Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa ST3500320AS FW:SD15 ''czarna seria'' dla niekumatych

16 Sty 2011 15:42 31470 21
  • Poziom 9  
    Witam Kolegów Elektroników :)
    Zaznaczyć chcę na początku, że jestem zupełnym laikiem w temacie odzysku danych z HD proszę więc o wyrozumiałość.
    Stałem się w piątek ofiarą „czarnej serii”. Bios nie widzi dysku i wszyscy fachowcy rozłożyli ręce. Zostałem sam na polu bitwy próbując się wziąć przy pomocy tego forum za bary z kłopotem. Z lektury wertowania forum zorientowałem się, że samemu można naprawić dysk zakupując wcześniej terminal dyskowy, jednakże jako laikowi brak mi łopatologicznej kolejności działań. Postanowiłem więc taką wynikłą z obserwacji Youtube i postów dotyczących tematu napisać i wrzucić pod krytyczną ocenę fachowców.
    Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość i poprawienie mojej logiki w razie błędów:

Naprawa uszkodzenia translatora i smartu
    , jaka kolejność?
    1. odpalenie systemu
    2. Sprawdzenie terminala: zwarcie RX i TX i spr. czy jest echo
    3. podpięcie terminala do dysku: RX, TX, GND (masa)
    4. podpięcie USB terminala do kompa
    5. podłączenie napięcia do dysku z zasilacza kompa
    6. instalujemy terminal jako urządzenie
    7. odpalenie programu Hyper Terminala (z akcesoriów Win XP)
    8. w programie wpisuje Nowy i wciskam Conect
    9. w Menadżerze Urządzeń znajduję terminal i sprawdzam na jakim porcie
    się zainstalował np. COM 9
    10. Wracam do Hyper Terminala i wciskam OK. ustawiam port na COM 9 i
    zmieniam mu ustawienia na 38400 /8 /N/ 1/N (dla ST3500320AS fw SD15)
    11. Jeśli dysk ma uszkodzony smart i translator w Hyper Terminalu pokaże
    się:
    LED:000000CC FAddr: 0024A051
    LED:000000CC FAddr: 0024A051_

Po tym komunikacie terminal zostaje zablokowany i nie możliwe jest wydanie komend.
    Dlatego trzeba go rozblokować