Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana całego zawieszenia w seicento. Jaką wybrać firmę?

zorro21 16 Jan 2011 13:10 20899 29
  • #1
    zorro21
    Level 14  
    Witam.
    Posiadam samochód seicento 900 z roku 2000. Samochodzik ma przejechane ok. 122 tyś. i przyszedł czas na wymianę całego zawieszenia przód i tył. Chciałbym się poradzić jakiej firmy kupić części. Taki zabieg będę robił pierwszy raz i nie orientuje się które firmy są dobre bo rynek który jest oferuje szeroki wybór. Interesuje minie jakie kupić dobre amortyzatory do przodu wraz ze sprężynami i łożyskiem oraz przy okazji będę wymieniał wahacze i też nie wiem za bardzo jakiej firmy tak samo w tyle mam do wymiany amortyzatory i sprężyny z góry zaznaczam nie chce żadnego tuningu :) Może jest ktoś po świeżej wymianie zawieszenia w swoim samochodzie i orientuje się co warto kupić. :)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    mlodycom1
    Level 11  
    ja mam Vema już kilka lat i jest ok
  • #4
    zorro21
    Level 14  
    A co sadzicie Panowie o tych firmach Kayaba, Delfi, Ashika ?
  • #5
    wopor
    Level 32  
    Witam, weź TRW, to Lucas, powodzenia.
  • #6
    lukss07ns
    Level 19  
    Montuje dużo na częściach TRW, jak narazie wszystko OK.
  • #7
    toku74
    Level 31  
    z wahaczmi to jak wyżej prawią TRW lub Lemforder. to samo tyczy gniazd Mc Pherson. amorki Bilsthein /czy jak to się pisze bo nie wiem/ lub Sachs. sprężyny polecam polskie C&C -jeszcze pękniętej nie widziałem, a i nie "siadają" zbytnio
  • #8
    zorro21
    Level 14  
    Dzisiaj się zorientuję co oferują moje sklepy w mieście lub co mogę ściągną na zamówienie i podzielę się informacjami do oceny zależy mi na tym by to zawieszenie co wymienię wytrzymało kolejne 100 tyś. :D :) A znacie Panowie jakieś sklepy internetowe oferujące takie części do seicenta ?
  • #9
    zorro21
    Level 14  
    Decyzja zapadła wybrałem firmy:)
    Przód: amortyzator Kayaba reszta części oryginalna fiata
    Tył: amortyzator Delphi reszta oryginalna fiata
    za całość wyszło około 800 zł troszkę szarpało po kieszeni ale jak się nie dba to takie są skutki :(
  • #10
    trans-serwis
    Level 39  
    800 zł za całość, to po ile masz te oryginalne wahacze przednie?
  • #11
    zorro21
    Level 14  
    Jeden wahacz bodajże 85 zł na cały zakup dostałem jeszcze rabat bo cała suma wyszła ponad 1000 zł
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    Wahacz za 85 zł to napewno oryginalny ale nędzny chinol.
  • #13
    zorro21
    Level 14  
    Facet u którego składałem zamówienie powiedział ze oryginalny lub zrobił mnie w konia... dobrze ze jeszcze nie zapłaciłem za te części... Jak rozpoznać czy to oryginał ?
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    Porównać cenę z Lemforderem, TRW czy chociażby FEBI.
  • #15
    lukss07ns
    Level 19  
    Też jestem zdania tego co trans-serwis, chyba ktoś cię zrobił w konia :D
  • #16
    zorro21
    Level 14  
    tzn przeanalizowałem cała rozmowę i faktycznie gościu nie powiedział ze to sa oryginalne fabryczne tylko tylko firmowe ale jak firmowe to fiata chyba nie ?
  • #18
    carrot
    Moderator of Cars
    Wahacz Lemforder-a kosztuje 300zł, Febi 238zł, TRW 252zł, ceny z IC
    Te Twoje to jakieś chińskie podróby
  • #19
    mironis
    Level 10  
    Chińskie wcale nie musi oznaczać gorszego. Większość ich produktów to szmelc, ale wahacz to niezbyt skomplikowana część, a jakieś standardy co do wytrzymałości materiałów muszą chyba zachwować.
  • #20
    toku74
    Level 31  
    jakieś tam, zachowują... np. kształt, z resztą trochę gorzej
  • #21
    zorro21
    Level 14  
    Jestem jestem praca mnie pochłonęła i spędzam całe dnie w garażu a co do tych wahaczy to zamieniłem je na kayaba 120zł podobno trochę lepsze. Pojawił mi sie problem właśnie z wymiana wahacza a mianowicie nie wiem jak wybić. odkręciłem wszystkie możliwe śruby i nakrętki i trzyma sie w miejscu koło tarczy hamulcowej. Biłem w tamtym miejscu młotkiem ale tak mocno siedzi ze szok. Macie Panowie jakieś sposoby na wyciągniecie go z tamtego miejsca.
  • #22
    trans-serwis
    Level 39  
    Podpis "mechanika" zmień na początkujący. Sworzeń wachacza jest na stożku osadzony w zwrotnicy, wszystko w temacie.
  • #23
    :
    Level 19  
    mironis wrote:
    Chińskie wcale nie musi oznaczać gorszego. Większość ich produktów to szmelc, ale wahacz to niezbyt skomplikowana część, a jakieś standardy co do wytrzymałości materiałów muszą chyba zachwować.

