Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zalana płyta główna kotła gazowego

15 Jan 2011 23:17 3642 5
  • Level 2  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc!!!
    Dzisiaj był u mnie instalator i montował kocioł gazowy firmy ariston (Genus) z zamkniętą komorą spalania, problem jest tego typu że odkręcając jakiś zawór, zalał mi płytę główną w taki sposób że cały piec był zalany oraz wybiło mi korki w mieszkaniu, piec oczywiście się wyłączył. Po wysuszeniu całego układu suszarką kocioł po podłączeniu do prądu o dziwo zaczął działać lecz po krótkiej chwili pojawił się błąd " brak zamknięcia presustatu spalin oraz jest brak iskry,", instalator zaproponował iż w poniedziałek zjawi się jego szef i uruchomi kocioł, moje pytania są następujące:
    - czy mam żądać nowego pieca,
    - czy mam żądać nowej płyty głównej,
    - czy instalator ma spisać ze mną stosowne oświadczenie że podczas montażu
    piec uległ zalaniu,
    - zapłacić za piec ponieważ i tak jest na gwarancji,
    - oraz co może się z nim dziać w przyszłości z powodu tego felernego zalania,

    Bardzo proszę o pomoc

  • Moderator on vacation ...
    morales1999 wrote:
    - zapłacić za piec ponieważ i tak jest na gwarancji


    Nie jest na gwarancji, bo faktycznie nie został uruchomiony przez serwisanta, poza tym uległ zalaniu, a to nie obejmuje gwarancja
  • Level 2  
    Właśnie serwisant zadzwonił i zaproponował wymianę płyty głównej wraz z uruchomieniem pieca, co w takim wypadku robić???
  • Level 10  
    Jego obowiązkiem jest od razu wymienić płyte główną. Co do prezostatu małe szanse aby go uszkodził ale powodem niezadziałania go może być problem z wentylatorem który też się mógł uszkodzić.
    Pozdrawiam Serwisant.

  • Moderator on vacation ...
    tomekenergyserwis wrote:
    Jego obowiązkiem jest od razu wymienić płyte główną.


    Obowiązkiem serwisanta jest naprawa urządzenia. Fakt.
    Rozpatrzyłeś, kto za to zapłaci?
  • Level 2  
    Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc;
    Moja sprawa zakończyła się następująco:
    Przyjechał właściciel firmy, wymienił płytę główną i nagle wszystkie problemy znikły. Przeprosił w imieniu montażysty podbił gwarancję i zadeklarował sie że pierwsza wizyta gwarancyjna będzie bezpłatna w ramach rekompensaty, na tą chwilę kocioł zachowuje się bez zarzutu oby tak dalej.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję;