Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT ALHAMBRA 1.9TDI,2002r,Turbina.

15 Sty 2011 20:48 8374 23
  • Poziom 27  
    Witm auto jak w temacie SEAT ALHAMBRA z roku 2002r,1,9TDI(115KM)w autku po przekroczeniu 3500obr./min ,wyłacza sie turbina i wiadomo brak mocy,zgasisz odpalisz autko normalnie pracuje az nieprzekoroczy sie tych obr.jak podałem wyzej.W silniku jeden bład P1557(17965) -regulacja cisnienia doładowania.Przekroczona granica regulcji.Przejzałem wszystkie wezyki i wszystko wyglada ze jest ok,gdzie moze jeszcze lezec problem?dzieki za podpowiedzi ;-)
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    pewnie turbo do czyszczenia pierwdx sprawdź czy sztangla się nie przycina
  • Poziom 27  
    jesli by sie przycianła to przy 2000obr.juz by chyba był problem,bynajmniej tak mi sie wydaje;-(z takimi przypadkami sie juz spotykałem.Autko pali jezdzi wszystko idealnie ale jedna wada jak przekroczy sie te obroty;-(
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
  • Poziom 30  
    sprawdź to co napisałem. łopatki w turbinie mogą się przycinać i przeładowuje dlatego ecu wchodzi w tryb awaryjny.
  • Poziom 27  
    ok dziekuje wszystkim za odpowiedzi,ogólnie to sie mechanikom niezajmuje tylko elektryka i elektronika,sprawdze ta gruszke czy sie nieprzycina ale jest mozliwosc wyczyszczenia turbiny bez demontazu?czy demontaz mnie czeka?
  • Admin grupy Samochody
    Musisz zdemontować.Fajna robota tylko od dołu.
  • Poziom 30  
    cudooooownnnnaaaaa :)
  • Poziom 27  
    dzieki ;-)
  • Poziom 23  
    kolego zanim weżmiesz sie za turbine sprawdzałeś czy puchnie wąż doprowadzający powietrze do kolektora , ewintualnie go ściągnij i w tedy przygazuj
  • Poziom 27  
    gazowac to mozesz na 4000obr.i nic sie niedzieje,problem zaczyna sie jak auto jedzie i wchodzi na wysokie obroty wówczas turbinka sie wył.teraz to i tak jest poprawa jeszcze tydzien temu to przy 3000obr.mi sie wyłanczała,ostatnio auto troche przeciagam na wyzszych obrotach zobaczymy moze przejdzie ;-)
  • Poziom 26  
    Jak słyszę że turbina się "wyłącza" to mnie ch.. strzela!!
    ECU wchodzi w tryb awaryjny ze względu na przeładowanie, z reguły.
    Pięknie to widać w bloku 11 na VAGu.
    Nic się samo nie "rozrusza"
    Turbo na stół i parę dobrych godzin spokojnej,dokładnej pracy i tyle.
  • Poziom 10  
    Mozesz jeszcz najpierw za pomoca klucza plaskiego nr 14 rozruszac sztange, moze pomoc, bez wyciaganai turbiny.
  • Poziom 26  
    toooomek napisał:
    Mozesz jeszcz najpierw za pomoca klucza plaskiego nr 14 rozruszac sztange, moze pomoc, bez wyciaganai turbiny.

    Tak,i powyginać zmienną geometrie tak że tylko kibel ją uratuje...
  • Poziom 10  
    Zakupiłem turbulum po tym jak stara rozpadła sie w drobny mak, używana w dobrym stanie i postanowiłem ją sobie wyczyścić ,już zrobione, zamontowane do auta (sharan 115) tylko teraz turbo już świszcze od najmniejszych obrotów, starej turbiny wogóle nie było słychać teraz nęci mnie jedna sprawa czy jest możliwe założenie odwrotnie kierownicy łopatek bo sobie nie zaznaczyłem.
  • Poziom 26  
    Nie. Pasują tylko w jednym miejscu pomimo że są blisko siebie.
    Masz nieszczelny dolot lub uszczerbek materiału na łopatkach wirnika.
  • Poziom 27  
    Jak sprawdzic czy turbina pracuje poprawnie w jakie kanały wejsc Vagiem?dziekuje za odpowiedz ;-)

    Dodano po 3 [minuty]:

    ele5 napisał ze w bloku 11 to juz wiem,ale jakie maja byc wartosci?prosze o konkretna odpowiedz ;-)co i jak sie wykonuje moze byc na pw 15darekvw(malpa)wp.pl
  • Poziom 12  
    stefanello napisał:
    Zakupiłem turbulum po tym jak stara rozpadła sie w drobny mak, używana w dobrym stanie i postanowiłem ją sobie wyczyścić ,już zrobione, zamontowane do auta (sharan 115) tylko teraz turbo już świszcze od najmniejszych obrotów, starej turbiny wogóle nie było słychać teraz nęci mnie jedna sprawa czy jest możliwe założenie odwrotnie kierownicy łopatek bo sobie nie zaznaczyłem.


    W niektórych typach pierścień można założyć odwrotnie, nie jest symetryczny.
  • Poziom 10  
    No to wyjmuję z powrotem, piękna robota.
  • Poziom 27  
    15darekvw napisał:
    Jak sprawdzic czy turbina pracuje poprawnie w jakie kanały wejsc Vagiem?dziekuje za odpowiedz ;-)

    Dodano po 3 [minuty]:

    ele5 napisał ze w bloku 11 to juz wiem,ale jakie maja byc wartosci?prosze o konkretna odpowiedz ;-)co i jak sie wykonuje moze byc na pw 15darekvw(malpa)wp.pl




    Czy jest ktos w stanie odpowiedziec na moje pytanie?
  • Poziom 12  
    Wszystkie wartosci masz podane w grupie 011: obroty, wartosc wymagana, wartosc rzeczywista, wspolcz. wypelnienia N75.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    15darekvw -
    wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza, potem (w zakresie 1800-2000 obrotów) lekko powinna przeładować do wartości około 2050 mbar i powinna wrócić do zadanej i taką wartość utrzymywać. W miarę zbliżania się do 4200 obrotów obydwie wartości ciśnienia doładowania lekko powinny spaść a wartość procentowa wysterowania elektrozaworu N75 powinna oscylować w zakresie 60-70 %.
  • Poziom 10  
    stefanello napisał:
    Zakupiłem turbulum po tym jak stara rozpadła sie w drobny mak, używana w dobrym stanie i postanowiłem ją sobie wyczyścić ,już zrobione, zamontowane do auta (sharan 115) tylko teraz turbo już świszcze od najmniejszych obrotów, starej turbiny wogóle nie było słychać teraz nęci mnie jedna sprawa czy jest możliwe założenie odwrotnie kierownicy łopatek bo sobie nie zaznaczyłem.

    Mam jeszcze jedno pytanie stara turbina która poszła w wydech miała oznaczenia 038 259 019 N od 115-tki a to co założyłem teraz pochodzi ze 110 konnej Bory o nr 038 259 019 C to że sobie gwiżdze już na najmniejszych obrotach to machnąłbym ręką tylko że Shary nie jedzie jak dawniej ożywa ok 1800 obr i trochę ciągnie a zaraz łapie awaryjny. Narazie nie mogę auta zdiagnozować bo nie ma komunikacji z ECU jestem umówiony na zrobienie tego ale do tego czasu robię co mogę.Czy ta turbina ze 110 nie powinna się tu znależć?
  • Poziom 27  
    dzieki Sztomel ;-)