    Najważniejszy jest sworzeń, który w przypadku tanich wahaczy może zakończyć ekstremalnie żywot po pół roku...

    Wahacze Kayaba ? Istnieją takie w ogóle ?
  • #24
    zorro21
    Level 14  
    w google takich wahaczy osobiście nie znalazłem jutro przyjdą z hurtowni to się okaże
  • #25
    lukss07ns
    Level 19  
    Zawsze sworznie w moim przypadku kiedy mocno siedzą wybijam uderzając przecinakiem w miejsce trochę wcześniej ale najpierw wybijam go a potem odkręcam wszystkie śruby ,bo mam możliwość wsadzenia breszki i naciskania ;)
  • #26
    m789
    Level 16  
    Do wybicia sworznia użyj wybijaka do sworzni. Poco się męczyć z waleniem młotkiem w sworzeń. Wymiana całego zawieszenia w seicento. Jaką wybrać firmę?
  • #27
    zorro21
    Level 14  
    Ja wpadłem na trochę inny pomysł wyciągnięcia mojego wahacza a mianowicie podgrzałem miejsce koło sworznia palnikiem:D dziurka gdzie wchodzi sworzeń rozszerzyła sie na tyle że wystarczyło lekkie puknięcie młotkiem by wypadł :)
    Racja nie mam takich wahaczy jak kayaba ta firma zajmuje sie tylko amortyzatorami. Gościu który mi to sprzedawał był chyba za kołowany...
    firma moich wahaczy to Magnet kosztowały 120 zł ale w porównaniu z TRW to pewnie zwykły chłam
  • #28
    JeepAss
    Level 11  
    zamiast palnikiem kup sobie sciagacz za 16 zl jest ten co kolega pokazal wyzej albo zamist tego widelca taki sciagacz do sworzni kuistych i nie bedziesz musial palnikiem grzac bo to chyba nie jest za dobre dla metalu.
  • #29
    krzych1-b
    Level 21  
    Ja zakupiłem za 120,- Magneti Marelli ,to są włoskie .Regeneracja u mnie w mieście to koszt 50,- (wymiana sworznia bez gum) jak dołożyć koszt gum to wychodzi cena nowego .
    Jak wymieniasz sworznie wahacza , to zawsze wołaj kogoś do pomocy aby ci napiął brechą wahacz a potem nie trzeba nawet mocno walić młotkiem .Wystarczy raz dobrze z wyczuciem.
    P.S. Ten widelec jest super :D
  • #30
    specmechaniczny
    Level 1  
    moim zdaniem Fiema jest najlepsza ponieważ są to części wytrzymałe i nie do zdarcia ja mam sejceunto 900 z 1999roku i mam z firmy fiema i działa działa do dziś "wymiane robiłem 5 lat temu"