Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik zaburtowy motorówki Honda -jak podłączyć przewody?

Viszna 15 Sty 2011 22:59 8890 8
  • #1 15 Sty 2011 22:59
    Viszna
    Poziom 12  

    Witam!
    Zakupiłem na licytacji komorniczej silnik marki Honda 15KM do motorówki. Na licytacji można było tylko sprzęt obejrzeć -ale bez dotykania.
    Gdy stałem się szczęśliwym?? posiadaczem ww. silnika po otwarciu okazało się, że silnik jest wyposażony w rozrusznik (wcześniej myślałem, że ma tylko "linkę-szarpak").
    Niestety silnik chyba był potraktowany przez kogoś wcześniej narzędziami typu obcęgi/kombinerki i z przewodów niewiele zostało.
    Na poniższym zdjęciu pozaznaczałem kable i bardzo proszę o pomoc czy dobrze planuję je podłączyć?
    1-tu chyba powinien być przykręcony przewód 1a -zasilający rozrusznika;
    1a-przewód zasilający rozrusznik -sądzę, że powinien być przykręcony do elektromagnesu (śruba nr 1);
    2-przewód wychodził na zewnątrz obudowy i jest to na pewno masa, gdyż jest przykręcony do korpusu silnika;
    3- przewód wychodził na zewnątrz obudowy (jest zabezpieczony bezpiecznikiem 1,5A) zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem +zasilania elektroniki, i elektromagnesu uruchamiającego rozrusznik?
    4-tu CHYBA powinien być główny przewód zasilający od akumulatora no bo nie sądzę aby tym białym kabelkiem (nr 3) dał radę popłynąć prąd mogący zasilić rozrusznik.
    Do powyższych wniosków doszedłem porównując zasadę podłączenia rozrusznika w samochodzie, który jest podobny, ale mam obawy czy nie uszkodzę silnika lub elektroniki sterującej silnikiem przez niewłaściwe podłączenie przewodów.

    Za pomoc jeżeli Ktoś będzie zainteresowany mogę ofiarować 30pkt.

    Silnik zaburtowy motorówki Honda -jak podłączyć przewody?

    Pozdrawiam serdecznie Piotr W.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Sty 2011 23:34
    noel79
    Poziom 21  

    Na początku spróbuj identyfikować przewody rozrusznika .Podłączając zasilanie do 1 lub do 4 sprawdzisz który jest od elektromagnesu od bendiksa.Z tego zdjęcia wnioskuję ze przewód 1a jest za krótki zeby dostał do 1 . Spróbuj podłączyć 1a z 4 a do 1 podaj zasilanie . Jak wystartuje rozrusznik to już połowę sukcesu . Możesz jeszcze napisać gdzie dalej idzie przewód nr 3 . Może to być tak jak pisałeś + zasilania elektroniki lub przewód do gaszenia silnika .

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Sty 2011 11:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Prądowe zidentyfikowałeś dobrze, to klasyczny stycznik rozrusznika. Biały to najprawdopodobniej albo włącznik rozrusznika albo gaszenie silnika.Brakuje mi jednego przewodu do gaszenia. Silnik nie ma zasilanej elektroniki z akumulatora. Zobacz jak jest rozwiązane ładowanie.

    0
  • #4 16 Sty 2011 14:01
    Viszna
    Poziom 12  

    Witam!
    Dziękuję za informacje!
    Do gaszenia silnika jest przycisk na rumplu (chyba tak to się nazywa -obok manetki gazu) jest taki przycisk, który normalnie jest wciśnięty i trzeba go wyciągnąć i włożyć taką zatrzaskową blokadę do której jest sznureczek, który zakłada się na rękę. W momencie wypadnięcia za burtę zaczep wyskakuje z "przycisku" na rumplu i silnik gaśnie.

    Dzisiaj wieczorem spróbuje podłączyć akumulator samochodowy i zobaczę co z tego wyjdzie.
    Oczywiście dam znać.

    pozdrawiam
    Piotr W.

    0
  • #6 17 Sty 2011 19:37
    arek59
    Poziom 29  

    Ja bym proponował dać to do sprawdzenia bardziej doświadczonemu elektrykowi lub mechanikowi bo na chybił trafił można bardziej uszkodzić silnik a nawet elektronikę i rozrusznik.

    0
  • #7 17 Sty 2011 20:20
    Viszna
    Poziom 12  

    No więc DZIAŁA!
    Podłączyłem tak:
    1a - podłączyłem do 1 (kabel "poszedł" tyłem za cewką)
    2 - masa
    3 i 4 "+"zasilania
    Po takim podłączeniu silnik po odpowiednim ustawieniu dźwigni (musiał być na "luzie") i po 3 krotnym (TRZY KROTNYM) zakręceniu rozrusznikiem ODPALIŁ.
    Chwilkę pokopcił sądzę że spowodowane to było tym, że przez ostatnie kilka lat leżał i elegancko zaczął pracować równiuteńko. Jak dla mnie jest to niesamowite -jednak co Honda to Honda tzn. co firmowy sprzęt to firmowy, osobiście mam kilka urządzeń (kosiarka, odśnieżarka, itp.) rodem z Chin i uruchomienie ich zawsze jest jedną wielką niewiadomą.

    pozdrawiam
    Piotr

    0
  • #8 17 Sty 2011 20:25
    romanhoks
    Poziom 15  

    Odpalales go na sucho czy w wodzie.

    0
  • #9 17 Sty 2011 23:33
    antinorge
    Poziom 2  

    Witam. Na samo odpalenie(KILKA sekund) wody nie potrzebujesz, ale jak chcesz żeby dłużej pochodził to wstaw go do wody co najmniej do końca skrzyni biegów (patrząc od dołu, za "śmigłem" jest łączenie obudowy, w okolicach poziomej "pletwy"),i sprawdź koniecznie olej w owej skrzyni, masz w niej 2 śrubki jedna nad druga oddalone o jakieś 10-12 cm(olej musi być równo z górna). Jak będziesz chciał zmienić olej to pompuj go koniecznie od dołu. Jest jeszcze kilka tematów do sprawdzenia jeśli chcesz żeby działał on poprawnie i co najważniejsze bezawaryjnie, jesli chcesz to pytaj.
    p.s. Masz coś na temat, czy używany był w słonej czy słodkiej wodzie?

    0