Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Przegrzany" silnik

14 Paź 2004 22:21 39015 11
  • Poziom 12  
    Zaslyszalem wlasnie takie pojecie : "przegrzany silnik". Chcialem zapytac jakei sa objawy takiego silnika.Jak szbko lapie on temperature.Jak szybko zaczyna sie gotowac i uniemozliwia jazde? Czy ma normalna moc? Cos jeszcze ciekawego oprocz moich pytan?

    bardzo prosze o odpowiedz osoby ktore cos moga o tym wiedziec.
  • Poziom 27  
    Przegrzany to po prostu taki który z jakiegoś powodu osiągnął znacznie wyższą temperaturę niż w normalnej pracy. Efektem może być zmiana właściwości niektórych elementów i przedwczesne zużycie. Łatwo poznać że silnik został przegrzany po spalonym - zwęglonym oleju pod kapę zaworów. Wystarczy zajrzeć przez korek wlewu oleju - widać czarne kryształki a po przejechaniu wewnatrz palcem czuć jakby piasiek.
  • Poziom 12  
    W takim razie jak powinna wygladac ta pokrywa ,dodam ze mowimy o prawie dwudziestolwetnim aucie wiec prosze o racjonalna odpowiedz.poza tym jakei element sie zuzywaj prosze o przykladyy i czy takim autem da sie jezdzic?
  • Poziom 17  
    Po pytaniu poznaje zaawansowanego laika. Proponuję wizytę u mechanika. Bezwzględnie.
  • Poziom 12  
    Dzieki za madre rady ale ja prosze tylko o odpowiedz na moje pytania.

    u mnie pokrywa nie jest czysciutka, jest troszke podobna do tego opisu.W sensoie sprawdzalem tylko palcem i nie jest to na calej powierzchni pokrywy zabrudzona tylko w niektorych miejscach(taki czarny scieralny brud).Ale czy to napewno swiadczy o przegrzaniu silnika?A co z moca o ktora pytalem ,co z cisnieniem w cylindrach? czy taki silnik pracuje normalnie tylko elementy sie szybciej zuzywaja??Jesli tak to jakie?A co z temp. silnika?
  • Poziom 27  
    Wszystko zależy kiedy silnik był przegrzany. Jeśli dopiero co to wiadomo - nic od razu się nie rozleci(no chyba, że pęknie np. głowica). Łatwo ścieralny osad pod pokrywą jest w dużej ilości aut, po przegrzaniu(konkretnym) olej pali się na coś ala koks i oblepia np. wspomnianą pokrywę jakby piaskiem. Trudno to dokłądnie opisać bo to subiektywne odczucie na ile osad ten jest "piaskowaty". Jeśli auto ma tyle lat jak piszesz to(do wojska już poszło) to pewnie nie jeździło na syntetycznych olejach a tak stare silniki nie są z zasady zbyt czyste więc najprawdopodobniej w Twoim przypadku to zwykły osad.
  • Poziom 15  
    Witam!!!
    Ja mialem cc700 ktory byl przegrzany a bojawialo sie to miedzy innymi strasznym zuzyciem oleju, oraz bardzo niska moca, takze pierscienie byly do wymiany, ale ja juz tego nie robilem..
  • Poziom 39  
    Teorii będzie sporo. Prawdziwe rozpoznanie to niestety eksplowatacj i pomiary parametrów. Najgrozniejszym objawem przgrzania (zalezy co kto pod tym rozumie) jest stwrdnienie lub wręcz popękanie uszczelnień miękkich a więc wycieki oleju lub chłodziwa, zablokowanie pierścieni tłokowych w kanałach lub popękanie czyli przedmuchy do komory silnikowej i pęknięcia głowicy. A kolorem oleju to sprawa dyskusyjna bowiem świeże oleje także mają różne kolory.
  • Poziom 39  
    Czemu się upierasz do przegrzania. Pojęcie jest dosyć szerokie , opisz objawy to temat rozwiniemy.
  • Poziom 11  
    Mocno przegrzanym silnik najczęściej objawia się wydmuchaniem uszczelki pod głowicą. A objawy tego to inny i bardzo szeroki temat.
  • Poziom 13  
    Ja miałem w maluchu przegrzany silnik tzn wszystkie gwinty w głowicy rozhartowały sie abo coś, najpierw poszły śruby z kolektora wydechowego potem gwinty ze świec.....
  • Poziom 25  
    silnik może się przegrzewać z powodu niedostatecznego chlodzenia jakim mozę być np: zakamieniona chłodnica, uszkodzony termostat niesprawna pompa układu chlodzenia i wreszcie zapowietrzenie układu chlodzenia. Natomiast pozatym jeżeli chodzi o olej to jak jeździsz na mineralnym to jeździj dalej. jeżeli chcesz przejść na syntetyk to popytaj mechaników czy ci się to opłaci gdyż olej syntetyczny wypłukuje wszystkie syfy jakie masz w silniku i prowadzi do tzw. rozszczelnienia silnika a z tego co wiem to do starszych aut lepiej stosować olej mineralny