Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi B4 ABK niskie napięcie na cewce zapłonowej

street 15 Jan 2011 18:02 9601 10
  • #1
    street
    Level 10  
    Witam, znajomego B4 po nocy nie odpaliła. Okazało się, że brak iskry. Wymieniłem cewkę i teraz czasem pali a czasem nie. Zauważyłem, ze gdy nie pali to nie mruga dioda na przełączniku od LPG (Bingo M), gdy zacznie mrugać to odpala od strzała. Podczas gdy nie chciała zapalić, sprawdziłem napięcie na przewodzie plusowym dochodzącym do cewki zapłonowej, okazało się, że wynosi ono 0,4V. Podłączyłem przewodem plus z aku i zaczęła mrugać dioda w przełączniku LPG, silnik odpalił.
    Teraz pytanie, czy ten przewód zasilający cewkę idzie od stacyjki czy też od ECU? Czy na takie zachowanie może mieć wpływ przekaźnik 30 ?

    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Z tego co pamiętam to tam są dwa rodzaje cewki zapłonowej - z wbudowanym modułem zapłonowym i z osobnym modułem.
    Cewka zasilana jest z modułu zapłonowego który zasilany jest ze stacyjki przez skrzynkę bezpiecznikową.
    Najprawdopodobniej masz cewkę z wbudowanym modułem (tylko 3 przewody przy cewce, płaska wtyczka). 3 to plus po stacyjce, 1 masa, 2 połączenie z ECU.
    Jeżeli nie przygasają Ci kontrolki na desce jak jest niskie napięcie na cewce to proponuje prześledzić połączenie modułu zapłonowego ze skrzynką bezpieczników.
  • #3
    street
    Level 10  
    Cewka jest razem z modułem. Wiesz może przez który bezpiecznik idzie zasilanie na tą cewkę? Myślałem, że to wina kostki stacyjki ale teraz zaczynam wątpić bo pompę paliwa załącza. Kontrolki nie przygasają, jak kręce rozrusznikiem to nie rusza sie wskazówka obrotomierza, zanim wszystko działało to przy kręceniu wskazówka drgała.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie ma żadnego bezpiecznika ani przekaźnika po drodze, szukaj tam gdzie się gaziarze pod ten przewód podpięli.
  • #5
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    A ja myślę, że centralka od gazu nawala, lub gazowniki nie polutowali złączy jak trza i teraz masz dyskotekę w kablach. Proponuję jedż do gaziarzy i reklamuj... A co do cewki to masz mieć plus12V po zapłonie, minus i sterowanie... Stawiam na błąd w instalacji gazowej (oczywiście elektrycznej)... ;)
  • #6
    street
    Level 10  
    Nie wiem czy jest błąd gazowników, instalacja działała bez problemu kilka lat.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Ten schemat powinien pasować do Twojego digifanta.
    Wedle tego schematu ze skrzynki bezpiecznikowej ze styku B15 idzie zasilanie po stacyjce na cewkę zapłonową i bezpiecznik 27. O ile schemat jest poprawny to gdy na cewce jest niższe napięcie to takie samo powinno być na bezpieczniku 27.
    Sprawdź czy tak jest. Jeżeli na bezpieczniku jest ok a na cewce nie to znaczy że jest coś nie tak z przewodem miedzy skrzynką a cewką.
    Ostatnio miałem problem w VW, zrobił się zimny lut na płytce gdzie był przekaźnik od resetu ECU zamontowany przez gaziarzy przez co komputer nie był zasilany i auto gasło kiedy chciało.
  • #9
    street
    Level 10  
    Zauważyłem, że po zdjęciu wtyczki z cewki, kontrolka od gazu miga tak jak by miało wszystko działać, zakładam wtyczkę i przestaje dioda mrugać. Przy sterowniku od gazu jest dołożony przekaźnik, złączałem go na krótko ale nic nie pomaga, dołożony jest chyba w celu odłączania sygnału z sondy.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Powtórzę raz jeszcze.
    Wedle tego schematu ze skrzynki bezpiecznikowej ze styku B15 idzie zasilanie po stacyjce na cewkę zapłonową i bezpiecznik 27. O ile schemat jest poprawny to gdy na cewce jest niższe napięcie to takie samo powinno być na bezpieczniku 27.
    Sprawdź czy tak jest. Jeżeli na bezpieczniku jest ok a na cewce nie to znaczy że jest coś nie tak z przewodem miedzy skrzynką a cewką.
  • #11
    street
    Level 10  
    Dziękuje wszystkim za pomoc. Problem rozwiązałem, okazało się, że uszkodzeniu uległo zabezpieczenie antykradzieżowe, dlatego napięcie było zbyt niskie.