwa

  • #6 02 Lut 2011 20:16
    autoas
    Poziom 41  

    Parametry autoadaptacyjne zawsze sie pojawią np. po odłączeniu akumulatora, nie ma sie czym przejmować
    Napisz od czego sie zaczęło - wymiana rozrządu, zerwany pasek lub tym podobne?

  • #7 02 Lut 2011 20:32
    1078231
    Usunięty  
  • #8 16 Lut 2011 21:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Wracając do tematu podłożyłem dzisiaj sterownik ze zdjętym immo i samochód cały czas nie zapala jakby miał za wczesny bądź za późny zapłon. Na kompie wychodzi czujnik położenia wału, tamte wcześniejsze błędy już się nie pojawiają, jak odepnę czujnik to w ogóle silnik nie gada. Czy to możliwe że czujnik wału koryguje też moment wtrysku bądź generuje nieprawidłowy sygnał i przez to wali w wydech ?? Po kręceniu rozrusznikiem świece o dziwo suche !!!!, wyjąłem listwę i wtryski sikają w kształcie V na odległość ok 1m co może być ?? pomocy !

  • #10 17 Lut 2011 15:38
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Może się nie rozleciał ale przestawił.
    Ewentualnie czujnik sam w sobie jest uszkodzony, bywa czasami.
    Ale najpierw sprawdź ustawienie rozrządu. To ze nie daje iskry jak go odłączysz to normalne, on czyta położenie wałka rozrządu.

  • #11 17 Lut 2011 18:59
    kubas10
    Poziom 25  

    Napisałem na samej górze że rozrząd jest ok.... sprawdzałem wałki blokadami a wał z koła zamachowego....

  • #12 17 Lut 2011 19:36
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    No to znaczy ze czujnik jest uszkodzony i odcina zapłon. Ewentualnie jeszcze zobacz czy koło nie jest pokrzywione na tym czujniku i czy wytarty nie jest przez to.
    Jak coś to napisz do mnie na PW mam taki

  • #13 17 Lut 2011 21:28
    kubas10
    Poziom 25  

    Zapłonu nie odcina bo iskra jest i kicha w wydech...

  • #14 18 Lut 2011 11:03
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Ale jak odepniesz czujnik to nie ma iskry? Wiedz jak jest czujnik uszkodzony to czasem bedzie iskra a czasem nie.

    Może wałek jest wytarty i nie otwiera zaworów.

    Ewentualnie jeszcze sprawdź jakie daje ciśnienie pompa paliwa.

  • #15 18 Lut 2011 11:04
    kubas10
    Poziom 25  

    Jak odepnę czujnik iskry nie ma, jak wepnę jest... zawory otwiera bo patrzyłem przy zdjętym kolektorze ssącym.

  • #16 18 Lut 2011 12:24
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    no super ze otwiera ale czy wszystkie równo?

  • #17 18 Lut 2011 19:20
    kubas10
    Poziom 25  

    Zawory otwiera równo bo kompresja jest prawidłowa i taka sama na wszystkich cylindrach (ten sam czas napompowania manometra), rozrząd sprawdzony blokadami wałków tak że nie ma mowy o pomyłce, na popych nie zapalił w ogóle, podmieniony czujnik położenia wału i cały czas to samo. Jakby chciał a nie mógł, strzela w wydech....

  • #19 18 Lut 2011 21:21
    kubas10
    Poziom 25  

    Wydech to na samym początku odpiąłem przez katalizatorem... i też to samo jest, dziwi mnie to że jak odepnę czujnik położenia wałka rozrządu to objawy są takie same jak przy wpiętym czujniku...

