Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda octavia II - nie odpala i zaraz gaśnie czy to Immo

maciacho 16 Jan 2011 10:44 24336 26
  • #1
    maciacho
    Level 11  
    Witam,
    Octavia II 2006 BXE 1.9D.
    Ostatnio wsiadam a tu nagle samochód odpala nie świeci się kontrolka do świec ale samochód zaraz gaśnie tak jakby coś go rozłączało. Podłączany był komp ale nie ma komunikacji i nic nie można odczytać. Czy to może być problem immobilizera sprawdzałem na dwóch kluczykach i to samo odpala i gaśnie czy to może gateway padł i nie ma komunikacji? 2 tyg. temu miałem jakieś spięcie w głośnikach i zgasło radio i klimatronik. Czy jak immo padnie to da się go obejść czy naprawić czy zaprogramować w jakiś inny sposób ale czy samochód w ogóle by odpalił?
  • #3
    maciacho
    Level 11  
    nie ma w ogóle połączenia przez kabel VAG CAN USB i nic nie można sprawdzić czy jakieś błędy są chyba że coś go zablokowało i trzeba odłaczyć akumulator i wtedy zobaczyć. Podobno mógł paść gateway i trzeba najpierw to wymienić ale czy to prawda?
  • #5
    bodzio012
    Level 33  
    Sprawdź czy łączy się z czymkolwiek, wydaję mi się że jeśli miałbyś kłopot z immo lub gateway to powinno coś na liczniku zaświecić, może radio masz dokładane?
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Skoro z niczym nie gada to brak zasilania na gniazdo lub deske sprawdź zasilanie i bezpieczniki jak pisza wyzej.
  • #7
    maciacho
    Level 11  
    Bezpieczniki sprawdzone pod maską i w kabinie i wszystko ok. Zdezaktywowałem alarm bo on z immo ma coś wspólnego tak jest napisane w siążce od alarmu. Też nic się nie zmieniło. Ciekawe co by się stało jakbym podmienił gatewaya z innej skody bo mam taką możliwość nawet z takiej samej, czy to by coś zmieniło.
  • #8
    tomasz0703
    Level 25  
    Zobacz czy masz na 16 pinie gniazda +12 V.I napisz czy nie masz komunikacji tylko z ecu czy z abs airbag licznikiem też ?
  • #10
    pilot24
    Level 11  
    Najpierw sprawdź zasilanie. Przekaźniki i bezpieczniki.
  • #11
    Digi-Tech
    Level 16  
    Jeśli zapala i po chwili gaśnie, to masz prawidłowe zasilanie sterownika silnika, natomiast brak jest zezwolenia na rozruch z immo może K linia uszkodzona lub CAN.
    Miernik lub oscyloskop w łapy i do roboty.
  • #12
    maciacho
    Level 11  
    Udało mi się połączyć z cablem can i było 7 błędów na zegarach sporadyczne błędy z zaniku sygnału. Samochód teraz odpala po skasowaniu błędów i jeździ bez problemu ale co jakiś czas zegary wariują tak jakby odcinało zasilanie od nich i nagle wszystko miga dziwne rzeczy komputer wyświetla że ciśnienie oleju zatrzymaj samochód itp. do tego wszystkie kontrolki się świecą a po chwili gasną zegary wskazówki opadają tak jakby prądu zabrakło i po chwili startuje i pozostaje tylko airbag świecący. Po podpięciu kabla 7 tych samych błędów z powodu zaniku sygnału i reset ich i znów odpala jakby nigdy nic. Czy to wygląda na błąd gatewaya czy coś jeszcze? Jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć jak się go programuje przy pomocy can commander 2.5?
  • #13
    mirmos
    Level 14  
    witam

    Na podstawie informacji serwisowej-wyjąć zestaw wskaźników i wysuszyc
    ( może to pomoże)

    powodzenia
  • #14
    maciacho
    Level 11  
    Wyjąłem i przeleciałem suszarką ale nic to nie dało ale zanim zamontowałem to leżały w samochodzie pół dnia ale to byłoby bez sensu jakby w tak krótkim czasie zawilgotniały.
  • #15
    WBART
    Level 19  
    padł zegar i nie będzie diagnozy bo idzie przez zegar , zegar do roboty
  • #16
    maciacho
    Level 11  
    Wydaje mi się że to nie zegary bo gaśnie wszystko a nawet podświetlenie i na radio nie ma sterowania klimatronika. Wczoraj miałem totalną zwiechę jak jechałem i jak dałem "kopniaka" w skrzynke bezpieczników pod maską to się naprawiło i nawet wskazuje teraz poprawnie ile zostało mi km na paliwie. Teraz pytanie czy to jakiś kabelek czy przekaźnik pod skrzynką ale nie wiem od czego on jest taki duuuży pod bezpiecznikami.
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    Taką diagnostyke " na kopa " muszę też zastosować , dobre!!

