Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początkujący zestaw nagłaśniający- czyli od czego zacząć?

wisnia_lwa 16 Sty 2011 11:48 2197 0
  • #1 16 Sty 2011 11:48
    wisnia_lwa
    Poziom 28  

Witam wszystkich Elektrodowiczów!

Wstęp:

Otóż czytam ostatnio w tym dziale sporo tematów o doborze głośników do kolumn estradowych itp. Wielu totalnie nie wie jak się do tego zabrać. Pisząc to "krótkie FAQ" chciałbym tym wszystkim pomóc. Na początek zaznaczę, że sam jestem w temacie nieco początkujący, ale też i troszkę już wiem. Dlatego moje porady, myślę, że będą miały szczególną wartość dla początkująchych.

Temat będę starał się sukcesywnie rozbudowywać, uwzględniać Wasze sugestie, formatować go, żeby jakoś wyglądał i był w miarę przejrzysty.

Jeśli moderatorzy uznają, że temat jest wartościowy, proszę o podwieszenie. Proszę też o NIE PRZENOSZENIE do działu estrada, bo STX-y czy podobne wynalazki, to tylko "nagłośnienie", a nie jest to jeszcze estrada wg mnie, stąd też temat w tym, a nie innym dziale...

Postaram się podać różne możliwe "konfiguracje", przedstawić ich wady i zalety, podać przykłady różnych budżetowych rozwiązań, szczególnie tych tańszych firm bo sam się wśród takich "obracam" i coś mogę o tym powiedzieć...

Bardzo proszę także użytkowników, zarówno tych mniej jak i bardziej zaawansowanych ode mnie o wytknięcie błędów/ niedociągnięć/ opis zmian, jakie mogę dokonać w tym artykule.

Do opisania jest bardzo wiele aspektów/ ponieważ temat adresuję głównie do początkujących, więc trzeba pisać niejako bardzo prosto, i obrazowo, a jednak też muszę używać trochę skrótów myślowych, żeby nie wyszła z tego mała książka. Zakładam też, że jeśli ktoś to czyta, to zna podstawowe pojęcia i nie trzeba mu pokazywać jak wygląda powermixer, czy co to jest speakon, a co to TRS...