Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,6 16v wymiana lamp na dwukomorowe?

16 Sty 2011 09:01 4080 13
  • Poziom 10  
    Witam.
    Zmieniłem w mojej Megi (1.6 16V 2001r,kombi) lampy przednie z jedno na dwukomorowe, wymieniłem również wiązkę przewodów do lamp i wszystko jest pięknie poza tym, że nie świecą razem światła drogowe i mijania.
    Doczytałem, że powinno się włożyć bezpiecznik nr 33 ale u mnie w skrzynce jest tylko puste miejsce. Wie może ktoś jak się z tym uporać?
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    Zamontować dwa przekaźniki. Jeden na krótkie drugi na długie. Wejsćia 86 czyli sterowanie z przełącznika pod kierą zmostkować diodą w odpowiednim kierunku.
    85-masa,30-plus,87-wyjście na lampy.
  • Poziom 10  
    a nie da się wykorzystać przekaźników już zamontowanych? W oryginale dołożony jest do skrzynki bezpiecznikowej trzeci bezpiecznik 20A, czyli dwukrotnie większy.
  • Użytkownik obserwowany
    Sprawę załatwi 1 dioda odpowiednio wpięta.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    o elektronice mam blade pojęcie. Dioda powinna być pewnie wpięta między dwa przekaźniki, drogowych i mijania, ale jaka i gdzie?
  • Poziom 18  
    W tym aucie nie ma przekaźników do świateł(chyba że to wersja skandynawska). A jeśli chcesz aby światła mijania świeciły się z drogowymi to wystarczy przełożyć kabelek w kostce od manetki świateł z pozycji B5 na B4(piny są opisane w tylnej części złącza)
  • Poziom 10  
    doktor333, wiesz może jak wygląda schemat przełącznika zespolonego, chciałbym wiedzieć co się zmienia przez taką zamianę pinów, jak zmienia się obciążenie przełącznika. Doszedłem jak wstawić diodę: mostkuje się piny przed bezpiecznikami świateł drogowych i mijania i zabezpiecza ją bezpiecznikiem (chyba tak jest w reniach w oryginale)
  • Poziom 26  
    Pisałem jak to zrobić,no ale jak ktoś nie ma bladego pojęcia o podstawach elektryki to przykro mi bardzo...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Lepiej wstawić przekażniki i diodę bo sama dioda wstawiona po między wyjścia mijania a krótkie nie wytrzyma! Na dodatek mamy odciążenie przełącznika zespolonego co nam daje jego bezawaryjność oraz brak spadków napięcia.
  • Poziom 10  
    ele5 czy rzeczywiście w tych samochodach nie są zabezpieczone przełączniki pod kierownicą i cały prąd na światła przechodzi przez nie? Takie rozwiązania stosowano kiedyś w Źukach i tam sam wstawiałem przekaźniki, bo po kilku latach szlag je trafiał. Moim problemem jest brak schematu przełącznika zespolonego i dlatego ostrożnie podchodzę do porady doktora333. A czy dioda 25A nie wytrzyma? Możesz mieć rację co do obciążenia przełącznika, ale przecież jak pisałem wcześniej francuzi jakoś to rozwiązywali. Stosowane były dwa rodzaje lamp
  • Poziom 26  
    Może i wytrzyma ale za "dodatkowe ogrzewanie" nie odpowiadam.Co za problem wrzucić dwa przekazniki??
  • Poziom 10  
    Duży problem to nie jest, troche mieszania w instalacji i dokładania kabli, a chciałbym dotrzeć do rozwiązania takie jakie jest w oryginale
  • Poziom 26  
    adaman napisał:
    chciałbym dotrzeć do rozwiązania takie jakie jest w oryginale

    Nie wiem jakie jest, ale podejrzewam że jest inna konstrukcja przełącznika pod kierownicą.Po prostu nie ma zmiany zasilania, tylko długie dochodzą do krótkich. Innej opcji nie widzę.
  • Poziom 18  
    ele5 napisał:
    adaman napisał:
    chciałbym dotrzeć do rozwiązania takie jakie jest w oryginale

    Nie wiem jakie jest, ale podejrzewam że jest inna konstrukcja przełącznika pod kierownicą.Po prostu nie ma zmiany zasilania, tylko długie dochodzą do krótkich. Innej opcji nie widzę.
    Wyłącznik jest dokładnie ten sam i oryginalnie jest właśnie tak jak napisałem we wcześniejszym poście. A jeśli nie chcesz obciążać przełącznika to zastosuj przekaźnik tak jak radził ele5.
  • Poziom 10  
    Najciemniej zawsze pod latarnią. Rozwiązanie doktor333 z przełożeniem pina pod kierownicą to nic innego jak podpięcie się pod wyjście wyłącznika świateł mijania, a francuzi po prostu zastosowali dodatkowy bezpiecznik jako zworę tego wyłącznika. Żadnych diód, żadnych przekaźników, plątaniny kabli i dodatkowego obciążania przełącznika. Dzięki wszystkim za inspirację
    Pozdrawiam