    Znalazłeś winowajcę , albo skrzynka do przelutowania , albo kontakty na wtyczkach skrzynki , to drugie szybciej sprawdzisz!
  • #18
    robgold
    Level 15  
    Jesli tracisz polaczenie z zegarami to komputer odcina ci wszystko. Autoryzacja idzie po CAN, jesli nie da rady to awaryjnie przesyla zezwolenie po K-line. W zegarach masz imo. Wyczysc styki w zegarkach i przy komputerze (body).
  • #19
    maciacho
    Level 11  
    Zegary wyjmowałem czyściłem i nic nie pomogło a komputer to ten pod maską w podszybiu?
  • #20
    Mariusz Z.
    Level 19  
    Wygląda na to, że ginie zasilanie licznika. Instalacja zasilająca do przejrzenia.
  • #21
    robgold
    Level 15  
    Body controler, czyli komputer kabiny. Masz go nad lewa noga kierowcy. Tak jak kolega Mariusz Z napisal, gubi Ci sie gdzies zasilanie zegarow.
  • #22
    maciacho
    Level 11  
    A to jest ten gateway czy coś innego bo gatewaya nad prawą nogą sprawdzałem czy nie ma zimnych lutów i czy się nie grzeje i styki i jest OK. Poprzekładałem przekaźniki z jednego miejsca na drugie aby sprawdzić czy któryś jest uwalony ale nic się nie zmieniło.
  • #23
    emeryt2
    Level 42  
    Maciach , co brniesz da;lej , jak sam napisałes ,że "kopnąłeś " w skrzynkę bezpieczników pod klapą i się "poprawiło". Szukaj tam niekontaktu!!
  • #24
    maciacho
    Level 11  
    W sumie jest to ciężki orzech do zgryzienia bo rozkręciłem skrzynkę a tam do skrzynki do bezpieczników dochodzą kabelki ale one są tak zabezpieczone od spodu że nie mam mowy według mnie o jakiejkolwiek wilgoci czy zerwaniu styku. Być może to jakiś kabel czerwony gruby co dochodzą do skrzynki od frontu z jakimiś elementami przykręcane śrubą 8mm. Tego nie rozkręcałem ale zobacze jeszcze raz wszystko. jestem ciekaw jak to idzie do kabiny i gdzie najpierw czy od bezpieczników na komputer i dopiero do kabiny czy pomija komputer i od razu do bezpieczników w kabinie?
  • #25
    robgold
    Level 15  
    Kolego Maciacho, rozkreć skrzynkę, wyciągnij body controler (ale nie rozpinaj kostek) i odpal samochód. Poruszaj wszystkimi wiązkami.
    Nikt tutaj nie ma szklanej kuli. Dostałeś na tacy pewne możliwości teraz musisz sam poszukać który kabelek, bezpiecznik, złączka nie kontaktuje.
  • #26
    maciacho
    Level 11  
    Witam,
    Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
  • #27
    michael149
    Level 1  
    Witam , mam ten sam problem i już wszystkiego próbowałem , też nie da się podłączyć komputera , wszystkie bezpieczniki sprawdzone , zegary wyjmowałem i suszyłem i jest to samo , auto odpala i po ok 1 sekundzie gaśnie . już straciłem nadzieję że odpali , jak odkręciłem podstawę akumulatora to w takiej wiązce były trzy kabelki lekko przetarte , nawet jakaś śniedź się pojawiła , ale nie były przerwane . Proszę o pomoc może w innych wiązkach poszukać , tylko w których . Z góry dziękuję .

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dodam jeszcze że nie świeci kontrolka świec żarowych , a po kilku próbach odpalenia komputer świruje , pokazuje się czerwony STOP od chłodnicy .