Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Otwieranie klapy z pilota...

14 Oct 2004 21:57 5799 13
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    szczepko
    Level 14  
    To od razu szukaj takiego alarmu który ma dodatkową linię do sterowania takimi zabawkami.

    Późnie wystarczy zakupić siłownik do klapy (może w twoim wypadku tak jak i w moim pasku styknie siłownik 6kg typu slave) i odpowiednio popodłączać.

    Schemat postaram się jakiś wypłodzić na poniedziałek, OK?

    Pozdrawiam
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Właściwie przypasyuje ci każdy alarm z kanałem dodatkowym. Wyjście z niego puszczasz na przekaźnik i gotowe. Możesz jeszcze dorobić w kabinie dodatkowy przycisk otwierający klapę i podłączyć go równolegle z alarmem. Jest jeszcze alarm Terminator (kosztuje 200 zł we Wrocławiu). Ma wbudowany m.in. sterownik centralnego zamka (nie trzeba już tych z zestawu) i właśnie wysokoprądowe otwieranie klapy. Podłączasz +12V przez bezpiecznik i wychodzisz na siłownik. Na pilocie jest nawet przycisk oznaczony jako "klapa". Mają też gotowe siłowniki do otwierania. Wygląda to trochę jak elektromagnes z rozrusznika, ale bierze znacznie mniejszy prąd (kosztuje około 80 zł).
  • #5
    ww296
    Level 13  
    ja kupilem alarm za 130 zł z dodatkowym kanalem.
    Kanal ten mozna wykorzystac do roznych celow ale przewidziany jest do klapy.
    Zamontowalem silownik - zwykly od centralnego plusik do niego podlaczylem i bezposrednio do alarmu podpialem sie minusem (trzeci kanal tak jak i wszystkie sterowany jest minusem.
    W alarmie mozna ustawic czas podania masy na ten trzeci kanal albo 0,2 sek albo bodajze 0,7. ustawieniam mam standardowe tz 0.2 dokladnie taki sam sygnal jak do centralnego.

    myslalem ze bede musial zastosowac dodatkowa sprezyne do odciagania silownika ale ta w zamku - standardowa sobie doskonale radzi.
    polecam!!!!
    aha alarm jest przystosowany do otwierania klapy w ten sposob ze ten trzeci kanal otwiera sie tylko wtedy kiedy zaplon jest wylaczony i alarm rozbrojony. czyli nie mam mozliwosci otwarcia przypadkowego w czasie jazdy np i po zamknieciu centralnego - uzbrojeniu alarmu tez nie dziala - czyli nie ma tak ze odchodzac od auta po uzbrojeniu niechcacy otwiera sie klapa uruchamiajac syrene :)
    klape mam na sprezynach wiec po nacisnieciu guziczka otwiera sie calkiem!!! :) - fajny (efektowny) bajer.

    ps. sorki zapomnialem ale oczywiscie sterowanie od alarmu podlaczylem najpierw pod przekaznik - taki zwyky z poloneza czy malucha - nowy kosztuje chyba 7 zł.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ww296 a sprawdziłeś obciążalność prądową wyjścia tego doatkowego kanału? Zazwyczaj nie przekracza 300 mA, a siłownik pobiera znacznie więcej.
  • #7
    ww296
    Level 13  
    Błażej wrote:
    ww296 a sprawdziłeś obciążalność prądową wyjścia tego doatkowego kanału? Zazwyczaj nie przekracza 300 mA, a siłownik pobiera znacznie więcej.


    nie nie sprawdzilem ale stwierdzilem ze do wysterowania przekaznika wystarczy :):):):)
    przeczytaj PS w moim poprzednim poscie :):):):):):)
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ups.No właśnie. nie przeczyałem PS. teraz wszystko jasne.
  • #9
    pulikow
    Level 20  
    Istnieją dwa rozwiązania otwierania bagażnika:

    1. Z pilota odblokowujesz tylko zamek i wtedy ręcznie naciskasz przycisk na bagażniku i go w ten sposób otwierasz)

    2. Z pilota otwierasz całkowicie bagażnik - klapa odskakuje.

    Sposób otwierania jest zdeterminowany konstrukcją zamka.
    W przypadku 1. trzeba zastosować siłownik typowy jak do drzwi czyli: polaryzacja (+ -): otwarcie, polaryzacja (- +): zamknięcie
    W przypoadku 2. trzeba zastosować siłownik, który "szarpnie" za cięgno otwierania zamka i je natychmiast puści. Tytaj można zastosować typowy siłownik do bagażnika, który można kupić na allegro za około 80zł (kupa kasy) lub rozwiązanie znacznie lepsze - zakup na giełdzie lub szrocie takiego siłownika za około 10 - 20zł i odpowiednie jego umocowanie.

    Siłownik taki można poznać po tym, że ma wbudowaną sprężynę. Jak się go wciśnie i puści to wróci do położenia spoczynkowego.
  • #10
    pawelekb
    Level 10  
    Jaki przekaźnik zastosować ??? ja jestem laikiem a chciałbym sobie zrobic takie coś jakiś schemat podłączenia i dokładną nazwe przekażnika lub symbol
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popasuje ci każdy przekaźnik ze stykiem zwiernym o obciążalności 10 - 20 - 30 A. Zwykły samochodowy. Masz w nim 85 i 86 cewka i 30 i 87 styk zwierny. Cewkę wpinasz między wyjście dodatkowego kanału z alarmu a, zależy co się pojawia na tym wyjściu, z reguły jest to masa, stały plus. Stały plus puszczasz też na 30, a z 87 robisz odbiór na siłownik do klapy.
  • #12
    pawelekb
    Level 10  
    Juz wsdpomniałem ze jestem laikiem prosze o dokładny symbol i schemat jak podłaczyć dany przekażnik
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czytać umiesz? Przecież napisałem ci które wyprowadzenie z przekaźnika gdzie pdłączyć! Idziesz do sklepu i prosisz o przekaźnik do świateł lub inny samochodowy i patrzysz czy pod spodem ma takie opisy. Często na boku obudowy jest rysunek wewnętrzych połączeń przekaźnika. Jak ma to płacisz i wychodzisz z przekaźnikiem w ręku!
  • #14
    lilwayne
    Level 1  
    Witaj,

    możesz jeszcze raz wspomnieć o podłączeniu tego dedykowanego kanału do otwierania klapy? Dodam ze jest to magicar za 130 zl i ma kanał na otwieranie klapy. W srodku auta mam przycisk po wcisnieciu ktorego klapa odskakuje - wybadałem, że momencie przyciśnięcia przycisku - zostaje przerwany plus na 1 z kabli idących od przycisku.

    Mam przekaźnik o którym wspomniałeś - jak mam podłączyć poszczególne kable?