Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF 3 1.8 MONO WTRYSK, BRAK ZASILANIA NA WTRYSKU POMOCY?

piecia18z 15 Sty 2011 19:12 14301 27
  • #1 15 Sty 2011 19:12
    piecia18z
    Poziom 8  

    WITAM ma taki problem , wymieniłem uszczelkę pod głowica w golfie i po złożeniu go i próbie odpalenia na benzynie okazało się ze nie ma zasilania na wtrysk paliwa,a na gazie odpala , sprawdzałem bezpieczniki i jest ok nie wiem do czego się zabrać nawet schematu takowej instalacji nie mogę znaleźć choodz jest już parę tematów o tym to żaden nie dokończony proszę pomóżcie!!!

    0 27
  • #2 15 Sty 2011 19:20
    M.A.K
    Poziom 14  

    sprawdź prawidłowość połączenia odcięcia "+" od wtryskiwacza przy instalacji gazowej

    3
  • #3 15 Sty 2011 19:35
    piecia18z
    Poziom 8  

    chodzi o połączenie przełącznika podpiętego pod kabel od wtrysku???

    Dodano po 11 [minuty]:

    piecia18z napisał:
    chodzi o połączenie przełącznika podpiętego pod kabel od wtrysku???
    sprawdzałem na krutko omijajac przełącznik i dalej brak zasilania.

    0
  • #4 15 Sty 2011 20:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    Moze masz wtrysk uszkodzony,napiecia zasilania niesprawdzisz probówka ani zaróweczaka tylko oscyloskopem,zobacz czy paliwo jest podawane jak krecisz rozrusznikiem,iskre masz bo na gazie pali ;-)

    0
  • #5 15 Sty 2011 20:42
    glosny83
    Poziom 28  

    Sprawdż przewody masowe może zapomnieliście jakiegoś przykręcić.

    0
  • #6 15 Sty 2011 20:48
    piecia18z
    Poziom 8  

    wszystkie przewody są podpięte i dokręcone , wtrysk jest sprawny sprawdzałem , a i sprawdzałem we wtyczce on aparatu zapłonowego środkowy pin z masa powinien chyba być impuls na cewkę, i jest ale na wtrysk z komputera nie ma a powinien być mam rajcie? bo dalej nie wiem sterownik padł?

    0
  • #7 15 Sty 2011 20:54
    15darekvw
    Poziom 27  

    Sterownie wtrysku masz masa ze sterownika silnika ale niesprawdzisz go niczy innym jak oscyloskopem,wtrysk jak podłaczysz na krótko to bedzie ci działał ale on musi miec swoja odpowiednia opornosc zeby działał prawidłowo chyba 2ohm,niedawno przerabiałem taki sam temat jak ty teraz i tez delikatnie zbładziłem,pozdr.;-)

    0
  • #8 15 Sty 2011 21:06
    piecia18z
    Poziom 8  

    i paliwa jak wtryskiwacz nie podawał ta nie podaje co dalej macie jakieś pomysły?

    Dodano po 2 [minuty]:

    15darekvw napisał:
    Sterownie wtrysku masz masa ze sterownika silnika ale niesprawdzisz go niczy innym jak oscyloskopem,wtrysk jak podłaczysz na krótko to bedzie ci działał ale on musi miec swoja odpowiednia opornosc zeby działał prawidłowo chyba 2ohm,niedawno przerabiałem taki sam temat jak ty teraz i tez delikatnie zbładziłem,pozdr.;-)
    dzieki 15darekvw za podpowiedzi a doszłes u siebie co bylo? moze u mnie podobnie?

    Dodano po 5 [minuty]:

    co jeszcze można sprawdzić ?

    0
  • #9 15 Sty 2011 21:08
    15darekvw
    Poziom 27  

    Uszkodzony wtrysk! ,który po podłaczniu bezposrednio do zasilnia działał niby prawidłowo a była lipa tez troche czasu straciłem i przekopałem duzo w aucie a wróciłem na poczatek,wymieniłęm wtrysk i autko na dotyk zapaliło.;-)musi byc odpowiednia opornosc nieapmietam dokładnie jaka ale chyba 2ohm niemam dzis materiałow przy sobie w poniedziłek moge ci podac.

    1
  • #10 15 Sty 2011 21:10
    piecia18z
    Poziom 8  

    był bym wdzięczny:D

    0
  • #11 15 Sty 2011 21:12
    15darekvw
    Poziom 27  

    ok moze jutro jak dam rade to ci podam opornosc.A pompka podaje paliwo do wtrysku?

    1
  • #12 15 Sty 2011 21:20
    piecia18z
    Poziom 8  

    tak do wtrysku podaje . a jest jakiś inny sposób sprawdzić czy coś dochodzi do wtrysku? jak na próbówkę nie zaświeci, może miernikiem?

    0
  • #13 15 Sty 2011 21:22
    glosny83
    Poziom 28  

    To wychodzi na to że ster siedzi,oczywiście wiązka od wtrysku do stera sprawdzona?

    0
  • #14 15 Sty 2011 21:25
    15darekvw
    Poziom 27  

    oscyloskop.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozumie sie ze +12V masz po przekreceniu w pozycje zapłon?

    0
  • #15 15 Sty 2011 21:29
    piecia18z
    Poziom 8  

    jeszcze nie, dzis nie dawno zaczełem z tym walczyc to jeszcze nie sprawdziłem

    Dodano po 2 [minuty]:

    tzn na czym maja być te volty?

    0
  • #16 15 Sty 2011 21:30
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jak kluczyk bedziesz miał w pozycji zapłon musisz miec na jednym przewodzie +12V(mozesz sprawdzic zaróweczka,miernikiem,itd) a na drugim -12V bezposrednio ze sterownika silnika(oscyloskop)

    0
  • #17 15 Sty 2011 21:32
    piecia18z
    Poziom 8  

    15darekvw napisał:
    Jak kluczyk bedziesz miał w pozycji zapłon musisz miec na jednym przewodzie +12V(mozesz sprawdzic zaróweczka,miernikiem,itd) a na drugim -12V bezposrednio ze sterownika silnika(oscyloskop)
    już sprawdzałem we wtyczce nie ma +12v

    0
  • #18 15 Sty 2011 21:40
    15darekvw
    Poziom 27  

    to sprawdz instalcje,bezpieczniki,ewentualnie podaj +12V po zapłonie na ajedna koncówke gdzie powinno byc +12V i zobaczysz czy kopnie auto ale przyczyne juz masz okreslona teraz diagnoza,któr musisz sam wykonac ;-)

    0
  • #19 15 Sty 2011 21:48
    piecia18z
    Poziom 8  

    dzięki chłopaki jutro z ciekawości jeszcze zobaczę jak coś tylko który pin powinien mieć +12v

    0
  • #20 15 Sty 2011 21:56
    15darekvw
    Poziom 27  

    masz schemat sterowania silnika? jesli tak to bedziesz widział co i jak jest i który to rok auta? jesli nie to w poniedziałek moge ci pomóc jak bede na warsztacie;-)

    3
  • #21 15 Sty 2011 21:57
    piecia18z
    Poziom 8  

    92 schematu nie mam

    0
  • #22 15 Sty 2011 21:59
    15darekvw
    Poziom 27  

    ok jak uda mi sie czas wygospodarowac to jutro ci pomoge,ewentualnie najpózniej w poniedziałek

    1
  • #23 15 Sty 2011 22:01
    piecia18z
    Poziom 8  

    ok dzięki za dziś to do jutra jak coś:D

    0
  • #24 16 Sty 2011 23:12
    piecia18z
    Poziom 8  

    Doszukałem się o co chodziło kable wtyczki na wtrysk były przełamane . temat uważam za zamknięty dzięki

    1
  • Pomocny post
    #25 16 Sty 2011 23:20
    15darekvw
    Poziom 27  

    Miło ze autko sprawne łacznie z prawidłowo postawioną diagnozą ;-)

    0
  • #26 01 Wrz 2012 15:44
    kcmr
    Poziom 9  

    Trochę odkopię temat, ale taki problem. Auto nie chce mi odpalać na zimno, ale czasami i przy rozgrzanym silniku, tak jakby wtrysk nie podawał paliwa. Jak psikne samostartem w dolot powietrza tudziez naleję paliwa bezpośrednio w gaźnik to zapali. Postanowiłem zbadać napięcia przychodzące na wtrysk i takie coś zauważyłem. We wtyczce nie jest podłączony jeden przewód, 1 od lewej. 1 od prawej to masa. Podłączyłem miernik na środkowych pinach. Przy wypietej wtyczce jak przekręce kluczyk pojawia się na moment napiecie ok 10V i znika, potem jak przękręce dalej żeby zaczął obracać rozrusznik pokazuje się napiecie 10V przez cały czas kręcenia. Gdy podepnę wtyczke to efekt jest taki, że po przekręceniu kluczyka nie pojawia się żadne napięcie, a gdy zaczynam kręcić rozrusznikiem to pojawia się napiecia mniejsze niż 1V. Czy to jest prawidłowe działanie czy może jakiś przekaźnik nawala??? Dodam, że auto to golf 3 z 1992, silnik AAM 1,8 pb+lpg. Instalacja tomasetto, centralka AL700, układ elektroniczny AL700. Dałem auto do elektryka, ale skończyło się na tym, że wymienili mi tylko kopułkę i palec, za co skasowali 125 PLN. A problem niestety pozostał :(

    żeby łatwiej zobrazować dodaję zdjęcie
    GOLF 3 1.8 MONO WTRYSK, BRAK ZASILANIA NA WTRYSKU POMOCY?

    2
  • #27 01 Wrz 2012 16:16
    stefan54
    Poziom 13  

    Napisałeś

    kcmr napisał:
    We wtyczce nie jest podłączony jeden przewód, 1 od lewej. 1 od prawej to masa.
    Czyli brakuje połączenia z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego.
    To jest przyczyną Twoich problemów z odpalaniem .
    Tylko pytanie dlaczego on jest odłączony ?

    0
  • #28 01 Wrz 2012 16:49
    kcmr
    Poziom 9  

    Podłączyłem ten czujnik, niestety nadal nie odpalił. Oporność pokazał 1,98 kOhma. Autem jeżdże już ponad 3 lata, wcześniej żadnych problemów nie było z odpalaniem. Autko śmigało bardzo ładnie. Jedyny problem jaki był, to jeśli na lpg za szybko przełączyłem (praktycznie zaraz po odpaleniu) to gasł i trzeba było chwilępo kręcić zanim załapał.

    Edycja:

    Sprawa chyba rozwiązana, okazało się, że walnięty był przekaźnik, który przełączał miedzy PB a LPG. Dzisiaj wymieniony, jak na razie pali elegancko.

    0