  • #20 18 Lut 2011 21:51
    seat21
    Poziom 23  

    sterownik widzi obroty ,przewody z cewek nie pomylone , jaka historia usterki zgasł podczas jazdy ,nie zapalił z rana , ciśnienie paliwa ok ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha nadal wali błedem czujnika walu

  • #21 18 Lut 2011 21:52
    autoas
    Poziom 41  

    Czy tam jest koło pasowe na wale takie zębate, jako foniczne dla czujnika wału?
    Fiat Marea 1.6 16V nie pali

  • #22 19 Lut 2011 07:19
    kubas10
    Poziom 25  

    Sterownik widzi obroty bo po podłączeniu testera i kręceniu rozrusznikiem wskakuje mi wartość ok 200 obr/min... koło takie jak na zdjęciu.

  • #23 19 Lut 2011 07:39
    seat21
    Poziom 23  

    rejestruje nadal błędy, jaka historia usterki zgasł podczas jazdy ,nie zapalił z rana ,

  • #24 19 Lut 2011 08:30
    autoas
    Poziom 41  

    Więc może klin lub same koło uszkodzone

  • #25 19 Lut 2011 13:26
    kubas10
    Poziom 25  

    Samochód przyjechał na sznurku, klient kupił go w takim stanie jak opisuje, sam nie wie jaka jest historia auta...

  • #26 19 Lut 2011 17:17
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Dobra czujnik położenia wału jest uwalony ostatnio miałem podobny objaw jak z rana lub jak był zimny miał problem z odpaleniem albo od czasami tak po prostu nawet na ciepłym.
    Po wymianie czujnika wszystko ustało.
    Czujnik to ten na tym właśnie kole co autoas zapodał.
    Ewentualnie zmniejsz lub zwiększ jego przerwę pomiędzy kołem a czujnikiem.
    Ale jak dla mnie to na 95%ten czujnik.
    Koszt takiego 50 zł

  • #27 19 Lut 2011 17:23
    kubas10
    Poziom 25  

    Napisałem parę postów wcześniej że czujnik wału podmieniałem na nowy i to samo było. Orientuje się ktoś czy czujnik położenia wałka rozrządu to czujnik halotronowy ?? Kostka 3 pinowa 1 - (chyba zasilanie), 2- (sygnał do sterownika), 3 - (masa). Nie mam zasilania, jest natomiast masa. Ma ktoś schemat do tego modelu ??

  • #28 19 Lut 2011 17:48
    raster55
    Poziom 8  

    Witam ja optuję że niestety teza o dobrze ustawionym rozrzadzie jest błedna co prawda po miedzy wałkami są koła zębate i niema mozliwości bez ich wyjęcia poprzestawianie czegoś oraz na kole zału korbowego jest klin ale niestety na kole napędzającym wałek rozrzadu już klina nie ma i łatwo o pomylke.Moim skromnym zdaniem gość wstawił auto do mechanika na wymianę rozrządu mechanikowi nie poszłoz wymiana i gość odebrał auto w takim stanie i poprostu je sprzedał .Moja propozycja sprzwdzić jeszcze raz ustawienie rozrzadu.Ja nie bedziesz wiedział jak sobie z tym poradzić napisz na pw
    Pozdrawiam

  • #29 19 Lut 2011 17:55
    kubas10
    Poziom 25  

    Ze skrzyni z okienka ustawiłem wał na 0 stopni a w tył wałków elegancko wskoczyły mi blokady, blokad źle nie da rady założyć bo tylko jedna jest przyporządkowana jednemu wałkowi i pasuje tylko w jednej pozycji Amen.

  • #30 19 Lut 2011 20:23
    raster55
    Poziom 8  

    Witam ponownie mam prośbę czy mógłbyś przeprowadzić pewien niewielki eksperyment.A mianowicie weź dwie elektrody spawalnicze wyczyść je z otuliny (tylko dokładnie) nastepnie przyszlifuj je na szlifierce tak aby miały dokładnie identyczną długość ,następnie ustaw walki rozrządu na blokadę,odkręć świece z pierwszego i drugiego cylindra i włóż do cylindrów elektrody tak aby dotknęły tłoków i napisz jaka jest różnica w wysokości wystających elektrod.
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME