Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.6 16V benzyna - gaśnie jak zimny

karina123 19 Lut 2007 20:26 45349 53
  • #31 19 Lut 2007 20:26
    kogus78
    Poziom 10  

    Jeśli się wam udało to pomóżcie mam ten sam problem z mondeo 1,6 16v.
    Odpalam zimny przejeżdżam 200-300m i kaput. Za 10 sekund odpalam i mogę jechać ,aż mi paliwa zabraknie. Na ciepłym wszystko O.K. nawet nie szarpnie.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 21 Lut 2007 17:21
    czarny1981
    Poziom 2  

    No to jest nas dwu, mondeo 96 1,6 16V i identyczny problem,sonda lambda nowa, zawór wolnych obrotów nowy(a nie silniczek krokowy!!)przepływomierz dobry,swiece nowe,przewody sprawdzone,czujnik cieczy chłodzącej wymieniony,.Objaw jest identyczny jak u kolegi wyżej, został mi jeszcze czujnik temperatury( ostatnia szansa) a jak to nic nie pomoże to stwierdze tylko jedno "te typy tak mają" przeglądałem inne fora i tam jest podobnie nikt dokładnie nie wie, ale jakby ktoś wkoncu doszedł to prosze o POMOC!

    Dodano po 40 [minuty]:

    a tak btw jakby ktoś miał problem z "muleniem" się mondka podczas przyspieszania to prosze nie grzebać przy przepustnicy i szukac dziury w całym! tylko najpierw odłączyć przewód dopalania NOx i go zaślepić i problem powinien zniknąć !!!!! 2 m-c z tym zie użerałem aż wkoncu pojechałem do dobrego mechanika i po trzrech dniach kombinacji alpejskich bo jeszcze probował rozwiązac problem gasnięcia przy zimnym silniku(ale przy tym poległ) udało mu się to ODKRYC ale wierzcie mi chłop próbował wszystkiego i to była ostatnia rzecz jaką sprawdził bo stwierdził ze to często zdarza się w oplach a w mondeo to mowi pierwszy jego taki przypadek! Mam nadzieję że komus oszczędze takich problemów jak moje!
    Pozdrawiam!

  • #33 21 Lut 2007 21:02
    AuKElMe
    Poziom 16  

    Sprawdź (podmień) pompe paliwa.

  • #34 16 Sty 2008 11:30
    jarek_xxx
    Poziom 1  

    miałem ten sam problem w escorcie 1.6 16v '93, zimny odpalał od kopa ale na pierwszym skrzyżowaniu gasł jak tylko wrzuciłem go na luz.
    usterką jest impulsator na skrzyni biegów(czujnik prędkości) odłączyłem go całkiem i problem gaśnięcia zimnego silnika znikł/
    czujnik ten wykrywa że pojazd jest w ruchu i wyłącza ssanie, znajduje sie na wejsciu linki prędkościomierza do skrzyni biegów.
    Pozdrawiam.

  • Sklep HeluKabel
  • #35 07 Mar 2008 08:01
    zipek
    Poziom 11  

    U mnie jest podobnie , jak odpalę swojego ZETECA na zimnym to elegancko działa ale jak ruszę to szarpie :) i potrafi zgasnąć oczywiście na PB natomiast jak przerzucę go zaraz na gaz problem znika :) Ja wyczytałem gdzieś nie pamiętam gdzie , że to winna sondy lambda ale nie jej uszkodzenie , tylko sam fakt że jest jest zimna i trzeba ją wygrzać ale nikt tego nie robi :) u mnie to sie sprawdziło :) Wiadomo ,że gaz ma wyższą tmp. spalania . Zrobiłem taki test- odpaliłem na PB (zimny silnik) -> przełączam na gaz ( dłuższa chwilą na wyższych obrotach ->przełączam na PB i mogę już smigać
    . Druga część testu - odpalam na PB , wygrzewam sondę na wolnych potem chwilę na wyższych obrotach i tez mogę śmigać :)
    Tak się ta sprawa u mnie ma:)
    Pozdrawiam.

  • #36 22 Lut 2009 13:53
    domin81
    Poziom 10  

    witam mój szwagier miał ten problem jak zimny to gasną
    wymienił czujnik temperatury i po problemie

  • #37 24 Mar 2009 20:07
    pablox11
    Poziom 11  

    Temat Rzeka:( Posiadam Mondeo 1.6 16v
    i mam ten sam problem NIE Pomogło:
    -wymiana Przepływomierza
    -silniczek wolnych obrotów (krokowy jak go inni nazywają)
    -wymiana Sondy lambda
    -wymiana filtrów paliwa /powietrza
    -wymiana czujnik cieczy chłodzącej wymieniony
    -wymiana rozrządu
    -wymiana świec
    -wymiana czujnika temperatury
    odłączyłem przewód dopalania i zaślepiłem
    TE TYPY TAK CHYBA MAJĄ!!!

