Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z silnikiem 1,7DTL Isuzu

maxx2624 15 Jan 2011 20:37 4108 13
  • #1
    maxx2624
    Level 9  
    Witam Wszystkich.Nie znalazłem odpowiedzi na forum i internecie dlatego pytam może ktoś będzie umiał mi pomóc ?Auto do 2 tys. słabo sie rozpędza (muli) po przekroczeniu dostaje kopa.Przy tym wydaje dziwny dzwięk jakby sie rozrząd przestawiał.Mocniej odczuwalne jest to na zimnym silniku.Po podłaczeniu pod kompa żadnych błedów.Według zrobionych logów za niska masa paliwa.Co to może być i co jest odpowiedzialne za wartosc masy paliwa.
  • #2
    motul77
    Level 13  
    Może być problem z przepływomierzem powietrza
  • #3
    maxx2624
    Level 9  
    Byłem w serwisie opla bońkowski za podlaczenie pod kompa wykasowali naszcescie tylko 80zł.Też im wyszło że to przeplywomież.Podmienili na próbe i zero różnicy.Rozlożyli ręce że prawdopodobnie pompa wtryskowa.Unich tam nic sie niewymienia tylko cała pompa kosz 6tys.plus wymiana.
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Piszesz, że "podmienili przepływomierz na próbę" no tak tylko jaki? Nowy, urzywkę czy jak? Pytam, bo naprawdę wszystko wskazuje na przepływkę. A spróbuj całkiem odłączyć przepływkę i się przejedż. Powinien sinik pracować w trybie awaryjnym (serwisowym) i może silnik idealnie nie będzie pracował, ale powinien ciągnąć "normalnie". Oczywiście sprawdż przy okazji szczelność dolotu...
  • #5
    maxx2624
    Level 9  
    Na jaki przepływomierz podmienili to nie wiem widzialem tylko jak jeżdzą wokół serwisu.Nawet z mechanikiem nie dadzą porozmawiać.Po wszystkim tylko to sie dowiedziałem i na fakturze było podłaczenie pod kompa i podejrzenie awari przeplywomierza.Jednak podmianka nic nie dała.Ok jutro odepne wtyczke i zobacze jak bedzie.Na szczelnośc dolotu tez zerkne.
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Nie rozumiem tylko, skoro pokazał in się błąd przepływomierza, to dlaczego nie walczyli z tematem, żeby w pierwszej kolejności tą usterkę usunąć a póżniej (ewentualnie) szukać dalej.... Dziwne to jak dla mnie.... No ale zobaczymy jutro hehe. Miłej niedzieli kolego :)
  • #7
    tomek70
    Level 21  
    A czy nie wycinał kolega przypadkiem katalizatora , albo nie przerabiał wydechu?
  • #8
    maxx2624
    Level 9  
    Dziś odłaczyłem przepływomierz bez podłaczonej wtyczki zapaliła sie żółta kontrolka i auto stalo sie jeszcze bardziej mulowate również przy wyższych obrotach w dodatku zaczelo dymic na czarno.Rurki dolotu również przejzałem niema żadnej dziury pomiedzy turbina a kolektorem ssacym.Również od filtra powietrza przez przepływomierz do turbiny tez ok.Z wydechem ani katalizatorem też nic nie kombinowałem.

    Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

    Znalazłem podobny temat na forum opla oraz na elektrodzie wkleje linki wiec ten moj przypadek niejest odosobniony niewidze tylko rozwiazania problemu?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1486131.html
    http://forum.opel24.com/opel-combo-c-17-problem-z-silnikiem-vt29932.htm
    Oraz znalazłem w temacie gościa marcina adres filmiku na yotube wkleje link dokladnie ten sam dzwięk tylko on cos pisze że ma spadek obrotów umnie tego niema.Ale dzwiek podobny.
    http://www.youtube.com/watch?v=i_g3-0DV0no
    Co wy na to powiecie co to może byc?
  • #9
    tkoziol

    Level 19  
    wymien zawór dawkujacy pompy wtryskowej
  • #10
    maxx2624
    Level 9  
    Chodzi o ten duży zawór z góry pompy SPV.Jest o nim dużo opisane na forum mazdy.Bo to ta sama pompa wtryskowa denso V5 co umnie w oplu.
  • #11
    tkoziol

    Level 19  
    tak ten zawór ale od mazdy nie bedzie chodzil
  • #12
    maxx2624
    Level 9  
    Ok.Niezła cena tego zaworu 800zł.Zobaczymy jak wymienie to dam znac czy pomogło.Narazie dzięukje za pomoc.
  • #14
    maxx2624
    Level 9  
    Tak wymieniłem.Pomogło ale za trzecim razem.Kupiłem używany za 200zł ale nie bardzo chca sprzedac tylko razem z pompą.Pierwsze dwa tez były skopane.Ale facet zaznaczyl i bezproblemu wymieniał.Aż trafiłem na dobry.Od tego zaworu dużo zależy mysle że to on dawkuje paliwo.A mój pompiarz twierdził ze to nie to że on tylko on/off otwiera zamyka a to wcale nieprawda.