  • #38 24 Mar 2009 20:34
    demeter225
    Poziom 1  

    No właśnie też mam problem chyba z sondą lambdą bo obroty mi szaleją i spala mi ogromne ilości!teraz nie chce odpalac. silnik rzęsi tak jakby nie chciał załapać pi kilku próbach się udaje czy to też w takim razie może być wina sondy??dodam również że mam coś źle z instalacją elektryczną i przestało też działać mi ostatnio radio wię może to być wina jakiegoś bezpiecznika??jakoś powiązane?proszę o podpowiedź.

  • #39 30 Mar 2009 18:24
    pablox11
    Poziom 11  

    Silniki zertec mają trochę elektroniki która zawodzi niestety a znalezienie niekiedy przyczyny to igła w stogu siana nawet jeśli pojedzie się na badanie błędów za pomocą komputera.
    MOŻE NADSZEDŁ CZAS NA WYMIANE SAMOCHODU NA TDI.:)

  • #40 03 Maj 2009 16:12
    mps11
    Poziom 9  

    Temet gaśnięcia jak zimny po paru metrach to nie tylko Escorcik, przyczyn dużo a szukać moim zdaniem przy temperaturze, czyli czujniki no i ssanie zbyt wcześnie wyłączane, jak ktoś jeździł z ręcznym ssaniem i wyciskał je za wcześnie to widzi że efekt ten sam - szarpnie i zgaśnie

  • #41 03 Maj 2009 19:56
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Kiedyś miałem podobny problem z zeteciem, ale moim zdaniem to

    1. ZAWÓR Odpowietrzenia skrzynki korbowej po raz 1
    poraz 2 i poraz 3 i n-ty


    Tylko jak go wymieniacie to kupcie w serwisie cały układ
    zaworek plus gumka plus wężyki

    Bo tak kupicie zawór odpowietrzenia skrzynki a nie wymienicie uszczelki albo wężyka i ssie lewuche i gaśnie i szarpie

    UKŁAD odpowietrzenia skrzynki korbowej musi być SZCZELNY

    i jeszcze jedna najważniejsza rzecz ford nie trawi nie oryginalnych części jak masz kupić coś tańszego nie oryginalnego to nie kupuj
    szkoda twoich nerwów w tej marce i tym silniku to nie przejdzie

  • #42 29 Maj 2009 23:10
    pablox11
    Poziom 11  

    ssało lewe powietrze i gasł i szarpał ale jest ok:) w końcu!!

  • #43 30 Cze 2009 08:28
    me cha nior
    Poziom 11  

    zbyt duze cisnienie oleju podpiera zawory,zaworek w pompie odmawia posluszenstwa

  • #44 30 Cze 2009 09:44
    carrot
    Moderator Samochody

    Trzeba zaglądnąć pod cewkę DIS

  • #45 05 Sie 2009 21:46
    przem1414
    Poziom 1  

    Przestudiowałem cały wątek i ...właściwie nie wiem, czy ten sam problem mnie dotyczy...mój Esi benzyna 1.4, jak jest zimny nie ma problemu z odpalaniem i obrotami, po prze3jechaniu kilkuset metrów, kilku kilometrów dojazd do świateł/bieg jałowy-gaśnięcie silnika-wymieniony był Silnik krokowy(miałem juz wcześniej ten problem-więc byłem mądry-sie wydawało) ale może ważne jest to, że miałem dziwny przypadek-dojechałem do stacji benz i po zatankowaniu juz nie odpalił......okazało się, że akumulator trafił szlag-nagły i od tamtej pory-po wymianie akumulatora już nie był to mój dawny Esi:-(( co może powodować wyłączanie na jałowym biegu rozgrzanego silnika???????

    ten post mam nadzieję, nie jest powieleniem powyższych, ponieważ tam po rozgrzaniu problemy znikały, a umnie-czym cieplej (w silniku) tym bardziej działa na jego "wyłączeniowość".....help
    Panowie i panie-jak się komus coś przypałęta do głowy-lub sie spotkał kiedyś ktos z takim właśnie przypadkiem-napiszcie proszę przemaskaluza(malpa)poczta.onet.pl

  • #46 06 Sie 2009 00:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów).

    Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych.

    W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać przedmuchami do filtra powietrza, silnik ssie je i omija przepływomierz co doprowadza do błędnego odczytu ilości powietrza która płynie do silnika. Gdy sterownik widzi ze dawka powietrza jest mniejsza od wymaganej zubaża mieszankę co prowadzi do zgaśnięcia, czujnik prędkości pojazdu to swoja drogą, a same regulatory wolnych obrotów się nie psują, jeśli już coś się z nimi dzieje to jest to zabrudzenie olejem z pod pokrywy zaworów z uszkodzonego zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej.

    W silnikach 1,6 i wyższych, ten sam efekt daje nam uszkodzenia gumowego trójnika pod cewką zapłonowa, skąd dostaje się "lewe" powietrze.

    Wygrzewanie sondy o której było we wcześniejszych postach, sugeruje jej uszkodzenie. Do tego aby nie było efektu zimnej sondy służy zainstalowana w niej grzałka. Sprawna sonda działa już po 10 sekundach od uruchomienia zimnego silnika.


    Jeśli sprawdziłeś cały układ podciśnienia i jest ok, przewody doprowadzające powietrze do silnika są ok, a ford dalej nie chodzi tak jak powinien, zostaje wyciągnąć przepływomierz z obudowy i oczyścić delikatnie "gorące druty" które często się brudzą co fałszuje odczyt, szczególnie użytkownikom marki Filtron.
    Odłączyć klemę na 30 minut, założyć odpalić, trzymać obroty 1200 przez 6 minut, następnie pozostawić silnik do osiągnięcia temperatury załączenia wentylatora, po czym zgasić silnik, i wszystko powinno być ok.

  • #47 14 Sie 2009 22:35
    Snadzek18
    Poziom 9  

    Jeśli nic nie pomogło zostaje zawsze poszaleć swoim fordem i kupić nowe auto :P

  • #48 10 Lis 2009 16:32
    syllwekF
    Poziom 2  

    Sprawdz sobie dokladnie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej

  • #49 15 Gru 2009 13:16
    pablox11
    Poziom 11  

    Sprawdźcie sobie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic298707.html
    Zalecana wymiana chyba co 50tyś km

    Oraz czy lewego powietrza nie łapie na wężykach
    również Trójnik pod cewką

    Można również wyje.. ERG. (ZAŚLEPIANIE zaworu recyrkulacji spalin EGR w silniku) http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzialy/porady/egr2.html

    Przepływomierz odłączyć podłączyć sprawdzić jak chodzi (Wyczyścić druciki delikatnie!!! bo nowa przepływka kosztuje 400zł)

    Sprawdzić elektrozawór (regulator wolnych obrotów, silniczek krokowy, zawór bocznikowy takie dziwne nazwy ma) znajduje się na kolektorze dolotowym od dołu.

    Można wyciąć kata i tłumikiem przelotowym w kształcie katalizatora zastąpić żeby nie czepiali się na przeglądach zyskacie na elastyczność silnika.
    Nie dotyczy Silnika Zetec ale jak ktoś ma dwie sądy lambda trzeba drugą oszukać odsuwając od spalin albo zastosować emulator który podmieni sygnał.

  • #50 30 Paź 2010 09:14
    kogus78
    Poziom 10  

    A więc troche czasu minęło, ale ktos może jezcze się męczy z takim problemem.
    W moim przypadku były to ....smoczki (uszczelki) na zaworach:!:
    Po nocy olej w małej ilości przedostawał się na tłoki, a rano po odpaleniu spalał.
    Sonda lambda "widząc" takie spaliny odrazu zmniejszała dawkę paliwa i silnik kaput:D. Przy drugim odpaleniu olej był już wypalony.Najciekawsze jest to że od wymiany do wymiany (co 15 tyś.) dolewałem nie więcej niż 0,5l oleju:cry:.
    Gdyby kogoś mechanik chciał naciągnąć, to do wymiany smoczków wcale nie trzeba ściągać głowicy:idea:.

  • #51 01 Mar 2011 14:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #52 03 Mar 2011 17:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    lukic napisał:
    Witam

    Ja mam identyczny problem z Escortem 1,6 16v `96 tylko u mnie gaśnie na postoju, tj po odpaleniu obroty podnoszą się do 1600 i po 2-3 sekundach gaśnie i tak ze 3-4 razy próbuje zawsze odpalać i to samo.Jak go podgrzeje to jest ok, no i na lpg chodzi bez zarzutu.Wiem na pewno że termostat mam cały czas otwarty bo się zwalił, ale czy to może mieć jakieś znaczenie.Inną rzeczą jest że z prawej strony silnika podczas pracy autka jakieś sykanie słyszę mniej więcej pod cewką zapłonową w stronę kabiny.Niedawno zajechały mi się wtryski i wymieniłem całą listwę, ale przed wymianą też gasł i w ogóle nie wchodził na obroty.
    Czytam wszystkie posty i zgłupiałem.Znajomi też mówią że podłączenie do kompa nic nie da,bo byłem i niestety nic nie pokazał, a przy okazji wyszło że padnięty mam przekaźnik pompy abs i kolejny raz jestem w d...e.Zaświecił się abs tyle.Ale bez absu da się jeździć

    Co zrobić z tym gaśnięciem? ma ktoś jakieś pomysły?


    Podciśnienie!

    Gumowa rurka pod cewką zapłonową uszkodzona.

  • #53 24 Mar 2011 14:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #54 30 Mar 2011 10:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto